• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Bitars

Omega
Så vi jobbar..
WK7LDI0.jpg
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Oh då blir det långt.. Men det började som en 350Z en gång i tiden.. Och nu 8-9 år och ett par miljoner senare så är där INGET kvar utav det. Karossen är utav vakumpressat kolfiber, Dubbelturbo är monterat..Världens mest avancerade chassi . Drivlinan i kolfiber osv osv osv.
Här är den =)
http://www.garaget.org/?car=40534

Haha tror inte att det där är definitionen av "egenbyggd räcer" i folkmun direkt...
Riktigt schysst! Både bil och bilder.
 
Haha tror inte att det där är definitionen av "egenbyggd räcer" i folkmun direkt...
Riktigt schysst! Både bil och bilder.

Jag tycker nog det ändå. Det enda som är kvar ifrån originalet är bottenplattan =)
Så det vore fel att kalla den för en Nissan när där är INGET Nissan över bilen förutom bottenplattan som är kvar men långt ifrån standard.
Tackar tackar =)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Jag tycker nog det ändå. Det enda som är kvar ifrån originalet är bottenplattan =)
Så det vore fel att kalla den för en Nissan när där är INGET Nissan över bilen förutom bottenplattan som är kvar men långt ifrån standard.
Tackar tackar =)

Menade verkligen inte att det inte var egenbyggt, snarare att det var väldigt mycket mer än jag hade kunnat tänka mig :)
 
Menade verkligen inte att det inte var egenbyggt, snarare att det var väldigt mycket mer än jag hade kunnat tänka mig :)
hehe ja det är inget hittepå byggt i en lada med delar man hittat på mekonomen om man säger som så =)

Synd bara att den används så sällan.

Lite tillbaka på tråden så är jag ibland lite sugen på något nytt.. Jag har ett tag tänkt på Fisker men jag har inte vågat pga alla problem med både bilarna och företaget i sej.. Och nu så har jag väl lagt Fisker på hyllan helt.. Så.. Nu är jag vilse igen =)
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
En biltråd, kul! :) Många trevliga fordon i denna tråd. Mitt lilla bidrag..
Bruksbilar:
Subaru Forester XT 2013
T19tru6.jpg

Subaru Impreza 2,0D Sport 2011:
0sPTY0q.jpg

Hobby/entusiast-bil:
My pride and joy. Westfield SEiW 2007:
hE6giSu.jpg

På önskelistan: Porsche 993 4S, 993 Turbo, 996 Turbo alt 997 4S
 

Jonazid

Omega
OH! JAG Vill ha en Holden pickis!

Finns ju gott om dom där nere. Pickupen ser rätt trevlig ut men kan inget om dom. Är det LS1 i dom?

Måste säga att jag hittat flera roliga japs bilar för billig penning som kan vara kul att leka med. En modell som jag inte visste namn innan var Toyota Soarer. Finns med flera motor alternativ. http://www.gumtree.com.au/s-ad/adel...z20-toyota-soarer-1jz-7000-or-swap/1032818468

En annan klassisker är Mitsubishi Starion, en bil min bror hade som var riktigt kul för att vara från 87.
 
Finns ju gott om dom där nere. Pickupen ser rätt trevlig ut men kan inget om dom. Är det LS1 i dom?

Måste säga att jag hittat flera roliga japs bilar för billig penning som kan vara kul att leka med. En modell som jag inte visste namn innan var Toyota Soarer. Finns med flera motor alternativ. http://www.gumtree.com.au/s-ad/adel...z20-toyota-soarer-1jz-7000-or-swap/1032818468

En annan klassisker är Mitsubishi Starion, en bil min bror hade som var riktigt kul för att vara från 87.

Ja i vissa av dom, inte alls. Men är det en 5.4 liters V8a så är det den motorn =)
Sorarer har vi en del här i Sverige, Jag har tre vänner med såna iallafall. Det är ju Lexus SC 400 fast Toyota stämplad/inredning osv och med en snällare version utan Supra motorn. Lätttrimmad och kul =)
 
En biltråd, kul! :) Många trevliga fordon i denna tråd. Mitt lilla bidrag..
Bruksbilar:
My pride and joy.
hE6giSu.jpg

På önskelistan: Porsche 993 4S, 993 Turbo, 996 Turbo alt 997 4S

Jag är väldigt sugen på en Seven eller liknande.. Det måste ju vara det roligaste och billigaste att äga.. Små däck, små bromsar. liten motor osv osv men kul ändå.. Synd bara att dom är så omotiverande dyra att köpa bara! Man får ju fan en Nissan GT-R för dom pengarna!
 

Yo-han

Troll probationary
Sällan träffar man faktiskt så mycket konstigt folk som när man köper och säljer bilar privat. Så länge inga farliga situationer uppstår, och om man struntar i all tid det tar, så är det faktiskt ganska kul! :)

Ojoj, lade ut bil på blocket och verkar som just bilaffärer drar ut riktigt märkliga egenskaper hos till synes normalt folk. Förutom dom uppenbara "sista-budet-kompisarna" verkar det finnas en indignerad grupp av folk som tycker det är en mänsklig rättighet att få köpa din bil det dom anser vara ett korrekt marknadsvärde. Ratsitade en del av de mera långdragna mailbombarna med värst rättshaveristtendenser och dom verkar vara hyffsat välanpassade samhällsmedborgare i övrigt men verkar som all logik flyger ut genom fönstret när dom ska till att handla en ny bil..
Typiska tillvägagångssättet verkar vara "hej här är ett bud på 70-80 tusen under begärt pris, se här på min referenslänk till en annan bil av samma märke som är helt ny och bara kostar lite mer, mitt bud är det absoluta marknadsvärdet, det är jag helt överens om, tacka ja till detta generösa erbjudande direkt så kan jag tillochmed erbjuda KONTANT betalning" (till skillnad från kottar, bilens vikt i snickers och alla andra möjliga accepterade betalningsalternativ jag tydligen sublimt hintat att jag godtar).. "tack för ditt generösa bud men det är ju en helt annan motor och saknar helt tillval, nya fälgar/vinterdäck, osv osv så det är inte riktigt jämförbart, jag kan självklart tänja lite på priset vid smidig affär men inte riktigt så mycket". Högdraget svar ofta copy-pasteat från bilpriser.se, "men se här är ju det exakta (lägsta) marknadsvärdet för din bil vid privatförsäljning, det är ju knappt högre än mitt mycket generösa bud, jag bor inom avstånd, kan betala KONTANT, varför bråkar du? Jag är helt överens att du ska sälja till mitt bestämda pris nu!!!" Tack återigen för ditt generösa bud, men om du klickar i tillvalsrutorna och ändrar till korrekt miltal så får du ett lite högre pris än bilen ligger ute till försäljning för, kan som sagt tänja lite på priset vid smidig affär men inte riktigt så mycket". "Bilpriser.se som jag just refererade till är helt inkorrekt och ger inte relevanta priser, din bil saknar dragkrok/är inte en diesel/har ingen rattmuff och är därför helt oattraktiv på marknaden så mitt erbjudande är därför fortfarande ett abolut korrekt värde som inte kan ifrågasättas, se här är två helt orelaterade länkar till en ny posche cayenne med diesel och en åtta år gammal skoda som saknar dragkrok, förstår du inte hur dessa av mig utvalda faktorer påverkar det absolut korrekta av mig bestämda priset??????" "Jo, tack men jag kan ju gå in på en audi åf imorgon och få xxx kronor mer, dom betalar ju också KONTANT och inte i natura/snickers/värmeljus.." här kommer ofta vattenbrytaren, antingen blir dom extremt arga och kommer med okvädningsord, alternativt fortsätter på sin inslagna linje om att deras pris fortfarande är det korrekta och det trots allt är bättre att sälja till just hen för att dom erbjuder KONTANT betalning och förmodligen kommer köpa en annan mycket bättre bil imorgon så det är nog bäst att skynda sig trots allt innan detta fantastiska erbjudande försvinner.. Hursomhelst, hyffsat skoj ett tag men börjar tappa underhållningsfaktorn att sitta och skriva extremt korrekta svar till folk som totalt saknar förmåga till ironi och distans i denna kontext så blir nog att masa sig iväg till åf eller nån shady bilhandlare för att slippa besväret..
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har sålt två bilar på blocket och har ju även bekanta som har sålt det är verkligen fascinerande med mailen av typen: "Du får X kr kontant ikväll snabb affär inga problem". Och då är som sagt X betydligt under vad man har lagt ut bilen för, och mailet är inte längre. Men min enda analys är ju att det uppenbarligen måste vara så att några nappar på detta? Annars skulle det ju inte vara lönt att sitta och skicka såna mail?

Själv har jag valt strategin att helt enkelt inte svara. Det brukar funka, då det verkar som att de som skickar den typen av mail skickar flera hundra om dagen och inte följer upp. Så var det problemet ur världen.

/R
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är halvprofessionella fulhandlare som jobbar på det sättet. De skickar hundratals och åter hundratals mail om dagen. Räcker med att en nappar på skambudet så säljer de vidare bilen med några tusenlappars förtjänst svart. Du gör helt rätt som inte svarar.

Har själv bett en sådan person (av känd bedragarsläkt som börjar på Mill**) att dra åt h-e lite för tydligt och han ringde i veckor efteråt och var hotfull. Numera kör jag bara mail i annonser och svarar aldrig på mail som enbart pratar om priset.
 

demondave

Rolex
Fan, den här tråden är farlig. Är lite i det läget att ingen privatbil är det som ger utrymme för övrigt leverne och klockor. Jag har ju INGET, absolut inget behov för bil privat. Men jäklar så sugen man blir.. :)

730hk och 3500nm i större firmabilen är klen tröst, likaså firmasprättens 1,3-litersdiesel. Vill ha annan körglädje. Måste lära mig att inte titta i den här tråden och spärra blocket.se :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Sportar en Volvo surdiesel som privatbil och en Skoda ännu surare diesel som tjänstebil.
 

Björklund

Panerai
Bytte bort min fina A3'a när andra barnet kom och nu har jag V70 som tjänstebil. 130hk mer än i Audin men känns ändå seg i jämförelse. :/
 
Topp