Där jag växte upp och bland människor runtomkring mig är det ingen som använder ordet hitler utan att räkna med en viss reaktion. Visst, jag har aldrig umgåtts i bilentusiastkretsar men betyder det att jag måste acceptera ett visst språkbruk vara för att du är van vid det? Så ja, jag tolkade det som att snacka skit och du behöver vara försiktigare med ord. De har betydelse, ibland ganska tunga sådana beroende på vem du pratar med, även om du menade bara tyska bilar vilket jag inte tror.vem snackade skit om något märke? Om inte annat så var det du som indirekt snackade skit om andra bilmärken/modeller genom att hävda dig om att du har en E-klass och att den minsann har ballare inredning än en Mazda. Nu tycker jag inte att din högst opersonliga, generiska vita inredning är snyggare än den jag har i min Mazda och jag är inte på något sätt avundsjuk(om det är det du tror jag är) över att du har en e-klass eller vad det nu är för det är totalt ointressant för mig.
Vet inte om du varit med i eller kring någon bilkrets, men när jag växte upp så sades det ironiskt, heroinsläde, hitlerpulka etc om tyska bilar. Så det har inget att göra med att snacka skit om något märke eller att dyrka Hitler.
Sedan behövde du inte heller kommentera något om min bil om du inte är intresserad eller rentav ogillar den. Däremot hade jag velat se inredningen i din Mazda eftersom jag är nyfiken på om stilskillnaderna är fortfarande lika påtagliga som de var när jag körde Honda och Lexus.
Senast ändrad: