• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vad är det för årsmodell och vad har den för värde?

Min erfarenehet är att Viköperdinbil tycker jag betalar ganska dåligt, KVD och Riddermarks är enligt MIN erfarenhet bättre, om de tar in den? Beror ju lite på ålder / mil osv.

Är bromsarna jättedåliga eller bara i slutet av sin livslängd?
Det är en -14. Vet inte värde. Tror bara det är dags att byta belägg. ACn är väl det värsta.

Finns väl risk att den precis har passerat 8 år, annars hade du kunnat ta AC'n på maskinskadeförsäkringen.

Beror ju på försäkringsbolag med om det går in ändå eller ej. Milen kanske sabbar det dock.
Ett plus dock är om den bara har någon mindre buckla. De flesta brukar ju se ut som om dom varit med i en folkracetävling efter en kvart. Kan dock vara lite färgad efter att ha jobbat med hyrbilar...

Sålde bil via kamux förra veckan, det gick väldigt smidigt. Vi kom överens om pris på telefon, inget prut på plats eftersom de tyckte att jag beskrivit bilen korrekt.
Bilen var 6 år och hade gått 12000 mil.

Screenshot_20221121-155856_Blocket.jpg

Svårt att veta värde ändå. 120.000:- kanske? Får väl kanske ringa runt och höra vad bilfirmorna erbjuder.

Roligare att köpa än sälja bil...

Skulle behövt köpa en bil, åker typ 200 mil om året, mest på vinterhalvåret, vill inte lägga mer än kanske 200-250k. Vad ska man kika på? Är en S90/V90 med några år och mil på nacken dumt? Kan nada om bilar och har noll intresse 😅

Skulle behövt köpa en bil, åker typ 200 mil om året, mest på vinterhalvåret, vill inte lägga mer än kanske 200-250k. Vad ska man kika på? Är en S90/V90 med några år och mil på nacken dumt? Kan nada om bilar och har noll intresse 😅
Det är ett bra val, säkra och bekväma bilar.

Är man helt ointresserad är väl Toyota/Lexus säkra kort, jag hade nog faktiskt köpt en Lexus-suv, ganska lika Volvon på många sätt men (ännu) högre kvalitet.

Det är ett bra val, säkra och bekväma bilar.

Är man helt ointresserad är väl Toyota/Lexus säkra kort, jag hade nog faktiskt köpt en Lexus-suv, ganska lika Volvon på många sätt men (ännu) högre kvalitet.
Väldigt stöldbegärliga av någon anledning, försvann 12 st (!!) i Stockholm bara under augusti.

Skall sälja min Caravelle. 9-sits, 16k mil lite rost vid dörrar och någon lite buckla/skavank. AC-funkar ej och behövs nya bromsbelägg fram.

Var säljer man den smidigast utan att man förlorar för mycket pengar? Pallar nog inte att ha och göra med en massa lurendrejare på blocket... Viköperdinbil? Kvd? Riddermarks? Eller annan?

Är det lönt att fixa med den innan försäljning?
KVD vet jag har fått väldigt bra betalt för minibuss segmentet, dom säljer även mycket på export nu när kronan är så låg, vilket kan gynna säljaren om du säljer på auktion.

Helt opartisk är jag inte eftersom att jag själv jobbade på KVD för över 5 år sedan.

Väldigt stöldbegärliga av någon anledning, försvann 12 st (!!) i Stockholm bara under augusti.

Tror det kan ha att göra med den stöldliga som stulit bilar och skeppat dessa till Afrika som betalning för droger. En ren gissning men polisen lyckades ju spåra upp ett flertal bilar som gått den vägen och just Toyota och Lexus är ju internationellt kända som bra bilar där du får tag på reservdelar.

KVD vet jag har fått väldigt bra betalt för minibuss segmentet, dom säljer även mycket på export nu när kronan är så låg, vilket kan gynna säljaren om du säljer på auktion.

Helt opartisk är jag inte eftersom att jag själv jobbade på KVD för över 5 år sedan.
Tack för tipset! Skall definitivt kolla Kvd! 👍

Tror det kan ha att göra med den stöldliga som stulit bilar och skeppat dessa till Afrika som betalning för droger. En ren gissning men polisen lyckades ju spåra upp ett flertal bilar som gått den vägen och just Toyota och Lexus är ju internationellt kända som bra bilar där du får tag på reservdelar.
Njae, inte riktigt. Bilarna föds på nytt med nya manipulerade identiteter. Gäller främst nordvästra Stockholm dessutom, händer samma sak i Polen & Tyskland med just Lexus rx450. Åverkan på främre hjulhus tyder på att tjuvarna försökt/rekat, anmälan som gäller då man förmodligen blir av med den nästa gång.

Tack för tipset! Skall definitivt kolla Kvd! 👍
Jag tror du kommer bli forvanad vad du far ut for en halvsliten VWbuss. Lillebror Caddyn kostar idiotpengar tydligen. En kompis hade en 18 TDI 2wd som gatt runt 15' varav han kort de sista 5.
Han gav 139' nar han kopte strax innan corona slog till och fick nu 159'som inbyte...Men att fa lov och bestalla en ny kunde han glomma

Jag tror du kommer bli forvanad vad du far ut for en halvsliten VWbuss. Lillebror Caddyn kostar idiotpengar tydligen. En kompis hade en 18 TDI 2wd som gatt runt 15' varav han kort de sista 5.
Han gav 139' nar han kopte strax innan corona slog till och fick nu 159'som inbyte...Men att fa lov och bestalla en ny kunde han glomma

Är begagnatmarknaden fortfarande lite galen? Fick en onlinevärdering på 86K hos Viköperdinbil. Betalade 140+ för typ 2.5 år och 2K mil sedan...

Tillbaka
Topp