• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vinterhjul och lackförsegling fixat 👌
CF5A686A-480E-43C6-87D0-1EACDD554FE9.jpeg
Fel tråd. 🤌

Ingen bil här men däremot garage..
Gjorde en liten makeover på mitt 31 år gamla garage. När det kommer till bygg är jag glad amatör så jag är helt klart nöjd. Kanske gör något åt snickerierna i sommar.
Före o efter får ni väl gissa vilket det är :)

20221117_185407.jpg
20221105_150902.jpg
Riktigt snyggt!

Ett garage att "boa" in mig lite i är drömmen för min del, åh vad mysigt jag skulle kunna ha det där.

Ett tips i all välmening är nya armaturer, jag tror jag köpte 15st av denna typ senast jag var på Jula, så nu byter jag ett par-tre stycken i varje utrymme vi har här på gården så fort jag får en stund över;

Riktigt snyggt!

Ett garage att "boa" in mig lite i är drömmen för min del, åh vad mysigt jag skulle kunna ha det där.

Ett tips i all välmening är nya armaturer, jag tror jag köpte 15st av denna typ senast jag var på Jula, så nu byter jag ett par-tre stycken i varje utrymme vi har här på gården så fort jag får en stund över;

"vanliga" ljusrör kommer sluta tillverkas hösten -23 så det är inte fel att tänka över belysning och vad man kommer behöva byta. (köksbänk, badrum, garage osv..) Har satt upp endel av julas här också och dom funkar bra.

"vanliga" ljusrör kommer sluta tillverkas hösten -23 så det är inte fel att tänka över belysning och vad man kommer behöva byta. (köksbänk, badrum, garage osv..) Har satt upp endel av julas här också och dom funkar bra.

Bra poäng, tack!

Gamla lysrörsarmaturer är också en hyggligt vanlig orsak till brand.

Riktigt snyggt!

Bra tips, det kanske blir nästa projekt. Ett par av armaturerna är i alla fall relativt nya.
El-elementen ska bytas ut framöver också, har funderingar på luftvärmepump. Är ändå 36kvm isolerat.

Kul med garage. Man blir lite mer inspirerat när det ser trevligt ut.

Imponerande, lite udda att jag blir mer varm i hjärtat av sådan info än att kolla på coola supercars…..gubbvarning? Ovekepa nästa?
Jag är redan där och har inte fyllt 26 än. Blir till och med lite uppspelt när det dyker upp långmilare i anmärkningsvärt skick!
Krävs ju inte mer än ett fett bankkonto för en superbil. Att hålla en Saab i det skicket kräver lite mer. Önskar jag kan ha min F10 i det där skicket om den ens är kvar vid 40k mil
Lite jobb är det helt klart. Drivlinan är grymt bra i dessa bilar, vilket man dock inte kan säga om bakskärmarna…
Sent är det hög tid att lacka om tak och motorhuv nästa år, rejält med stenskott på båda varav några börjar bli lite väl elakartade.

Skall sälja min Caravelle. 9-sits, 16k mil lite rost vid dörrar och någon lite buckla/skavank. AC-funkar ej och behövs nya bromsbelägg fram.

Var säljer man den smidigast utan att man förlorar för mycket pengar? Pallar nog inte att ha och göra med en massa lurendrejare på blocket... Viköperdinbil? Kvd? Riddermarks? Eller annan?

Är det lönt att fixa med den innan försäljning?

Skall sälja min Caravelle. 9-sits, 16k mil lite rost vid dörrar och någon lite buckla/skavank. AC-funkar ej och behövs nya bromsbelägg fram.

Var säljer man den smidigast utan att man förlorar för mycket pengar? Pallar nog inte att ha och göra med en massa lurendrejare på blocket... Viköperdinbil? Kvd? Riddermarks? Eller annan?

Är det lönt att fixa med den innan försäljning?
Vad är det för årsmodell och vad har den för värde?

Min erfarenehet är att Viköperdinbil tycker jag betalar ganska dåligt, KVD och Riddermarks är enligt MIN erfarenhet bättre, om de tar in den? Beror ju lite på ålder / mil osv.

Är bromsarna jättedåliga eller bara i slutet av sin livslängd?

Tillbaka
Topp