Living on the edge.
Finns det ingen tråd med titeln ”Vi som har hemmakontor” eller ”Vi som anstränger oss för att slippa åka på jobb”?
En Alfa 164 och Cadillac med Northstar motor kanske även det skulle kunna locka?
Nåja, jag skulle gärna kunna tänka mig en Quattroporte om jag hade ett större garage, mer pengar, mer fritid, bättre nerver och en hög med valium.
Fina bilar och jag gillar folk som vågar.
Kör på
Haha! Du har ingen aning hur rätt ute du är.
Det är inte så att jag
inte tittat efter 164 Super och STS vid tillfälle.
Det var otroligt nära att jag körde en enägar-166:a med Busso istället för Rangen. Han sålde dock till intressenten precis innan mig.
Northstar är ju mytisk på sätt och vis, men det har jag faktiskt någon i min närhet som haft.
Och den var, tja, inte särskilt jävla bra.
Jag kan ju meka hjälpligt och har bra garage (vilket alltid varit tänkt som livlina med både jagga och Range). Det som oroar mest är ju att Maseratin är så väldigt mycket ovanligare att det känns svårare att få hjälp av schysta märkesklubbar - och att det står Ferrari på många av delarna.
Ingen mins en fegis!
Men det känns som en rejäl gamble mot en RR så det är nog inget fel på din stake.
Jo, det är ju onekligen en del skillnad i tärningskast mellan de båda.
Det är ju verkligen så att jag är otroligt stärkt av att allt gått så väldigt bra tidigare.
Men jag hade ljugit om jag inte tar till mig motstånd lite bättre när det gäller Massen.
Har sneglat på dem själv... Det enda positiva jag kan flika in med att det ändå är en hel del som rullar rätt långt.
Grejen är väl att man inte läser svinmycket positivt om tjugo år gamla Range Rovers heller, men den har ju artat sig till att bli min förmodligen bästa bruksbil hittills.
Men absolut, jag hör dig.
Problemet här är ju, i mångt och mycket, detsamma som de allra flesta bilar jag tittar på - ägarlängden.
Gissningsvis är det många som haft tveksamt skötsamma ägare vid detta laget.
Men ett fint och välskött ex borde inte vålla mig nån huvudvärk alls, right…
Egentligen är det bara en sak som fått mig in på modellen - ljudet.
Annars är de ju lite småquirkiga i sitt utseende - vilket jag iofs gillar. Men ljudet är ju bara helt magiskt.
Kan inte finnas många ”familjebilar” som låter riktigt lika bra.
Jag skjuter ner eltrasselburken med att familjen kan åka pålitlig vip-limousin för samma pengar
Hitta din drömbil eller sälj din nuvarande på ett säkert och enkelt sätt på Sveriges största bilmarknad. Oavsett om du är en förstagångsköpare eller en erfaren bilentusiast, har vår marknad allt du behöver för ett smidigt och tryggt bilköp.
www.blocket.se
Är det så? Eltrassel, alltså?
Centuryn har ju någonting. Men den tilltalar mig inte alls, om jag ska vara ärlig.
Sen är det ju en för stor kompromiss att köra vänsterstyrt*
*valde mellan detta och ”något som ser ut som en jänk från det (inte särskilt) glada 70/80-talet.