• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

RobVintage

Panerai
Stötte på den här utanför ICA idag, 6 mille verkar man får ge för den 😬
1000013739.jpg
6 mille list om du blir utvald att få köpa en ja, annars får du räkna med runt 10
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det beror väl lite på i vilka hastigheter som omkörningen faktiskt görs.
Eldrivet brukar ha en förmåga att toppa ut ganska tidigt.
Nya model 3 P pinnar på rätt bra även i fart i US-spec (Panasonic batteri). Helt galet med tanke på att den kostar under 50k dollar med deras miljöbonus

Med min mustang GT hade jag 190km/h på 402m den där ligger i 200. Även exv i4 m50, ioniq 5n av de mer "det vi dödliga har råd med bilar" går bra i fart med. Men de flesta övriga dör av rätt bra i fart

 
Senast ändrad:
Ursäkta politiskt inspel, men om inte både förnuft och känsla får en att hålla sig så långt borta ifrån helkinesiska produkter som möjligt behöver man åka in på omkalibrering.
Att ”fôlk” låter sin privatekonomi och sin privata situation sätta skygglappar för följderna av sin konsumtion och den större bilden förvånar mig alltid.
Ganska grovt påhopp.
Föreslår att du tar dina politiska tankar i ett annat forum.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tycker du har rätt i sak. Jag skulle aldrig köpa en kinesisk bil mht till regimen i Kina och därmed inte heller en Volvo/Geely även om de tillverkas på svensk mark. Jag undviker konsekvent så gott det går alla produkter från Kina.
Tyvärr är det i princip omöjligt att undvika Kinesiska produkter hur man än gör. Det går helt enkelt inte.
Men själv skulle jag aldrig köpa en kinesisk bil. Betala över en årsinkomst för en skräpig kinesisk bil?
Nä, håller mig hellre till Amerika-skit då. Det är iallafall inte byggt på slaveri och barnarbete, för det mesta…

Att argumentera för kinesiska bilar är nog som att pissa i motvind…
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tyvärr är det i princip omöjligt att undvika Kinesiska produkter hur man än gör. Det går helt enkelt inte.
Men själv skulle jag aldrig köpa en kinesisk bil. Betala över en årsinkomst för en skräpig kinesisk bil?
Nä, håller mig hellre till Amerika-skit då. Det är iallafall inte byggt på slaveri och barnarbete, för det mesta…

Att argumentera för kinesiska bilar är nog som att pissa i motvind…
Håller verkligen med i stort.
Däremot tror jag att kvalitetsnivån kommer att lyftas ganska fort och att "skräpig" nog inte kommer vara sant särskilt länge.
Zeekr, t.ex. verkar ju hålla någorlunda hög nivå redan idag.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tycker du har rätt i sak. Jag skulle aldrig köpa en kinesisk bil mht till regimen i Kina och därmed inte heller en Volvo/Geely även om de tillverkas på svensk mark. Jag undviker konsekvent så gott det går alla produkter från Kina.
Det är dock jätteskillnad om 100% av köpeskillingen hamnar i Kina som i Xpeng, Nio, mfl än några procent som i Volvofallet.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Håller verkligen med i stort.
Däremot tror jag att kvalitetsnivån kommer att lyftas ganska fort och att "skräpig" nog inte kommer vara sant särskilt länge.
Zeekr, t.ex. verkar ju hålla någorlunda hög nivå redan idag.
Visst kommer kvaliteten att lyftas, det har säkerligen redan gjort det otroligt mycket.
Men ett avsky mot kinesiska bilar är mer än enbart kvaliteten och avstånd mot dem bör hållas.
De slår sig in på en marknad som de aldrig hade kunnat göra utan elbilens utbredning.
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Tyvärr är det i princip omöjligt att undvika Kinesiska produkter hur man än gör. Det går helt enkelt inte.
Men själv skulle jag aldrig köpa en kinesisk bil. Betala över en årsinkomst för en skräpig kinesisk bil?
Nä, håller mig hellre till Amerika-skit då. Det är iallafall inte byggt på slaveri och barnarbete, för det mesta…

Att argumentera för kinesiska bilar är nog som att pissa i motvind…
Det är svårt att helt undvika kinesiskt innehåll i produkter, men i många fall går det att undvika helt kinesiska produkter, i bemärkelsen att företaget har kinesiska ägare och att all tillverkning sker i Kina.

Jag strävar efter att minimera kinesiskt innehåll när jag köper olika produkter.
 
Topp