Living on the edge.
Finns det ingen trĂ„d med titeln âVi som har hemmakontorâ eller âVi som anstrĂ€nger oss för att slippa Ă„ka pĂ„ jobbâ?
En Alfa 164 och Cadillac med Northstar motor kanske Àven det skulle kunna locka?
NÄja, jag skulle gÀrna kunna tÀnka mig en Quattroporte om jag hade ett större garage, mer pengar, mer fritid, bÀttre nerver och en hög med valium.
Fina bilar och jag gillar folk som vÄgar.
Kör pÄ
Haha! Du har ingen aning hur rÀtt ute du Àr.
Det Àr inte sÄ att jag
inte tittat efter 164 Super och STS vid tillfÀlle.
Det var otroligt nÀra att jag körde en enÀgar-166:a med Busso istÀllet för Rangen. Han sÄlde dock till intressenten precis innan mig.
Northstar Àr ju mytisk pÄ sÀtt och vis, men det har jag faktiskt nÄgon i min nÀrhet som haft.
Och den var, tja, inte sÀrskilt jÀvla bra.
Jag kan ju meka hjÀlpligt och har bra garage (vilket alltid varit tÀnkt som livlina med bÄde jagga och Range). Det som oroar mest Àr ju att Maseratin Àr sÄ vÀldigt mycket ovanligare att det kÀnns svÄrare att fÄ hjÀlp av schysta mÀrkesklubbar - och att det stÄr Ferrari pÄ mÄnga av delarna.
Ingen mins en fegis!
Men det kÀnns som en rejÀl gamble mot en RR sÄ det Àr nog inget fel pÄ din stake.
Jo, det Àr ju onekligen en del skillnad i tÀrningskast mellan de bÄda.
Det Àr ju verkligen sÄ att jag Àr otroligt stÀrkt av att allt gÄtt sÄ vÀldigt bra tidigare.
Men jag hade ljugit om jag inte tar till mig motstÄnd lite bÀttre nÀr det gÀller Massen.
Har sneglat pÄ dem sjÀlv... Det enda positiva jag kan flika in med att det ÀndÄ Àr en hel del som rullar rÀtt lÄngt.
Grejen Àr vÀl att man inte lÀser svinmycket positivt om tjugo Är gamla Range Rovers heller, men den har ju artat sig till att bli min förmodligen bÀsta bruksbil hittills.
Men absolut, jag hör dig.
Problemet hÀr Àr ju, i mÄngt och mycket, detsamma som de allra flesta bilar jag tittar pÄ - ÀgarlÀngden.
Gissningsvis Àr det mÄnga som haft tveksamt skötsamma Àgare vid detta laget.
Men ett fint och vĂ€lskött ex borde inte vĂ„lla mig nĂ„n huvudvĂ€rk alls, rightâŠ
Egentligen Àr det bara en sak som fÄtt mig in pÄ modellen - ljudet.
Annars Àr de ju lite smÄquirkiga i sitt utseende - vilket jag iofs gillar. Men ljudet Àr ju bara helt magiskt.
Kan inte finnas mĂ„nga âfamiljebilarâ som lĂ„ter riktigt lika bra.
Jag skjuter ner eltrasselburken med att familjen kan Äka pÄlitlig vip-limousin för samma pengar
www.blocket.se
Ăr det sĂ„? Eltrassel, alltsĂ„?
Centuryn har ju nÄgonting. Men den tilltalar mig inte alls, om jag ska vara Àrlig.
Sen Àr det ju en för stor kompromiss att köra vÀnsterstyrt*
*valde mellan detta och ânĂ„got som ser ut som en jĂ€nk frĂ„n det (inte sĂ€rskilt) glada 70/80-talet.