Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nå man har ju hört mycket negativt men hur är det egentligen, ”vågar” man köpa en sån här Range Rover eller får man räkna med motsvarande inköpskostnaden i reparationer per år?
![]()
Land Rover Range Rover Sport TDV8 Skinn 272 Hk Drag säljes i Täby | Blocket
99900 kr - Bilar - Täby - OBS RING FÖR MER INFO OM BILEN! Bilen säljes som repbojekt/ Utan garantier (ring för mer info) **VI TAR ALLA INBYTEN OCH ERBJUDE...www.blocket.se
Kul och grattis!![]()
”Check dip beam light” och ett par dioder som inte lyser i högt bromsljus.
Det första innebär (efter snabbt googlande) antingen rengöring av anslutningar eller byte av hela strålkastaren. Fortsatt positiv så hoppas jag på det förstnämnda.
Det senare kanske besiktningen är med på, men den ska så klart bytas ut ändå.
…för just ja, nämnde jag att jag köpt en tveksam Range Rover som dessutom har besiktningstid innan året är slut?
Vissa hoppar fallskärm andra… tja…
Hur som helst en mörkblå Vogue med cremefärgat läder och blå piping.
Behöver en ordentlig tvätt och städ, men jag gillar’n!
Proper shoppingkärra ju![]()
Det första innebär (efter snabbt googlande) antingen rengöring av anslutningar eller byte av hela strålkastaren. Fortsatt positiv så hoppas jag på det förstnämnda.
…för just ja, nämnde jag att jag köpt en tveksam Range Rover som dessutom har besiktningstid innan året är slut?
Kul och grattis!![]()
Proper shoppingkärra ju
Riktigt trevlig färgkombo också. Grattis![]()
Riktigt läcker och precis vad man drömmer om ju! Tyvärr är jag än så länge inte lika kaxig som dig och är således för feg för att köpa samtidigt som min sambo är start emot det av flera anledningar. Det sistnämnda väger ju såklart (och dessvärre) tyngst.![]()
Riktigt läcker och precis vad man drömmer om ju! Tyvärr är jag än så länge inte lika kaxig som dig och är således för feg för att köpa samtidigt som min sambo är start emot det av flera anledningar. Det sistnämnda väger ju såklart (och dessvärre tyngst).
Men riktigt kul att få följa din ägarresa här!!
Har du berättat att även reparationer ligger på henne dåLite grann som en flygplanskrasch i realtid - fast på behörigt avstånd, liksom?
Av oklar anledning så verkar min fru uppskatta den något enormt, trots att jag sålt in den ganska ärligt. Go figure.
Vi tog i hand på att jag får ha den under ett års tid, innan den sedan går över i hennes ägo mot att jag får hennes betydligt nyare och mer värdefulla tråkjapanare.
Bara jag som plötsligt sitter och googlar gamla RR’s mot bättre vetande?Har du berättat att även reparationer ligger på henne då
Älskar inköpet, äldre Range Rover har en annan känsla![]()
Nej du är inte ensam, gör knappt annat på dagarnaBara jag som plötsligt sitter och googlar gamla RR’s mot bättre vetande?
Man blir ju sjukt sugen, trots obefintligt behov ;-) What could POSSIBLY go wrong?
Exakt ALLTWhat could POSSIBLY go wrong?
Detsamma tycks iofs gälla infotainmentsystemet i min -23 Google XC60…..Exakt ALLT![]()
What is there not to love?Hade faktiskt ett första "gammal Land Rover-moment" tidigare idag.
Körde in till stan på ett ärende, parkerade och gick och gjorde vad jag skulle medan Skåne visade sig vara på sitt allra mest juliga humör - regnet öste alltså ner.
Väl tillbaka i bilen igen och på väg ut ur fickan så märker jag att sikten blivit väsentligt sämre. Ah... Jag har inga torkare (fram). Eller för all del någon servostyrning värd namnet.
In på nästa ficka för en snabb omstart. Presto! Torkare och servostyrning!
Charmigt.
Lite spänning i vardagen helt enkelt. Tänk så tråkigt det skulle vart om du köpt en Land Cruiser.Hade faktiskt ett första "gammal Land Rover-moment" tidigare idag.
Körde in till stan på ett ärende, parkerade och gick och gjorde vad jag skulle medan Skåne visade sig vara på sitt allra mest juliga humör - regnet öste alltså ner.
Väl tillbaka i bilen igen och på väg ut ur fickan så märker jag att sikten blivit väsentligt sämre. Ah... Jag har inga torkare (fram). Eller för all del någon servostyrning värd namnet.
In på nästa ficka för en snabb omstart. Presto! Torkare och servostyrning!
Charmigt.
Alltså offra frugans bil medan, I like itPassade på att tvätta bilen inför julhelgen och nu får den stå i garaget ett par dagar. Ska hämta båda sönerna med respektive flickvän vid stationen fredag kväll och då kan man ju inte komma med en skitig bil.
![]()
@Anders Forsberg – berätta gärna mer om bilen du köpt. Är otroligt sugen på en L322 här borta. Finns mycket till bra pris och relativt sett bra ex men tyvärr svårt att hitta rätt färg (mörkblå eller mörkgrön).
Underbar färg!
Hur fungerar det om du ska skruva bort något?Kostade på vår lilla Jimny en rostskyddsbehandling, blev Dinitrols största paket. Har gått 1500 mil nu och ska fortsatt förbli rostfri är förhoppningen.
![]()
![]()
Det är en klockren SEP.Hur fungerar det om du ska skruva bort något?
Eller nuvarande ägare? När man ska byta olja i bakaxeln till exempel.Det är en klockren SEP.(somebody else's problem)
Rostskyddsmassa släpper lätt med tex varmluftspistol. En rostig bult kan krångla rejält det med ;-)Hur fungerar det om du ska skruva bort något?