• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tog nästan 8 timmars effektivt arbete utspritt över helgen, men så här blev det!
Jävligt stabilt och välbyggt om jag får säga det själv! 😎

Min polare som äger verkstan är, förutom att vara bäst i Sverige på fixa fälgar, en jäkel på att få till allt och hitta lösningar när problemen uppstår! 💪
Har ni fälgar som behöver en översyn så kontakta Erik på WheelDoctor !

tempImage8fzh7Y.png

Vi har försökt använda original infästningspunkter för att det ska se köpesgjort ut och det gick rätt bra.

tempImagel0ICXL.png
tempImageGSNa6h.png
tempImageCZDaWd.png

Senast ändrad:
Originalfälgarna gör bilen. Oväntat stor skillnad.
Aerofälgen är definitivt en av dom bästa fälgarna till både 900 och 9000. Men en 15" ser lite liten ut på 9000.
Den ska ha någon av 16"-versionerna för att komma till sin rätt:) Kommer hamna Super-Aero på min 9000CD när den får komma ut från garagevila framöver👍
15
Saab-9000-1997-1280-02.jpg

16
422851-4007193-ygGbBw9mWRVrsVEu.jpg

16 Super-Aero
1995_Saab_9000_Aero_in_Imola_Red,_front_left_(Lime_Rock).jpg

Stötte på den här utanför ICA idag, 6 mille verkar man får ge för den 😬
1000013739.jpg

Det är ju så klart väsentligt mycket lättare att dissa den i och med att jag aldrig kommer ha finanserna att köra en, meeeen...
...jag tycker fan att det är lite helgerån.

Förstår så klart businessen i det, men det är inte min kopp.
Däremot är någorlunda nyligen presenterade 12Cilindri bland det coolaste de släppt på länge. De blandar och ger, så att säga.

Det är ju så klart väsentligt mycket lättare att dissa den i och med att jag aldrig kommer ha finanserna att köra en, meeeen...
...jag tycker fan att det är lite helgerån.

Förstår så klart businessen i det, men det är inte min kopp.
Däremot är någorlunda nyligen presenterade 12Cilindri bland det coolaste de släppt på länge. De blandar och ger, så att säga.
Jag är faktiskt inte så intresserad av bilar likt dessa egentligen, har skitdålig koll på vad ferrari gör, men den här fick mig onekligen att vrida på huvudet. Stor rackare som va svårt att missa 🙂

Inte för att dissa RS6 nu, men en RS6 kan ju "vem som helst" gå o köpa och bli snabb.. Din är ju byggd av dig och finns bara en av :D
Haha jo det är ju det man gör men det är en klen tröst :)
Men visst är det stor skillnad på något man själv byggt och vad någon annan bara gått och köpt och ”Steg 2” mappat (utan att ens veta vad det innebär).
Men faktum är att det gör inte min bil snabbare för det 🤣

Vilken motor på Z4?

Ser ut vara exakt samma spec som min. Grym sommarbil!

IMG_3823.jpeg
Fin! Ser ut som att din är snäppet fetare dock med större motor, M-spoiler och svart grill.

Jag kör 2,5’an. Riktigt rolig körning med manuell och rak 6’a även om jag önskat lite mer krut.

Har precis kostat på en ordentlig rekond, polering, nya däck, emblem samt reparation av lädret på ratt och förarsäte
IMG_9358.jpeg
IMG_9563.jpeg

Haha jo det är ju det man gör men det är en klen tröst :)
Men visst är det stor skillnad på något man själv byggt och vad någon annan bara gått och köpt och ”Steg 2” mappat (utan att ens veta vad det innebär).
Men faktum är att det gör inte min bil snabbare för det 🤣
kör en mx5 så kommer du få en ny uppfattning om långsam bil. Speciellt när var och varannan jävel vill racea. Tänker för mig själv "du känner dig säkert jätteball när du känner att du kan köra ifrån mig i din automatbil/elbil med 300+ hk " :D:D:D, har dock inte stött på någon sådan körning i någon kurva ännu....

Har lust att bara för sakens skull när det händer igen, veva ner rutan och säga vi kan göra om det här skall bara hämta min Plaid, enbart bara för att se reaktionen....

kör en mx5 så kommer du få en ny uppfattning om långsam bil. Speciellt när var och varannan jävel vill racea. Tänker för mig själv "du känner dig säkert jätteball när du känner att du kan köra ifrån mig i din automatbil/elbil med 300+ hk " :D:D:D, har dock inte stött på någon sådan körning i någon kurva ännu....

Har lust att bara för sakens skull när det händer igen, veva ner rutan och säga vi kan göra om det här skall bara hämta min Plaid, enbart bara för att se reaktionen....
Min Austin har 46hk, jag vet definition på en sölig bil 😎
Ändå så åker jag om folk på 100 vägar när jag kan köra i Max 90 med den (100 går men den varvar helvete).

Tillbaka
Topp