• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Screenshot 2024-07-27 at 19.01.00.png


Alltid lite osäkert om dom i bakgrunden startar – men dom gör sig bra på bild i alla fall 🥲

Varför startar dom inte alltid? Synd att ha så fika bilar som inte är tillförlitliga oavsett vad det rör sig om för bilar. Då drar man sig för att använda dem.
 

nobblan

Omega
Varför startar dom inte alltid? Synd att ha så fika bilar som inte är tillförlitliga oavsett vad det rör sig om för bilar. Då drar man sig för att använda dem.
Överdrev lite, så illa har det aldrig varit och 911:an kör jag relativt hårt faktiskt. Men det är ju inga Toyota eller Mazda direkt 😅 Att 911:an droppar (svettas?) lite olja har jag förstått är något störigt snarare än något katastrofalt, och att få den helt tät kostar mer än vad jag vill lägga. Rangen har haft en del, för modellen, vanliga problem, typ kylsystem och så. Sen kostade kompressorn för A/C en hel del tyvärr. Men hittills har det varit värt det, peppar peppar.
 
Senast ändrad:

nobblan

Omega
Jävla bra gäng!
…eller ja, ”bra” är ju så klart relativt. :(


59E045F9-3067-4B8D-A93A-97A5D0C8090E.jpeg


Små bilar, de där MX5:eek:rna…
…även om jag fuskat lite grann med hissad luftfjädring.
Haha, känner igen mig. Volvo XC60 som är rätt vanlig här borta känns plötsligt som en liten bil. Det häftiga med våra är dock hur nätta (smala?) dom ändå känns på mindre vägar, parkering, etc. Och otrolig sikt.
 
Överdrev lite, så illa har det aldrig varit och 911:an kör jag relativt hårt faktiskt. Men det är ju inga Toyota eller Mazda direkt 😅 Att 911:an droppar (svettas?) lite olja har jag förstått är något störigt snarare än något katastrofalt, och att få den helt tät kostar mer än vad jag vill lägga. Rangen har haft en del, för modellen, vanliga problem, typ kylsystem och så. Sen kostade kompressorn för A/C en hel del tyvärr. Men hittills har det varit värt det, peppar peppar.

Förstår.

Att en äldre 911 läcker eller fuktar lite olja hör till vanligheterna. Det är bara att låta det vara och fixa det när det krävs. Behöver inte bli så vansinnigt dyrt att fixa beroende på var läckaget uppstått. Servostyrningen kan också börja läcka över tid. Fläktrem och ac rem kan gå av etc. Inget katastrofalt om det inträffar. Något år får man lägga lite mer pengar på äldre bilar än andra oavsett vad det är för märke på huven.

993:an tål att användas och köras hårt trots att de numera är 21- 30 år gamla beroende på årsmodell. Håller man bara efter dem är det evighetsmaskiner. Lite synd att många ägare inte kör mer med sina äldre 911:eek:r. Det beror inte på driftsäkerhets problem i alla fall. Den saken är helt klar.

Range Rover har jag ingen personlig erfarenhet av. Bara åkt i några som passagerare både äldre och nyare modeller och det är lätt att förstå att de kryper under skinnet på många.

Trevliga bilar du har på bild. Bara njut av dem.
 

nobblan

Omega
Förstår.

Att en äldre 911 läcker eller fuktar lite olja hör till vanligheterna. Det är bara att låta det vara och fixa det när det krävs. Behöver inte bli så vansinnigt dyrt att fixa beroende på var läckaget uppstått. Servostyrningen kan också börja läcka över tid. Fläktrem och ac rem kan gå av etc. Inget katastrofalt om det inträffar. Något år får man lägga lite mer pengar på äldre bilar än andra oavsett vad det är för märke på huven.

993:an tål att användas och köras hårt trots att de numera är 21- 30 år gamla beroende på årsmodell. Håller man bara efter dem är det evighetsmaskiner. Lite synd att många ägare inte kör mer med sina äldre 911:eek:r. Det beror inte på driftsäkerhets problem i alla fall. Den saken är helt klar.

Range Rover har jag ingen personlig erfarenhet av. Bara åkt i några som passagerare både äldre och nyare modeller och det är lätt att förstå att de kryper under skinnet på många.

Trevliga bilar du har på bild. Bara njut av dem.
Tack! Det är planen 🤞
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Alltid fint att åka Foxbody.
Nu under CCW så har far med sig sin Mustang :) Vill inte använda min herrejösses högljudda Tbird inne på campingen så den fick stanna hemma.
Dalarna är vackert alltså.
IMG_6167.jpeg
Min frus kommentar om en Fox - apropå att en vän kom förbi med en som han hade: "Den ser ut som en Escort" (Bara till mig, inte till honom. Hon är ganska artig när hon behöver och vill).
Först och främst var jag så klart otroligt imponerad av att hon alls kunde droppa ett modellnamn, bara sådär. Men sen kan jag ju inte heller direkt fela hennes logik. Som europé ser den onekligen lite grann ut som en samtida Escort - om än på steroider.
Skitcoola! Helrätt färgkombo också!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Min frus kommentar om en Fox - apropå att en vän kom förbi med en som han hade: "Den ser ut som en Escort" (Bara till mig, inte till honom. Hon är ganska artig när hon behöver och vill).
Först och främst var jag så klart otroligt imponerad av att hon alls kunde droppa ett modellnamn, bara sådär. Men sen kan jag ju inte heller direkt fela hennes logik. Som europé ser den onekligen lite grann ut som en samtida Escort - om än på steroider.
Skitcoola! Helrätt färgkombo också!
Det är ju helt rätt också. Ford gick på ”euro” stilen för Foxbody, speciellt när de gjorde om utseendet 1987. Och därför ser de ut som en Escort.
Långt ifrån världens snyggaste bilar men de kan enkelt anses som världens mest modifierade bilar. De ligger till grund för i princip all typ av modifiering. De är faktiskt rätt bra i grunden, snabba och lätta för sin tid och enkla att modifiera (pga varenda människa och hans moster gör det).

Denna bil i fråga är en 1990 årsmodell, såld ny i Saudi Arabien och intagen till Sverige som flyttgods.
Ombyggd på utsidan så det ser ut som en Cobra (men det är inte det). I övrigt original och fungerar super fint.
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Min kompis lämnade in sin häromveckan, inga problem trots sen service. Han var lite orolig pga @hejsam situation.

Om det inte kommer något här framöver förstås.
Det är bara återförsäljaren som krävt oss på ersättning och skickat fakturan, finansbolaget har inte sagt ett ord.
Lämnade in min Kia till Förenade bil idag, inga anmärkningar på plats iaf. Får se om det dyker upp någon faktura.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
IMG_8229.jpeg

Nypolerad. Bytte ut min BMW x3m40i för cirkus en månad sen och har kört strax över 200 mil med vår nya familjesläde XC90 t8. Trots 400+ häst bra mycket långsammare och inte så hiskeligt mycket snålare när strömmen är slut, men jisses vad rymlig den är.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Slutet på en era och början på en ny helt klart. Det sagt är jag inte den som ogillar bilarna från Bangle-tiden, din E63 är tex grym.
Gillar också båda. De tidigare är ju vackrare men hade varit svårt att hålla den linjen tror jag. En modernisering var nog behövlig, fast idag tycker jag nog designen är bedrövlig...

iDrive är väl däremot svårt att snacka bort även om den fick mycket kritik när den kom vad jag förstått. Kul att jämföra hur man löste biltelefoner. Har ju också biltelefon och tv i min. Även DVD-växlare i handskfacket såklart. Idag är det lite för enkelt, det var charmigare förr!
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Vår familjesläde sedan snart 9 år är nu såld till ny och förhoppningsvis lika lycklig ägare, satan vilken bil det här är och svårslaget landsvägslok i både vinter och sommarmiljö! 🤟🏻
Den i särklass bästa bil jag haft hittills! ✌🏻

IMG_2417.jpeg


….men nu går vi in i en ny era! 🔋🔌
 
Topp