• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kul kille........
Vet du ens hur bilen ser ut och har erfarenhet av takräcken från Biltema till den bilen, om inte
så behöver du inte svara, tack
Trevlig kille….

Nej jag har ingen erfarenhet varken av Ford Kuga 2020 eller Biltemas räcke till densamma. Jag vet däremot att modellen finns med ’closed rails’ och då passar mitt förslag alldeles utmärkt.

Men mycket riktigt, nästa gång tänker jag inte svara.
 
Trevlig kille….

Nej jag har ingen erfarenhet varken av Ford Kuga 2020 eller Biltemas räcke till densamma. Jag vet däremot att modellen finns med ’closed rails’ och då passar mitt förslag alldeles utmärkt.

Men mycket riktigt, nästa gång tänker jag inte svara.
Ber såklart om ursäkt då du har såklart helt rätt i din attityd och kommentar.
"Ovan" är ju ett väldigt trevlig och korrekt svar på min fundering.
Nu är det beställt och jag återkommer med info om passformen.


Biltema har takräcken för öppna rails, dropplist och för bilar som varken har öppna rails eller dropplist.
Forden har closed rails och då passar inte deras modeller.
1669895513767.png


Nu tillbaka till frågan :)
 
Jag glömde att klicka ’svara’ i mitt ursprungliga svar, därav ovan. Och, ja det kan såklart missuppfattas. Sorry.

Om mitt förslag hjälpte dig så hoppas jag att du blir nöjd med räcket.
 
Hallå på er alla bilfrälsta vänner! 😊

Jag är i funderingarna att införskaffa något ”nytt” till min bilpark. Men har så svårt att landa i vad jag ska välja. Det spretar åt helt olika håll så tänkte fråga om någon här har erfarenhet av någon av följande modeller.

Eller åsikter, tankar och tips mottages oxå väldigt tacksamt. Jag gillar de alla och kan inte komma fram till hur jag ska göra. Bilen är alltså tänkt som ren hobbybil bara för att klargöra det till att börja med. 😊

Vad är det då jag klurar på, det är främst dessa tre.

Porsche 991.2 turbo s cabriolet 2016-2017
Dodge RAM 1500 TRX 2022
Mercedes G500 4x4 2016

Och bilder för det är roligt. 😊
Läser ifatt tråden lite i efterhand men ursäkta mig. Hur kan valet stå mellan tre så sjukt olika bilar . Ett fjärde alternativ kan ju vara en AMC pacer kanske? 🤣
 
Fan en Pacer skulle man ha!

Star en bla 77a AMC Estate(!) D/L med trafaner 304 vilket maste vara hyfsat ovanligt automat PS PB AC har i byn med tillsalulapp i rutan.
Ser hyfsat rostfri ut (pa 20meters hall iallafall) pa de kort saljaren presenterat. Om du vill ha en...


Inredningen i Pacer är ju en riktigt designklassiker med indianhantverk i tygerna.
Sen en sån sak att förar och passagerar dörrarna är olika långa är ju värt ett köp bara det.
 
Läser ifatt tråden lite i efterhand men ursäkta mig. Hur kan valet stå mellan tre så sjukt olika bilar . Ett fjärde alternativ kan ju vara en AMC pacer kanske? 🤣
Ja du, många tankar och idéer som snurrar runt hos en bilgalning som jag själv är. Är galen i bilar och har ägt kanske ett 50 tal men har många kvar som jag vill testa. Tycker det är kul att både köra och äga bilar men kan inte ha allt, både pga ekonomi och plats. Därav kan lite hjälp från andra bilintresserade kanske tillföra något ytterst relevant som jag förbisett i mina funderingar och vilket gör att någon bil åker upp eller ner på önskelistan. Sedan om det är en pickup med en massa hästar eller en sportig cab eller en veteranare så har de alla sin egen charm och/eller coolhetsfaktor. Jag är allätare! 👍😃

Som nu grubblar jag på bilar igen. Är så nöjd med huR allt föll sig sist och att valet föll på caben. Är dock intresserad av en äldre klassisk bil nu oxå. En bil jag såg i bilsport på 80-talet vilken jag fortfarande känner starkt för är Detomaso Pantera men kan inte landa i om det är rätt väg att gå för mig eller om jag ska satsa på en gammal Porsche 930/964 eller kanske en GT40 (licensierad replika), eller varför inte en Sportquattro (replika byggd av LCE i Tyskland). Ja, eller något annat. Har ni några förslag kanske?

Önskemål är fint skick, godkänt att framföra i Sverige, gärna billiga ägandekostnader samt vänsterstyrd. Ingen renodlad rallybil med rensad inredning m.m. utan normal inredning. Tar gärna mot förslag. Absolut maxpris 2M kr.

Hmm… AMC Pacer är lite sådär fulcoola men inget jag suktar efter. 👍😃
 
Senast ändrad:
Läser ifatt tråden lite i efterhand men ursäkta mig. Hur kan valet stå mellan tre så sjukt olika bilar . Ett fjärde alternativ kan ju vara en AMC pacer kanske? 🤣

Jag kan heeeelt och hållet sympatisera med @Daion i detta.

När jag, för typ ett år sen skulle till att köpa min första bruksbil på jag vet inte hur många år som helst så var målbilden spretig som bara fan.
Eftersom jag skulle starta eget så ville jag inte plocka några sparpengar att tala om, utan istället ha dessa att leva på under den första tiden med nya firman.
Då jag kört (tämligen könlös - men bra) tjänstebil de senaste tio åren så fanns inga pengar från en försäljning att stoppa in. Någon av hobbybilarna var jag egentligen inte heller så pigg på att sälja. Inte heller att börja använda. Så även om budgeten skiljer väsentligt från @Daion så är tankebanorna tämligen snarlika.
Jag kikade på att bruksa:

  • Femton-tjugo år gammal lyxsedan; S-Klasse, 7-Serie, A8/V8, XJ
  • Gammal stor-SUV; Land Rover, Patrol, Pajero. Även Gelände och Land Cruiser, men budgetmässigt hade det då fått bli alltför risigt.
  • Porsche 924. Alltid velat ha en.
  • Alfa 75. Ganska ful, men om man ska anse sig bilintresserad måste man nån gång ha haft en Alfa.
  • Alfa 166 med Busso-sexa. Se ovan för anledning.
  • Fiat Panda 4x4.

...och säkert någon annan.
Alla dessa ovan var, i allra högsta grad, med i tävlingen. Kunde landat lite var som.
Att det sen blev en gammal XJ6:a var mest tillfälligheter.

Tycker fortfarande att det är riktigt roligt att hoppa in i den bilen och köra. Folk verkar också gilla överlag, för jag får mer kommentarer på Jaggan än min gamla sexserie.
Visst var det praktiskt att köra splitt ny japan hela tiden, men fy vad tråkigt. Uppmanar verkligen alla att köpa "rolig" bil att köra till vardags - oavsett vad det ny betyder för en själv.

Snart är det nog dags för Jaggan att lämna för en Land Rover P38, dock.
...eller kanske om man skulle hugga en XJR istället? Fan, hur länge sen var det inte som man såg en E36 M-Sport Touring i fint skick? En smurfblå Fiat Coupé - hade inte det piggat upp området lite?
 
Jag kan heeeelt och hållet sympatisera med @Daion i detta.

När jag, för typ ett år sen skulle till att köpa min första bruksbil på jag vet inte hur många år som helst så var målbilden spretig som bara fan.
Eftersom jag skulle starta eget så ville jag inte plocka några sparpengar att tala om, utan istället ha dessa att leva på under den första tiden med nya firman.
Då jag kört (tämligen könlös - men bra) tjänstebil de senaste tio åren så fanns inga pengar från en försäljning att stoppa in. Någon av hobbybilarna var jag egentligen inte heller så pigg på att sälja. Inte heller att börja använda. Så även om budgeten skiljer väsentligt från @Daion så är tankebanorna tämligen snarlika.
Jag kikade på att bruksa:

  • Femton-tjugo år gammal lyxsedan; S-Klasse, 7-Serie, A8/V8, XJ
  • Gammal stor-SUV; Land Rover, Patrol, Pajero. Även Gelände och Land Cruiser, men budgetmässigt hade det då fått bli alltför risigt.
  • Porsche 924. Alltid velat ha en.
  • Alfa 75. Ganska ful, men om man ska anse sig bilintresserad måste man nån gång ha haft en Alfa.
  • Alfa 166 med Busso-sexa. Se ovan för anledning.
  • Fiat Panda 4x4.

...och säkert någon annan.
Alla dessa ovan var, i allra högsta grad, med i tävlingen. Kunde landat lite var som.
Att det sen blev en gammal XJ6:a var mest tillfälligheter.

Tycker fortfarande att det är riktigt roligt att hoppa in i den bilen och köra. Folk verkar också gilla överlag, för jag får mer kommentarer på Jaggan än min gamla sexserie.
Visst var det praktiskt att köra splitt ny japan hela tiden, men fy vad tråkigt. Uppmanar verkligen alla att köpa "rolig" bil att köra till vardags - oavsett vad det ny betyder för en själv.

Snart är det nog dags för Jaggan att lämna för en Land Rover P38, dock.
...eller kanske om man skulle hugga en XJR istället? Fan, hur länge sen var det inte som man såg en E36 M-Sport Touring i fint skick? En smurfblå Fiat Coupé - hade inte det piggat upp området lite?


Värdig efterträdare till Jag?

Solid utrustningslista på den, kfm har inte koll.
 
Däckspark/filosoferingar/osv finns det ju gott om i denna tråden.
Så jag drar min också.
Jag (vi) har tre bilar, men en fyller inte riktigt sitt syfte.
Har:
-E-tron, som frun lagt beslag på. Pendlar/familjebil. Perfekt bil.
-V40 D2. Andrabil/deltidspendlarbil. OK, fast inte mer. Drar även hästtransport några gånger om året.
-Fullsize-Chevapickis. Hemmabrötarbil. Perfekt. Rolig. Dock körd att dra släp med pga måste ha BE-kort. Fru kör denna högt motvilligt. Den är dessutom ett ständigt underhållsbehov pga gammal.

Egentligen så måste jag ju inte byta ut Volvon, men den är inte helt hundraprocentig.
Den är för låg, så det är knöligt att få in 2-åringen, och släpegenskaperna är sådär, i och med manuell låda och bara framhjulsdrift.

Så då tänker jag att chevan och Volvon tillsammans skulle kunna bli en bil, för att spara lite fordon, och kanskt till och med få till en bättre andrabil?
En Hilux eller så som fixar både den pendling som görs, och gårds-brötet.
Kan man räkna hem det, tro, trots att pickuper generellt går dyrt nu för tiden?
Bilen kommer gå 12-1300 mil om året. Bör vara crew cab så det blir rimligt baksäte. Vill ha en bra, rimligt ny rackare.
Sälja Volvon, Chevan borde ge typ 150 med lite flyt. 50K till kan jag nog justera upp budgeten.

Vad drar en Hilux eller Amarok, typ?

Sedan finns också en liiiten baktanke om att skohorna in en bil till, en Golf-cab typ. Det skulle också underlätta då att inte få fyra bilar…
 
För att illustrera lite bättre hur en generell Blocket-raid kan gå till när jag letar bil...
...och för att kanske förhoppningsvis inspirera någon till att köpa roligare:


alfa.PNG

Jag var inne på det redan i förra inlägget, men Alfa Romeos "Busso" är onekligen en av guds allra bästa gåvor till alla oss med hörseln i behåll.
Visst, man kan köpa tyskt och få samma prestanda och en helt annan driftsäkerhet till, förmodligen, mindre slantar än vad GTA:n kostar.
Men fatta - det var bara 3500 personer runtom vårt klot som förstod hur bra detta var.
Sen dess får man nog anta att en del av dessa 3500 bilarna också reducerats något. Ovanligt är skoj!


Merca.PNG

Skit i AMG. Det är inget skit att ha...
Gubbstajlad Merca med tolva är grejen. Onekligen ett barn av sin tid, rent designmässigt - men klart smäckrare än vad Bangle gjorde hos BMW vid samma tid. Och ovanligare - visst var det en bra grej?


Porsche.PNG

Jag antar att jag tittat lite för mycket på Hoovies Garage under mina dagar - men vad skulle nånsin kunna gå fel med att köpa den absolut billigaste Cayenne Turbo S som finns på Blocket? Tilltalar mig på så många olika plan.


Volvo.PNG

Det går ju inte att motivera att lägga dessa pengar på denna bil - men den sista Volvon innan företaget helt blandas ut tilltalar nån slags nationalromantisk ådra i mig.


Audi.PNG

...och på tal om nationalromantik. Varför inte en gul bil med knalligt blå klädsel? Verkar ha drabbats av nån slags VAG-fläcktyfus, men antingen fixar man det på riktigt eller så smäller man bara dit plastlisten på nytt och blundar för det uppenbara.
8L-generationen har ju varit hopplöst skittråkig för den längsta av tider, men nu har den börjat vända lite grann för mig.
Kan möjligen ha att göra med att körskolan hade såna här (inte S3) när jag fixade kortet och att det därför blir lite nostalgi.
Och just ja - backspeglarna ska fan inte vara gula.
 
Ja du, många tankar och idéer som snurrar runt hos en bilgalning som jag själv är. Är galen i bilar och har ägt kanske ett 50 tal men har många kvar som jag vill testa. Tycker det är kul att både köra och äga bilar men kan inte ha allt, både pga ekonomi och plats. Därav kan lite hjälp från andra bilintresserade kanske tillföra något ytterst relevant som jag förbisett i mina funderingar och vilket gör att någon bil åker upp eller ner på önskelistan. Sedan om det är en pickup med en massa hästar eller en sportig cab eller en veteranare så har de alla sin egen charm och/eller coolhetsfaktor. Jag är allätare! 👍😃

Som nu grubblar jag på bilar igen. Är så nöjd med huR allt föll sig sist och att valet föll på caben. Är dock intresserad av en äldre klassisk bil nu oxå. En bil jag såg i bilsport på 80-talet vilken jag fortfarande känner starkt för är Detomaso Pantera men kan inte landa i om det är rätt väg att gå för mig eller om jag ska satsa på en gammal Porsche 930/964 eller kanske en GT40 (licensierad replika), eller varför inte en Sportquattro (replika byggd av LCE i Tyskland). Ja, eller något annat. Har ni några förslag kanske?

Önskemål är fint skick, godkänt att framföra i Sverige, gärna billiga ägandekostnader samt vänsterstyrd. Ingen renodlad rallybil med rensad inredning m.m. utan normal inredning. Tar gärna mot förslag. Absolut maxpris 2M kr.

Hmm… AMC Pacer är lite sådär fulcoola men inget jag suktar efter. 👍😃
Hehe näe en Pacer klarar man sig utan. En Pantera i bra skick vore kul! 964 börjar bli alldeles för dyra men hittar man en till rätt pris är det ju bara att slå till! Mercedes AMG kanske?
 
Så då tänker jag att chevan och Volvon tillsammans skulle kunna bli en bil, för att spara lite fordon, och kanskt till och med få till en bättre andrabil?
En Hilux eller så som fixar både den pendling som görs, och gårds-brötet.
Kan man räkna hem det, tro, trots att pickuper generellt går dyrt nu för tiden?
Bilen kommer gå 12-1300 mil om året. Bör vara crew cab så det blir rimligt baksäte. Vill ha en bra, rimligt ny rackare.
Sälja Volvon, Chevan borde ge typ 150 med lite flyt. 50K till kan jag nog justera upp budgeten.

Vad drar en Hilux eller Amarok, typ?
Mycket svårt att se att du "räknar hem" ett sånt byte. Chevan utgår jag från är avskriven till 0 vid det här laget så ingen värdeminskning. Försäkring brukar vara gratis typ. Så det är reparationer och soppa som kostar. Men det blir inte så mycket utslaget på helår.

Amarok drar typ 1l milen (v6) och lite beroende på utförande så finns fortfarande massor av värdeminskning kvar att ta. Hilux känner jag inte till lika mycket men en kompis sålde sin urgamla HiLux (i bra skick förvisso) för löjligt mycket pengar nyss.

Behöver du verkligen en pickup eller känns det bara så? ;) SUVar exempelvis är ju mycket billigare: https://www.blocket.se/annons/stock...port_navi_245hk_panorama_svensksald/105067900
 
Däckspark/filosoferingar/osv finns det ju gott om i denna tråden.
Så jag drar min också.
Jag (vi) har tre bilar, men en fyller inte riktigt sitt syfte.
Har:
-E-tron, som frun lagt beslag på. Pendlar/familjebil. Perfekt bil.
-V40 D2. Andrabil/deltidspendlarbil. OK, fast inte mer. Drar även hästtransport några gånger om året.
-Fullsize-Chevapickis. Hemmabrötarbil. Perfekt. Rolig. Dock körd att dra släp med pga måste ha BE-kort. Fru kör denna högt motvilligt. Den är dessutom ett ständigt underhållsbehov pga gammal.

Egentligen så måste jag ju inte byta ut Volvon, men den är inte helt hundraprocentig.
Den är för låg, så det är knöligt att få in 2-åringen, och släpegenskaperna är sådär, i och med manuell låda och bara framhjulsdrift.

Så då tänker jag att chevan och Volvon tillsammans skulle kunna bli en bil, för att spara lite fordon, och kanskt till och med få till en bättre andrabil?
En Hilux eller så som fixar både den pendling som görs, och gårds-brötet.
Kan man räkna hem det, tro, trots att pickuper generellt går dyrt nu för tiden?
Bilen kommer gå 12-1300 mil om året. Bör vara crew cab så det blir rimligt baksäte. Vill ha en bra, rimligt ny rackare.
Sälja Volvon, Chevan borde ge typ 150 med lite flyt. 50K till kan jag nog justera upp budgeten.

Vad drar en Hilux eller Amarok, typ?

Sedan finns också en liiiten baktanke om att skohorna in en bil till, en Golf-cab typ. Det skulle också underlätta då att inte få fyra bilar…
Har kört tre generationer Hilux i jobbet nu i 10år ca 3000mil om året, alla dragit runt litern.
Inga större problem, riktigt bra andrahandsvärde.
 
Mycket svårt att se att du "räknar hem" ett sånt byte. Chevan utgår jag från är avskriven till 0 vid det här laget så ingen värdeminskning. Försäkring brukar vara gratis typ. Så det är reparationer och soppa som kostar. Men det blir inte så mycket utslaget på helår.

Amarok drar typ 1l milen (v6) och lite beroende på utförande så finns fortfarande massor av värdeminskning kvar att ta. Hilux känner jag inte till lika mycket men en kompis sålde sin urgamla HiLux (i bra skick förvisso) för löjligt mycket pengar nyss.

Behöver du verkligen en pickup eller känns det bara så? ;) SUVar exempelvis är ju mycket billigare: https://www.blocket.se/annons/stock...port_navi_245hk_panorama_svensksald/105067900

Mmm, behöver pickup hemma.

Plan ”B”, eller snarare plan ”A”, var att skifta V40 till någon lill-SUV, Q3 typ. Chevan gillar jag ju, och med de mil som läggs på den så är soppaförbukningen oviktig.
Men sedan kom jag på att man kanske skulle kunna få ”allt” på en gång liksom.
 
För att illustrera lite bättre hur en generell Blocket-raid kan gå till när jag letar bil...
...och för att kanske förhoppningsvis inspirera någon till att köpa roligare:


alfa.PNG

Jag var inne på det redan i förra inlägget, men Alfa Romeos "Busso" är onekligen en av guds allra bästa gåvor till alla oss med hörseln i behåll.
Visst, man kan köpa tyskt och få samma prestanda och en helt annan driftsäkerhet till, förmodligen, mindre slantar än vad GTA:n kostar.
Men fatta - det var bara 3500 personer runtom vårt klot som förstod hur bra detta var.
Sen dess får man nog anta att en del av dessa 3500 bilarna också reducerats något. Ovanligt är skoj!
.

Körde en 916 GTV 3.0 i 8 års tid. Långt ifrån en perfekt bil, men vem bryr sig. Det var många saker som man måste ha kommit på i efterhand. Solskydden vad en ren efterkonstruktion. Helt värdelösa. Inget man brydde sig om det minsta. Det är sånt man log åt. Ungefär som backspeglarna på en Ducati 916.

Kan titta lite på 156 GTA lite då och då. Alfas V6 från den tiden var magisk. Motorn drar silkeslent hela vägen från botten till toppen med ett fantastiskt motorljud. Man köper motorn och får bilen på köpet.

Gäller att hitta ett fint exemplar då Alfa tyvärr lämnar ett och annat att önska när det gäller reservdelar på äldre modeller. Därmed inte sagt att det mesta går att lösa. Kräver bara lite mer engagemang av ägaren och att man har tillgång till en väl renommerad service verksrad som är allkonstnärer.
 
Mycket svårt att se att du "räknar hem" ett sånt byte. Chevan utgår jag från är avskriven till 0 vid det här laget så ingen värdeminskning. Försäkring brukar vara gratis typ. Så det är reparationer och soppa som kostar. Men det blir inte så mycket utslaget på helår.

Amarok drar typ 1l milen (v6) och lite beroende på utförande så finns fortfarande massor av värdeminskning kvar att ta. Hilux känner jag inte till lika mycket men en kompis sålde sin urgamla HiLux (i bra skick förvisso) för löjligt mycket pengar nyss.

Behöver du verkligen en pickup eller känns det bara så? ;) SUVar exempelvis är ju mycket billigare: https://www.blocket.se/annons/stock...port_navi_245hk_panorama_svensksald/105067900
Vad kan man förvänta sig av att köpa en 10år gammal X5? Eller annan äldre premiumbil.

Funderar på att byta upp mig, gillar bilar men vill inte betala för dem, så är något snål.
Kör mer nuförtiden, 20ish mil i veckan. Fått EPC lampa 2 gånger på min 1,5 åriga Skoda så kliar i bilbytar-tanken.
 
Hehe näe en Pacer klarar man sig utan. En Pantera i bra skick vore kul! 964 börjar bli alldeles för dyra men hittar man en till rätt pris är det ju bara att slå till! Mercedes AMG kanske?
Hade en AMG E63 S -18 som var optimerad av Renntech men den fick flytta när min cab införskaffades. Sedan blev det en ny vardagsbil som skulle vara ekonomisk och efter mkt funderande på elbilar, hybrider och annat föll valet på en Kia Ceed Hybrid vilket jag inte ångrar än iaf. Står oxå på kö på en BMW I4 M50 men vi får se hur det blir. Vill egentligen ha en kombi.
 
20221203_144333.jpg

Fick äntligen köpt mig min första bil någonsin vid 30 års ålder efter ett jobbbyte då förmånsbil försvann, värt att tillägga är att jag i många år tidigare jobbade med bilförsäljning men aldrig gått igenom ett köp själv.

Det blev en riktig spargris, BMW 318d F31 2013 med automatlåda. Tycker den håller otroligt bra i både design, teknik och komfort för att vara från 2013.
 
Fästmöns morfar 85 bast frågade just om damen ville ha hans s90...

Vi frågade bara om vi kunde låna den då hon övningskör för körkort då vi annars lånar mina föräldrars bil.

Hans förra bil (en gammal s70?) Fick damens kusin utan att han hade pratat med någon. Och nu vill han ge denna då han inte kör och fick en stroke för ett år sen men får ändå köra bil (men väljer att inte köra). Fan gör man? Det är ju inte en rostig skitbil... fullutrustad... både jag och damen studerar, dock klara till sommaren.

Han säger att vi gör honom en tjänst, då han bara har den i garaget... och att han är 100% nykter...
20221205_125108.jpg
20221205_125145.jpg
 
Fästmöns morfar 85 bast frågade just om damen ville ha hans s90...

Vi frågade bara om vi kunde låna den då hon övningskör för körkort då vi annars lånar mina föräldrars bil.

Hans förra bil (en gammal s70?) Fick damens kusin utan att han hade pratat med någon. Och nu vill han ge denna då han inte kör och fick en stroke för ett år sen men får ändå köra bil (men väljer att inte köra). Fan gör man? Det är ju inte en rostig skitbil... fullutrustad... både jag och damen studerar, dock klara till sommaren.

Han säger att vi gör honom en tjänst, då han bara har den i garaget... och att han är 100% nykter...
Ett tecken på att Brommabor har för mycket pengar ;)Jag kan ta bilen om du inte har plats :angel:

Håll hårt i morfar. Han verkar skön!
 
Ett tecken på att Brommabor har för mycket pengar ;)Jag kan ta bilen om du inte har plats :angel:

Håll hårt i morfar. Han verkar skön!
Haha, till mitt försvar bor han i sumpan sedan 30 år i en hyresrätt och sagt nej flera gånger till att omvandla sin lgh till bostadsrätt ;)

Han är en fantastisk gammal telegrafist som varit överallt i världen med marinen och kunde typ tio språk.

Ang bilen är den dock inte helt top, behöver få ordentlig service samt många skador som han inte berättat om för sin dotter, exempelvis denna. Men det är sånt som ingår när man blir gammal gubbe :D

Bilen drar nu 15l/100km, när vi startade den gick den på hiskeliga 150l/100km, förhoppningsvis för att den stått ett halvår
20221205_105440.jpg
 
Tillbaka
Topp