• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Trodde att det endast var ett kosmetiskt fel?
Jag är ingen expert så ta inte mitt ord för det, men vad jag förstod på verkstadens beskrivning är det risk att det blir värre med tiden pga skramlet. Kolla i alla fall upp det ordenligt, det enda jag vågar säga med säkerhet är att det är dyrt som tusan att fixa.

Jag är ingen expert så ta inte mitt ord för det, men vad jag förstod på verkstadens beskrivning är det risk att det blir värre med tiden pga skramlet. Kolla i alla fall upp det ordenligt, det enda jag vågar säga med säkerhet är att det är dyrt som tusan att fixa.

OK tack :)

Skitig liten lexus sportar jag!
Foto 2012-06-21 18 00 08.jpg

Borde väl iof. gå att konvertera till stål också? Om man nödvänditgvis inte behöver keramik.
Går säkert, men då måste nya belägg införhandlas också.

Vet inte om keramiska är standard eller inte på A8.
Men för att lägga på nytt lager på keramiska och få dem reparerade var mycket billigare än att köpa nya. Kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade (var för en ferrari i detta fall)

Går säkert, men då måste nya belägg införhandlas också.

Vet inte om keramiska är standard eller inte på A8.
Men för att lägga på nytt lager på keramiska och få dem reparerade var mycket billigare än att köpa nya. Kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade (var för en ferrari i detta fall)

Känner mest till det från Porsche-världen där det ju är rätt vanligt att konvertera bort keramiken, eller bara spara keramikskivorna tills man säljer. MEn helt klart, en stor operation - men troligen billigare in alles ändå.

Känner mest till det från Porsche-världen där det ju är rätt vanligt att konvertera bort keramiken, eller bara spara keramikskivorna tills man säljer. MEn helt klart, en stor operation - men troligen billigare in alles ändå.
Efter att ha hört vad keramiska skivor och belägg kostar och än värre slitaget på dem när man kör bana...... så kan jag bara säga my god :D

Efter att ha hört vad keramiska skivor och belägg kostar och än värre slitaget på dem när man kör bana...... så kan jag bara säga my god :D

...höll på att köpa en RUF 996TT för några år sedan. Den tidigare ägaren till den hade gått från RUF --> Ferrari 430 som han smiskade bana med.

När han skulle byta bromsarna runt om och det kostade mer än en sprillans Renault Megane RS så bytte han till Renault som banbil. :D

...höll på att köpa en RUF 996TT för några år sedan. Den tidigare ägaren till den hade gått från RUF --> Ferrari 430 som han smiskade bana med.

När han skulle byta bromsarna runt om och det kostade mer än en sprillans Renault Megane RS så bytte han till Renault som banbil. :D
HAHA :D

Ruf TT låter inte helt fel :)

Vad har du gjort med bromsarna för att behöva byta ut keramiska skivor? Ska ju normalt inte behöva ske alls.

Inte ens när ett pucko körde bandag med sin F430 med handbromsen åtdragen behövde skivorna bytas. Räckte med beläggen. (Som f.ö. kostade 8.000:- bara för bakre belägg)

Ingen ide att byta bort den, jag har provat och det går in en barnvang(Brio Go Next) där bak på min om man plockar av hjulen på den... Sen så lämnar du tjejen/frun hemma, och därmed kan behålla porschen :) ....eller köper en kompletterande bil.
Hahaha!
Ja men nu är det så att det är tjejen som kör den, jag har inget körkort :) 33 kraftfulla utan körkort.. Men måste ta tag i det nu ;) en av få Porsche ägare utan körkort

Tillbaka
Topp