HelloKör bla denna Miata ND.
Maxutrustad 2017 SoftTop with Recaro.
Koni Sport Shocks, GWR RoadsterSport Springs&Bump Stops, Michelin Cup 2, SuperStreet exhaust, höglödes grenrör, borttagen car, motorstyrning från USA och omtunad till E85.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HelloKör bla denna Miata ND.
Maxutrustad 2017 SoftTop with Recaro.
Koni Sport Shocks, GWR RoadsterSport Springs&Bump Stops, Michelin Cup 2, SuperStreet exhaust, höglödes grenrör, borttagen car, motorstyrning från USA och omtunad till E85.
![]()
1080kg, då behövs inte så många hk, 180 hk ?
1080kg, då behövs inte så många hk, 180 hk ?
Är det stor skillnad mot original?Kör bla denna Miata ND.
Maxutrustad 2017 SoftTop with Recaro.
Koni Sport Shocks, GWR RoadsterSport Springs&Bump Stops, Michelin Cup 2, SuperStreet exhaust, höglödes grenrör, borttagen car, motorstyrning från USA och omtunad till E85.
![]()
Malmötrakten ?
Söder om GöteborgMalmötrakten ?
Massiv!!Är det stor skillnad mot original?
B58?Känns tryggt att inte riskera att köra fast i tuggummi
![]()
Misstänkte att den behövde en moddning.Massiv!!
Original är det en gungig slö skitbil med medioker väghållning.
Nu med blixsnabb instyrning, går stabilt i 160, ligger platt på backen även i skarpa kurvor samt skitbra komfort över småbucklor.
De ha ett chassi som är fyrlänk runt om (som en formel 1) så med BRA fjädrar o dämpare + injustering hos proffs = magi.
Och nu låter den, varvar (högre maxvarv med trim o tuning) och luktar (etanol) som en rejsbil ska.
Yes B58
Mycket kompetent motor!Yes B58
verkligen, en RIKTIG bimmer-motor. En av de skönaste att köra med köttigt mellanregister och bra drag från tomgång. En av de sista innan det blev högtrimmade 2.0liters motorer som döptes 3.0. BläMycket kompetent motor!
Bara att köpa, du kommer ångra dig annars. Snart blir det förbjudet!!Misstänkte att den behövde en moddning.
I grunden en riktigt kompetent bil, men inte så rolig i originalutförande som du säger…
Nu ångrar jag att jag inte fick tummen ur…
Menar du bilen blir jag grymt avundsjukSahar kul kan man ha for 5500sek....
![]()
Skitfin, sänkt o trimmad?
Vad gäller dem bitarnaSkitfin, sänkt o trimmad?
Jodå, det gör rätt stor skillnad. Har du läst på Miataforumen där det diskuteras trim?Vad gäller dem bitarna
Coilovers
Carbotechbelägg
Bredare fälgar med Yokohama A052 däck
Midpipe utan cat och ljuddämpare
Ulter sport avgas
Ska montera 28.5mm krängningshämmare nu under vintern med förstärkningsstag för subframe fram samt 15mm bak.
Inget programvaru-trim! Ger inte så mycket på ND2, men en HKS kompressor hade varit trevligt![]()
Mot ND1 så ligger varvstopp högre från fabrik vilket är en av de saker som man ändrar med tune på ND1 och det som lär göra mestadels av skillnaden med en mappning på en ND1. Kanske finns 10-20hk att hämta inte riktigt värt det för mig.Jodå, det gör rätt stor skillnad. Har du läst på Miataforumen där det diskuteras trim?
Skitfin bil din brandgula !! Bra spec med.
Ja klockan blir nog lite svart att fa tag pa for den summan....och groggen i solokoppen blir lite dyrMenar du bilen blir jag grymt avundsjuk
Hade en i dryga året, tanken var o fixa upp den men den såldes innanBara att köpa, du kommer ångra dig annars. Snart blir det förbjudet!!
Bara att köpa en annanHade en i dryga året, tanken var o fixa upp den men den såldes innan![]()
Thule har modeller där du kan behålla samma lastbågar men bara byta fötterna. Tror det blir billigare i längden än biltema som man sedan måste slänga i soptunnan efteråtNågon som kan tipsa om prisvärda lasträcken till en Ford Kuga 2020 års modell?
Är en leasingbil och byte planerat till sommaren och behovet är för bara en resa och
en pacline ska monteras på så original känns inte aktuellt.
Fast Biltema kostar 1/10 och funkar det så kan jag leva med att slänga det efter 3år om det nyttjas 1ggr/år ;-)Thule har modeller där du kan behålla samma lastbågar men bara byta fötterna. Tror det blir billigare i längden än biltema som man sedan måste slänga i soptunnan efteråt
1300kr tyckte jag att det stod på biltema, det är nog mer än vad fötterna kostar ändå.Fast Biltema kostar 1/10 och funkar det så kan jag leva med att slänga det efter 3år om det nyttjas 1ggr/år ;-)
1300kr tyckte jag att det stod på biltema, det är nog mer än vad fötterna kostar ändå.
Med det sagt, jag tror att Biltema räcket är justerbart och kan återanvändas det också så länge man har samma railstyp...
![]()
Bandspännare till lasthållare
Används för att fästa last mot lastbåge. Levereras med 2 m polyesterband.www.biltema.se
Mjae. Bytte från Passat till ID4. Tänkte som du, men stagen var för korta för ID4Thule har modeller där du kan behålla samma lastbågar men bara byta fötterna. Tror det blir billigare i längden än biltema som man sedan måste slänga i soptunnan efteråt