• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Saabar passar så fint in i det svenska vinterlandskapet.

8266BE01-0131-4052-BC3D-32E2655F0BF2.jpeg

Där vågar jag inte säga mycket tyvärr, mer än klyschor som bra ex (med många dyra tillval som nyköparen får stå för) och 1 ägare att ställa mot väggen, när det är så nytt bör inte mekaniska problem och rost vara ett för stort hinder antar jag. Kolla däck kan vara en idé😃 Undvika tråkig repig lack från maskintvätt…

Anledningen till mitt babblande om X5 är att jag hållit ögonen på en länge:)
ok, chansade på att du nördade in på alla bilar. ;)

E821F479-7AE2-4E1E-B0DE-4544EAAA0E87.jpeg

Här är min något frysta CLS 450 edition 1 😊
I vanliga fall brukar jag komma ihåg att starta värmaren, det i kombo med värmande massage är väldigt trevligt på vintern.
Skitsnygg! Har du jämfört med E-klass (som den bygger på)? Har du tex samma komfort och vägkänsla eller har de fintrimmat här o var...
Jag har E-klass som jag är skitnöjd med, men de är lita vanliga = trist i min bok. Kollar även på en S-klass, de är fina med.

Jag med, men Ford gör bort sig då de använder det namnet på en SUV.
Vad ska de göra då de ska sälja en el-sportbil?
Mustang kommer bli ett eget brand tror jag framåt där allt kommer heta Mustang i någon form.

Dina kommentarer är motsägelsefulla ena gången så går det fetbort med en Mustang som inte är en två dörrars GT men säger samtidigt säger du att du inte bryr dig om vad den heter :p

Vad Ford väljer att göra är upp till dem om det blir rätt eller inte får vi se. Majoriteten som köper en Ford bryr sig föga om vad Mustang är

Och ja jag gillar Mustang
15E37710-9177-49AE-AF1B-F97CEBBEB66F.jpeg

Senast ändrad:
Ja, antar att det enda gemensamma som tyska och japanska bilar har är ländernas gemensamma historia under andra världskriget. Visa mig din inredning ;)

1BE3FC7F-AE40-47B2-B184-1F3EAEC6814F.jpeg
Kände du dig träffad av ordet hitlersläde? Förstår inte hur det blev en diskussion kring hur inredningar ser ut och hur det hänger ihop med japanska bilar när jag visade en designstudie på en fyrdörrars Mustang för att byta samtalsämnet. Men jag förstår vissa behöver hävda sig och flexa

Men jag ändrar mig heroinsläde hade passat bättre med tanke på hur din inredning ser ut 👍. Förresten ser ut som att du behöver rengöra lädret.... har lite tips om du vill ha.

Är förövrigt nöjd med min inredning

Senast ändrad:
Kände du dig träffad av ordet hitlersläde? Förstår inte hur det blev en diskussion kring hur inredningar ser ut och hur det hänger ihop med japanska bilar när jag visade en designstudie på en fyrdörrars Mustang för att byta samtalsämnet. Men jag förstår vissa behöver hävda sig och flexa

Men jag ändrar mig heroinsläde hade passat bättre med tanke på hur din inredning ser ut 👍. Förresten ser ut som att du behöver rengöra lädret.... har lite tips om du vill ha.

Är för övrigt nöjd med min inredning

Hoppas det inte finns något här som inte skulle känna sig träffad av ett ord med ”hitler” som attributiv. Eller menade du det som ett komplimang? Har aldrig förstått varför man måste snacka skit om andra märken/länder men det kanske anses vara skoj här tråden.

Det du ser är skuggorna på lädret men visst, är alltid nyfiken på vad folk använder för grejer.

Jaja får visa mitt fula tryne här inne.
Tror alla ska kunna se detta, det bör vara offentligt inlägg.

Ja det fungerade bra att se även för en annan som inte finns i den världen.
Bra och roligt reportage, tack!

Hoppas det inte finns något här som inte skulle känna sig träffad av ett ord med ”hitler” som attributiv. Eller menade du det som ett komplimang? Har aldrig förstått varför man måste snacka skit om andra märken/länder men det kanske anses vara skoj här tråden.

Det du ser är skuggorna på lädret men visst, är alltid nyfiken på vad folk använder för grejer.
vem snackade skit om något märke? Om inte annat så var det du som indirekt snackade skit om andra bilmärken/modeller genom att hävda dig genom att du har en E-klass och att den minsann har ballare inredning än en Mazda. Nu tycker jag inte att din högst opersonliga, generiska vita inredning är snyggare än den jag har i min Mazda och jag är inte på något sätt avundsjuk(om det är det du tror jag är) över att du har en e-klass eller vad det nu är för det är totalt ointressant för mig.

Vet inte om du varit med i eller kring någon bilkrets, men när jag växte upp så sades det ironiskt, heroinsläde, hitlerpulka etc om tyska bilar. Så det har inget att göra med att snacka skit om något märke eller att dyrka Hitler.

Senast ändrad:
tell me how I know :D, ok den gick inte sönder men gick inte att använda klippet
Hahaha fyfan, man är inte klok som åker runt med en sådan bil som brölar och förstör för alla som vill ha en lugn dag.

Ja det fungerade bra att se även för en annan som inte finns i den världen.
Bra och roligt reportage, tack!
Vad bra!
Kul att du tycker det, var orolig för att man skulle varit alldeles för stel

Ska byta klossar fram och bak på en Toyota Auris -15. Världens tråkigaste bil. Tidigare på andra bilar tryckt tillbaka kolvarna i bromsoken med en större polygrip när jag monterat men kan ibland vara lite knepigt. Hittade den här på Amazon som jag beställde. Funkar den så är den smart, och billig. Någon annan som använt en sådan här?
D5A04E37-9383-4CAE-8B66-8782050DFF8A.jpeg

Tillbaka
Topp