Jag kan
heeeelt och hållet sympatisera med
@Daion i detta.
När jag, för typ ett år sen skulle till att köpa min första bruksbil på jag vet inte hur många år som helst så var målbilden spretig som bara fan.
Eftersom jag skulle starta eget så ville jag inte plocka några sparpengar att tala om, utan istället ha dessa att leva på under den första tiden med nya firman.
Då jag kört (tämligen könlös - men bra) tjänstebil de senaste tio åren så fanns inga pengar från en försäljning att stoppa in. Någon av hobbybilarna var jag egentligen inte heller så pigg på att sälja. Inte heller att börja använda. Så även om budgeten skiljer väsentligt från
@Daion så är tankebanorna tämligen snarlika.
Jag kikade på att bruksa:
- Femton-tjugo år gammal lyxsedan; S-Klasse, 7-Serie, A8/V8, XJ
- Gammal stor-SUV; Land Rover, Patrol, Pajero. Även Gelände och Land Cruiser, men budgetmässigt hade det då fått bli alltför risigt.
- Porsche 924. Alltid velat ha en.
- Alfa 75. Ganska ful, men om man ska anse sig bilintresserad måste man nån gång ha haft en Alfa.
- Alfa 166 med Busso-sexa. Se ovan för anledning.
- Fiat Panda 4x4.
...och säkert någon annan.
Alla dessa ovan var, i allra högsta grad, med i tävlingen. Kunde landat lite var som.
Att det sen blev en gammal XJ6:a var mest tillfälligheter.
Tycker fortfarande att det är riktigt roligt att hoppa in i den bilen och köra. Folk verkar också gilla överlag, för jag får mer kommentarer på Jaggan än min gamla sexserie.
Visst var det praktiskt att köra splitt ny japan hela tiden, men fy vad tråkigt. Uppmanar verkligen alla att köpa "rolig" bil att köra till vardags - oavsett vad det ny betyder för en själv.
Snart är det nog dags för Jaggan att lämna för en Land Rover P38, dock.
...eller kanske om man skulle hugga en XJR istället? Fan, hur länge sen var det inte som man såg en E36 M-Sport Touring i fint skick? En smurfblå Fiat Coupé - hade inte det piggat upp området lite?