Hej på er alla bilfränder!
Nu måste jag fråga er kunniga om vad ni skulle välja och hur ni skulle resonera i en fråga.
Ponera att ni ska ta ut en ny entusiast/hobby bil. Denna vill ni skydda så gott det går eftersom ni är rädd om den och vill göra vad som är möjligt för att den ska hålla sig fin. Vi låtsas oxå att det är en Porsche 992 så vi får en karossmodell att utgå från.
Skulle ni låta montera en stenskottsfolie (transparent tjockare modell) direkt innan ni hämtar ut bilen, kanske en sådan som täcker hela fronten, huven, backspeglarna, sidoskärmarna fram samt a-stolpar upp till taket (sedan sitter det redan orginal på de utsvängda bakskärmarna)? Positivt, negativt?
Eller skulle ni låta bli stenskottsfolie och istället låta en firma som exempelvis Mr Cap eller Ditec lägga en lackfärsegling och göra allt de kan för att ge ett extra skydd och sedan upprätthålla denna behandling med rätt intervall?
Läste denna mardrömshistoria och blev fundersam så vill gärna höra era tankar, idéer och erfarenheter. Vill ju inte råka ut för att få repor i lacken, olika nyans på lacken mellan där folie suttit mot där den inte varit applicerad, ej heller riskera att smuts samlas vid skarvar av folien för att sedan få repor. Ja, ni förstår tankarna.
Helgläsning för de som är intresserade. Detta är historien om hur Bamsefar gått och drömt om en Ferrari, och sedan får lacken förstörd av Autoropa genom montering av ppf - paint protection film eller stenskottsfolie på svenska. Det hela började någon gång under 2015, Bamsefar körde MB 500 SL...
www.businessclass.com
Era åsikter mottages med största tacksamhet!