Tobias Eriksson
Guld
Den är cool!!Underbar färg!
Din bil?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är cool!!Underbar färg!
Din bil?
![]()
![]()
Hade lätt rockat den där. Lite extra kräm i maskinen så blir det en sleeper.Underbar färg!
Din bil?
![]()
![]()
Ja nu rostskyddade jag ju inte specifikt för bultar, var mest som ett exempelEn ordentlig muttersvarv och gassvets lossar rostiga bult ganska enkelt också.
Skämt åsido, kul att nån bryr sig om sin bil även om den inte är den största/dyraste, värsta modellen.
![]()
Älskar också känslan i en rejäl "bruksbil". Nyttan överskrider priset med marginal. Underbart.Älsklingen, enda bilen jag ägt i över 1år, nu 2 år och 3 månader tror jag. Lagt på runt 2000mil, upp till 9300.
Ful tkr de flesta, basic som fan, sanslöst törstig v6 till en 4 stegad automat. Men, den har inte tvekat eller strulat det minsta lilla till skillnad från de nyare bilar jag ägt under åren!
Vill köpa något nytt och roligt men kan inte ens övertyga mig själv om att det är en bra idé.
![]()
Pga behov av två bilar så har jag kompletterat Teslan med en riktig klassiker. 2l diesel är inte det roligaste som finns men det finns nån slags trygghetskänsla i det ("jag kan åka till Haparanda imorgon om jag vill!") som ändå har något. Dessutom dragkrok och 4wd vilket behövs vintertid (drar släp och Teslan har inget drag).
Färgen benämnde mina grannar kärleksfullt som "kalsongblå" men jag gillar att den inte är silver eller svart med svart inredning som alla andra.
![]()
![]()
Rostskyddsmassa släpper lätt med tex varmluftspistol. En rostig bult kan krångla rejält det med ;-)
Tanken är att behålla den länge och jag skruvar själv med mina bilar. Tror inte det blir något bekymmer.
Det är årlig kontroll och där det behövs läggs det på nytt rostskydd.
USAs enda 911 i Neo Star Rouge.Den är cool!!
A6 sportstolar är i alla fall utmärktaNån här som kan ge en long term review på BMWs eller MBs ”komfortstol” ala 5serie/Eklass? Dvs stora stolspaketet.
Nästa fråga, har Audi A6 nån liknande lösning?
Alles guuuuuut
Har inte suttit inen stol som är bekvämare än 5-serie komfort!Nån här som kan ge en long term review på BMWs eller MBs ”komfortstol” ala 5serie/Eklass? Dvs stora stolspaketet.
Nästa fråga, har Audi A6 nån liknande lösning?
Alles guuuuuut
Tack!Har inte suttit inen stol som är bekvämare än 5-serie komfort!
E-klass/cls av 2012-2016 modell är ok men inte lika sköna i mitt tycke. Då har jag iof inte åkt lika många mil i e/cls som 5-serie.
A6 ska ha någon form av komfortabel men aldrig suttit i dom. Men som Aldegren säger är sportstolen skön. Inte contur/comfort skön som 5/7serie dock i min mening. Jag är dock 197 lång så det kan ju ha viss betydelse med.
+1Rostskyddsmassa har jag också funder på på min gamla pickup.
Men hur gör man om bilen redan är gammal? Och lite rostig? Har fixat allt dåligt under nu i vinter, och det vore så gött att släppa tanken på ny rost.
Det är nog inga problem. Är du osäker så hör med firman hur de brukar göra.Jag tänkte samma för min Dodge ram. Det jag funderade över var just att byta till exempel till catback. Låter bilen för mycket så vill jag kunna byta tillbaka.
Det bästa är alltid att återställa till original, annars kan du ju bara strunta i att säga något. För det är ingen som ser det som positivt eller värdehöjande med trim idag.Hur ska man tänka om man vill sälja en motoroptimerad bil och inte vill sälja privat? Köper handlare typ Kamux eller Riddermark in sådana, eller kan man använda KVD? Det är inget monstertrim utan bara steg 2 mjukvara från Tuningchip på en MB E400 Coupe. Alternativet att återställa finns ju, men känns ändå mer fair att sälja i befintligt skick när den nu ändå rullat drygt 1000 mil på knappt två år sedan det gjordes. Någon med erfarenhet?
Kompisbil till din här i stanÄlsklingen, enda bilen jag ägt i över 1år, nu 2 år och 3 månader tror jag. Lagt på runt 2000mil, upp till 9300.
Ful tkr de flesta, basic som fan, sanslöst törstig v6 till en 4 stegad automat. Men, den har inte tvekat eller strulat det minsta lilla till skillnad från de nyare bilar jag ägt under åren!
Vill köpa något nytt och roligt men kan inte ens övertyga mig själv om att det är en bra idé.
![]()
Ta bort dekaler och allt som kan avslöja att det är gjort. Ingen kommer märka något. Säg inget för det är bara en nackdel värdemässigt och vissa firmor kommer dra öronen åt sig av risk för reklamationer.Hur ska man tänka om man vill sälja en motoroptimerad bil och inte vill sälja privat? Köper handlare typ Kamux eller Riddermark in sådana, eller kan man använda KVD? Det är inget monstertrim utan bara steg 2 mjukvara från Tuningchip på en MB E400 Coupe. Alternativet att återställa finns ju, men känns ändå mer fair att sälja i befintligt skick när den nu ändå rullat drygt 1000 mil på knappt två år sedan det gjordes. Någon med erfarenhet?
Nån som äger en ML från 90 talet? Måste varit första riktiga ”stadsjeepen?/Suven!”
Har precis hämtat ner en modellbil från vinden, grabben ska få av nisse imorgon (han får en om året , ovetandes om min gömda ungdoms samling)
Det som slog mig, hur kan plasten i interiören inneha högre kvalitetskänsla ( år 1999 ) vs dagens nya MB? Scary!
![]()
![]()
’Riktiga’ är såklart subjektivt men 1963 är ganska långt innan ML kom sen 90 tal tänker jag.Nån som äger en ML från 90 talet? Måste varit första riktiga ”stadsjeepen?/Suven!”
Har precis hämtat ner en modellbil från vinden, grabben ska få av nisse imorgon (han får en om året , ovetandes om min gömda ungdoms samling)
Det som slog mig, hur kan plasten i interiören inneha högre kvalitetskänsla ( år 1999 ) vs dagens nya MB? Scary!
![]()
![]()
Helt riktigt.’Riktiga’ är såklart subjektivt men 1963 är ganska långt innan ML kom sen 90 tal tänker jag.
Jäklar den hade jag nästan glömt i min sökan efter elegant suvNån som äger en ML från 90 talet? Måste varit första riktiga ”stadsjeepen?/Suven!”
Har precis hämtat ner en modellbil från vinden, grabben ska få av nisse imorgon (han får en om året , ovetandes om min gömda ungdoms samling)
Det som slog mig, hur kan plasten i interiören inneha högre kvalitetskänsla ( år 1999 ) vs dagens nya MB? Scary!
![]()
![]()
Bara att välja.Jäklar den hade jag nästan glömt i min sökan efter elegant suvska börja leta efter en sådan, kan ju kanske utgöra en litet substitut för en Range Rover som jag inte vågar köpa
![]()
rackans en nolla för mycket baraBara att välja.
![]()
Grand Wagoneer Vehicles
WELCOME TO OUR SHOWROOM AND THE LARGEST COLLECTION OF JEEP GRAND WAGONEERS ON EARTH! RESTORED AND RELIABLE, THESE GRAND WAGONEERS ARE NOT ONLY COLLECTIBLE, THEY'RE COMFORTABLE DAILY DRIVERS! THE WORK'S ALL BEEN DONE FOR YOU! YOU'LL WANT A FRESHLY RESTORED WAGONMASTER 'FOR THE JOURNEY'!wagonmaster.com
Alltså, vilken prisutveckling!Bara att välja.
![]()
Grand Wagoneer Vehicles
WELCOME TO OUR SHOWROOM AND THE LARGEST COLLECTION OF JEEP GRAND WAGONEERS ON EARTH! RESTORED AND RELIABLE, THESE GRAND WAGONEERS ARE NOT ONLY COLLECTIBLE, THEY'RE COMFORTABLE DAILY DRIVERS! THE WORK'S ALL BEEN DONE FOR YOU! YOU'LL WANT A FRESHLY RESTORED WAGONMASTER 'FOR THE JOURNEY'!wagonmaster.com