Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna är stabil, den är inte dyr att ha. MEN, när man kommer upp på motorväg, då drar den en del då motorn är inte den starkaste.Dottern ska köpa sin första bil. 40-60k, krav automat. I de regionerna har jag inte rört mig på 20 år så vänder mig till de mest erfarna däcksparkarna jag vet, dvs KS klubb för allt-vetande.
Konsensus verkar ju vara att Outlander är en tråkig och lite gammaldags bil, men är den ”dålig”?
Jag har tyckt -och tycker nog fortfarande- att hybrid är en ganska dålig idé, men totalkostnaden för en sådan där fuling börjar se bra ut.
Härligt! 993 är aldrig fel! Bor du i us eller importerat den till se?
Låter ju ändå bra för mig. Alla bilar känns ”sämre” än min andra (etron) så fokus är stor/hållbar/billig i drift. Skattefri passar då bra (fast jag trodde hybrider hade skatt?)..
Ja, jag vill påstå att den faktiskt är ganska dålig. Den är rymlig och håller bra men överlag är det inte en bra bil, den har konstig väghållning, konstig styrning, man sitter konstigt och den är allmänt föråldrad. Kör man på bensin så blir den snabbt väldigt törstig så men har man ett idealiskt körmönster är den antagligen billig i drift.
Nä egentligen inte, förutom att det är en ganska "enkelt" byggd bil trots Audi-namnet, vad gäller inredningskvalitet. Så är du ute efter "premium" är det inte ett givet val.Audi Q2 - något att se upp med eller känna till?![]()
Tack tack!Nä egentligen inte, förutom att det är en ganska "enkelt" byggd bil trots Audi-namnet, vad gäller inredningskvalitet. Så är du ute efter "premium" är det inte ett givet val.
Har samma intryck.Nä egentligen inte, förutom att det är en ganska "enkelt" byggd bil trots Audi-namnet, vad gäller inredningskvalitet. Så är du ute efter "premium" är det inte ett givet val.
Man betalar typ 500k+ för en Audi och man får bara tyg säten. Audi är ganska snålaNä egentligen inte, förutom att det är en ganska "enkelt" byggd bil trots Audi-namnet, vad gäller inredningskvalitet. Så är du ute efter "premium" är det inte ett givet val.
En Q2 kostar inte de pengarna, framförallt inte privatleasing som nästan alla Q2or sålts som. Det har varit billiga bilar, typ 3495kr/mån i privatleasing.Man betalar typ 500k+ för en Audi och man får bara tyg säten. Audi är ganska snåla
Har inte så bra koll på Audi överlag, men de flesta dyra Audi jag har sett har bara tyg säten. Känns de som iallafallEn Q2 kostar inte de pengarna, framförallt inte privatleasing som nästan alla Q2or sålts som. Det har varit billiga bilar, typ 3495kr/mån i privatleasing.
Det är väldigt sällan standard. Jag sätter personligen inga likhetstecken mellan "mycket utrustning" och "premium" En Dacia har mycket utrustning, det är ändå något helt annat.Har inte så bra koll på Audi överlag, men de flesta dyra Audi jag har sett har bara tyg säten. Känns de som iallafall
Många går som tjänstebilar där man hellre kör en snålt utrustad Audi än en bättre utrustad Passat är min uppfattning. Många nöjer sig med att säga man kör Audi. Att köra maxutrustad pasta/Skoda klingar sämre.Har inte så bra koll på Audi överlag, men de flesta dyra Audi jag har sett har bara tyg säten. Känns de som iallafall
Tragiskt…Många går som tjänstebilar där man hellre kör en snålt utrustad Audi än en bättre utrustad Passat är min uppfattning. Många nöjer sig med att säga man kör Audi. Att köra maxutrustad pasta/Skoda klingar sämre.
Säger en del om vad många värdesätter - premium märke men symaskin till motor, framhjulsdrift (som ärligt räcker 95% av tiden men inte är Audi) och ingen utrustning.Tragiskt…
Yes yta, yta och mer ytaSäger en del om vad många värdesätter - premium märke men symaskin till motor, framhjulsdrift (som ärligt räcker 95% av tiden men inte är Audi) och ingen utrustning.
Nja, du får ju en bättre bil i grunden. Är vad jag vet extrautrustningen de har högst marginal på. Tygstolar är ju även högre komfort än ”skinn”. Men viss utrustning är såklart bra att ha.Yes yta, yta och mer yta![]()
Så är det ju helt klart. Betala extra för metallic lack när standardlack inte kostar extra - bilen ska ju lackas oavsett. Dock är det ju viss utrustning som gör det så mycket trevligare att åka/köra bilen. Större stereo, adaptiv farthållare, bränslevärmare, dragkrok.. listan kan göra lika lång som onödig.Nja, du får ju en bättre bil i grunden. Är vad jag vet extrautrustningen de har högst marginal på. Tygstolar är ju även högre komfort än ”skinn”. Men viss utrustning är såklart bra att ha.
Möjligt, tror dock det är få som ens märker någon upplevd skillnad, särskilt sett från dem med tjänstebil som byter var 3:e år. Svårt att se att man upplever en så mycket bättre bil med en snik utrustad Audi (de känns otroligt snik) än en välutrustad VW eller Skoda. Ok för för 15-20 år sedan men inte idagNja, du får ju en bättre bil i grunden. Är vad jag vet extrautrustningen de har högst marginal på. Tygstolar är ju även högre komfort än ”skinn”. Men viss utrustning är såklart bra att ha.
Äpplen och päron.Möjligt, tror dock det är få som ens märker någon upplevd skillnad, särskilt sett från dem med tjänstebil som byter var 3:e år. Svårt att se att man upplever en så mycket bättre bil med en snik utrustad Audi (de känns otroligt snik) än en välutrustad VW eller Skoda. Ok för för 15-20 år sedan men inte idag![]()
Så länge inte Skoda säljer ljudisolering eller fjädringskomfort som extrautrustning så kommer man definitivt märka skillnad. Skillnaden är mindre än för 15 år sedan absolut, men den är märkbar fortfarande. En Q2 skulle jag dock inte säga att den är det bästa exemplet på den skillnaden. Men jämför en A6 med en Skoda Superb. Eller en Kodiaq mot en Q5. Där känns det.Möjligt, tror dock det är få som ens märker någon upplevd skillnad, särskilt sett från dem med tjänstebil som byter var 3:e år. Svårt att se att man upplever en så mycket bättre bil med en snik utrustad Audi (de känns otroligt snik) än en välutrustad VW eller Skoda. Ok för för 15-20 år sedan men inte idag![]()
Har alcantra AMG sportstol i mercan och Recaro i alcantra i Miatan. Mindre halkigt i kurvorna, snyggare och skönare sommar/vinterNja, du får ju en bättre bil i grunden. Är vad jag vet extrautrustningen de har högst marginal på. Tygstolar är ju även högre komfort än ”skinn”. Men viss utrustning är såklart bra att ha.
Ja premium är även ofta omtänksamma småsaker,Så länge inte Skoda säljer ljudisolering eller fjädringskomfort som extrautrustning så kommer man definitivt märka skillnad. Skillnaden är mindre än för 15 år sedan absolut, men den är märkbar fortfarande. En Q2 skulle jag dock inte säga att den är det bästa exemplet på den skillnaden. Men jämför en A6 med en Skoda Superb. Eller en Kodiaq mot en Q5. Där känns det.
Måste vara jag som inte är uppmärksam nog när jag kör haha. Kört ganska mycket hyrbilar och då är det ju ofta tex Audi, BMW, vw och skoda men tycker mig sällan märka några större skillnader. Men sedan kör jag ju inte nytt till vardags så allt är väl bättre än jag är van vidSå länge inte Skoda säljer ljudisolering eller fjädringskomfort som extrautrustning så kommer man definitivt märka skillnad. Skillnaden är mindre än för 15 år sedan absolut, men den är märkbar fortfarande. En Q2 skulle jag dock inte säga att den är det bästa exemplet på den skillnaden. Men jämför en A6 med en Skoda Superb. Eller en Kodiaq mot en Q5. Där känns det.