Det var inte bättre förr, det är sämre nu.So fakkin true!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var inte bättre förr, det är sämre nu.So fakkin true!
Det var bättre förr, men det var inte bra då heller...Det var inte bättre förr, det är sämre nu.
Ju förr, desto bättre!Det var bättre förr, men det var inte bra då heller...
Oj, den designavdelningen hoppas jag inte har jobbet kvar längre, kvalar nästan in på sidan ”Världens fulaste bilar”!Lämnat in fru laketwigs bil på service och fick åka hem i en Hyundai Kona av senaste snitt. Mycket trevlig bil att köra men fan vad den plingar och plongar varningar hela tiden. Direkt farligt då det tar uppmärksamheten från körningen. Är det inte att man kör en km för fort så är det när man tittar åt sidan när man ska in i en rondell ...
Bara att vänja sig. Nya krav från EU. Och vem säger att EU inte fokuserar på viktiga saker?Lämnat in fru laketwigs bil på service och fick åka hem i en Hyundai Kona av senaste snitt. Mycket trevlig bil att köra men fan vad den plingar och plongar varningar hela tiden. Direkt farligt då det tar uppmärksamheten från körningen. Är det inte att man kör en km för fort så är det när man tittar åt sidan när man ska in i en rondell ...
Bara att vänja sig. Nya krav från EU. Och vem säger att EU inte fokuserar på viktiga saker?
Vi har den senaste tiden fått fler frågor om pipande ljud i vissa av våra bilar, så inför din bokning vill vi bara säga:
Du kan vara lugn, det är inget fel på bilen - den följer bara EU's nya krav om hastighetsvarnare.
EU har ett nytt kvav där nytillverkade bilar ska vara utrustade med en hastighetsvarnare, som informerar föraren när hastigheten överskrids.
Detta gäller alla nya bilar - hos alla biltillverkare
Bara att vänja sig. Nya krav från EU. Och vem säger att EU inte fokuserar på viktiga saker?
Vi har den senaste tiden fått fler frågor om pipande ljud i vissa av våra bilar, så inför din bokning vill vi bara säga:
Du kan vara lugn, det är inget fel på bilen - den följer bara EU's nya krav om hastighetsvarnare.
EU har ett nytt kvav där nytillverkade bilar ska vara utrustade med en hastighetsvarnare, som informerar föraren när hastigheten överskrids.
Detta gäller alla nya bilar - hos alla biltillverkare
Jag tycker att BMW implementerat dessa funktioner så att de stör mindre än hos exempelvis Hyundai (som jag också blir vansinning på).Fullständigt medveten om detta. Min poäng var att alla dessa varningar med ljud och saker som blinkar tar bort uppmärsamheten från körningen, vilket motverkar syftet.
Jag tycker att BMW implementerat dessa funktioner så att de stör mindre än hos exempelvis Hyundai (som jag också blir vansinning på).
Hos BMW håller man inne Set-knappen till farthållaren i tre sekunder. Sedan är bilen tyst till nästa gång man startar den.
Det är mycket möjligt att det finns fler än BMW som hanterar detta på ett acceptabelt sätt, men exempelvis Hyundai och Lexus driver mig till vansinne.
Och det här att Hyundai övervakar var föraren tittar och underkänner att man tittar åt sidan vid en rondell, det är något helt annat, som jag inte känner till att EU har reglerat.
Min BMW har kameror i skärmen framför ratten som försöker titta på mina ögon, och som jag tror är till för att bilen efter stopp ska kunna börja rulla automatiskt, utan att jag rör gaspedalen, vid kökörning.
Jag skriver att kamerorna försöker se mina ögon, eftersom de inte kan det, då ratten skymmer kamerornas sikt. Jag vill ha ratten lågt, och klarar mig utan funktionen.
Och det här att Hyundai övervakar var föraren tittar och underkänner att man tittar åt sidan vid en rondell, det är något helt annat, som jag inte känner till att EU har reglerat.
För att EU kräver minst 2 tryck är en anledning.Tesla har också gjort det bra, en dutt på "hastighetsskylten" på displayen så är det borta. Ofattbart hur vissa märken gjort där man ska in i 3-4 menyer för att lyckas stänga av...
Om det där inte är ett EU-krav, och det hoppas jag verkligen att det inte är, så borde bilhandlare och hyrbilsfirmor stänga av funktionen för att inte skrämma bort kunderna.Det var värre än så. Oftast såg den nog inte mina ögon då jag hade solglasögon. Pep och en ögonsymbol blinkade mest hela tiden ...
Intressant, det visste jag inte!För att EU kräver minst 2 tryck är en anledning.
Vet inte hur reglementet för genvägar ser ut. Vissa märken tillåter ju att man skapar snabbknapp till avstängningen medans andra inte gör det.
Volvo har löst det med ett knapptryck på ratten sen blir den tystIntressant, det visste jag inte!
I teslafallet, undra om "lägga i växel" räknas som ett tryck då? Det gör man ju på skärmen (nya model 3) innan symbolen blir tillgänglig.
Röd Det var inga problem att beställa. Så länge jag inte skulle ha Spyder-versionen.
Leverans feb-mars.
Mmm…Spyder, tycker dom blir coolare & coolare.
Ett par italienska poliser som sportar en Lamborghini Urus är på besök i Stockholm.
Spydern är en cool bil. synd att det är så omständigt att fälla taket bara, skalstolarna är dessutom hopplösa att ta sig ur för en gammal man , lite dyr för mig också, får hålla tillgodo med min gamla Boxster med standardstolar, lägger upp en bild också för att det blir trevligare så.
.
Detta brukar folk använda men trist att köpa bara för att använda 1 gång..... nu till nästa problem! hur skall jag få av den ifrån pallen och få ner skiten i gropen
..... nu till nästa problem! hur skall jag få av den ifrån pallen och få ner skiten i gropen
Jag har lite idéerDetta brukar folk använda men trist att köpa bara för att använda 1 gång
Motorlyft, 2000 kg
Hydraulisk kran för motorlyft. Med vridbar lyftkrok och utdragbar lyftarm för 4 alternativa lyftpositioner med olika max belastning. 6 hjul, varav 2 är svängbara. Vikbar för lättare förvaring. Lyfthöjd vid max. märklast: 2445 mm. Lägsta höjd vid max. märklast: 1685 mm. OBS : Levereras i...www.biltema.se
Vad väger den?Jag har lite idéer
Föraren gick med på att hjälpa mig mig. Men han hade ställt sig dumt på gatan och var även tvungen att tömma halva bilen på vägen.
Precis när vi skulle börja så skull en granne köra ut.....