Det är stor skillnad bara på Uppsala där är det oftast bra mycket mer vinter än stockholm trots närhet.Precis. Just därav har jag svårt för alla som säger sig BEHÖVA dubbdäck. Och visst finns det situationer där det är bättre med dubbat. Inget snack om saken men man klarar sig fortfarande på dubbfria däck. Och har man dagligen kört upp för gator likt Pettersbergsvägen i Hägersten med dubbfritt och bakhjulsdrift går det hur bra som helst. Självklart är det ju sjuk stor skillnad på bra och dåliga däck @demondave . Än mer på just vinterdäck. Sen att vintrarna i stockholm numer liknar någon slags kontinentalvinter gör ju att nordiska vinterdäck många gånger om inte merparten av tiden dessutom är för mjuka i gummiblandningen så man glider runt just.
Och nej, vad ni än säger så kommer jag aldrig att köpa dubbdäck då det gått bra i 12 år hittills. Allt går bara man kör efter rådande förutsättningar.
Nottrea dock att jag bor i Stockholm och absolut inte uttalar mig om er som bor i Norr som är mer utsatta än oss i Stockholm där stan stannar första dagen det kommer en centimeter snö för gemene man kör som en idiot.
On topic:
Är det någon här som har testat Mercedes CarPlay lösning? Jag har blivit allt mer sugen på en A-klass just för att ha en normal bil när det kommer bli en massa turer till Nynäshamn i sommar och höst när bygget ska övervakas. A-klass i övrigt har jag koll på men inte CarPlay.![]()
Sen räcker det med att jag behöver mina dubbdäck i en enda situation som kan vara liv och död. Så för mig är det självklart med bra dubbdäck.
Även om dubbfritt hade funkat i resterade situationer.