The little Knott was here
Oliver körde lill-SAABen
Oliver körde lill-SAABen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag antar den är i vinyl/plast men hur klarar den sig och lacken med tiden? Tänker om skit letar sig in under eller får man ta av vid varje tvätt?Haha, tackar!
Det är en behå för bilar!
Ett vanligt tillbehör på 50- och 60-talet som fått ett uppsving i bilsstyling de senaste 10-15 åren.
Tanken från början var att skydda huven från stenskott och insekter, vilket den gör även idag, men nu är det även ett attribut!
….och det är alltid någon som undrar!
Har haft det på alla mina Audisar sedan 2010.
Den är handsydd i typ sky/vinyl med en undersida i flanell så väldigt sjuk och skonsam mot lacken....betydligt mer skonsam än utan om man säger.Jag antar den är i vinyl/plast men hur klarar den sig och lacken med tiden? Tänker om skit letar sig in under eller får man ta av vid varje tvätt?
Ramen har jag fattat det som man ska kolla. Likt allt annat då på en gammal bil. Men karossen är ju i aluminium..Min långsiktiga plan att köpa en Land Rover series 2, verkar evt gå i uppfyllelse. Någon som äger och kan dela med sig av vad man borde kolla vid köp? Kända fel osv? Samma
Handlare har även en series 3, från mitten 80 - skulle ni hellre valt denna?
Stort tack!
Nypolerad. Bytte ut min BMW x3m40i för cirkus en månad sen och har kört strax över 200 mil med vår nya familjesläde XC90 t8. Trots 400+ häst bra mycket långsammare och inte så hiskeligt mycket snålare när strömmen är slut, men jisses vad rymlig den är.
En DKW AU1000 SP?På tur i stan och såg den här skönheten, kunde inte låta bli att ta ett kort
Haha, tackar!
Det är en behå för bilar!
Ett vanligt tillbehör på 50- och 60-talet som fått ett uppsving i bilsstyling de senaste 10-15 åren.
Tanken från början var att skydda huven från stenskott och insekter, vilket den gör även idag, men nu är det även ett attribut!
….och det är alltid någon som undrar!
Har haft det på alla mina Audisar sedan 2010.
….jag är inte gemene man!Vänta nu..ett uppsving var verkligen att ta i från tårna. Aldrig sett något liknande, och då får jag ändå påstå att jag har bättre koll på bilar än gemene man, samt går på flertal olika bilevent med jämna mellanrum. Idag kör man väl rimligtvis PPF om man är ängslig över stenskott.
Well well. Min gamla etron körde jag utan PPF och gvs utan bh..
Stämmer! Samma ägare sen 71 om jag minns rättEn DKW AU1000 SP?
En Västtyskland kvalitetsvagn av det ovanligare slaget när det begav sig.
Och ännu ovanligare är den med tvåtakts V6.
Flip har span på just en sådan i bedrövligt skick.
Men för Knack&Lack är inget omöjligt....
Efter lite blocket scrollande och ett tydligt NEJ från sambon vad gäller Touareg så har jag hittat en bubblare i Jaguar F-pace den och även Alfa Stelvio är ju lite spännande dock är Stelvio lite dyr om man vill ha lite vettig utrustning men Jaggan verkar kunna gå att hitta, verkar även fått helt ok omdömen på YT…Det går relativt enkelt att byta ut skärmen på X3, det finns gott utbud av Androidskärmar med högre upplösning. Låt inte det stoppa dig. Fördel X3 om du ska köra mkt släp då automatlådan är robustare än DSG lådan i Tiguan. Tiguan är något liten, den är inte jättemycket större än en Golf. Svårt att hitta en lösning på det på andrahandsmarknaden så att säga Allspace är för dyr i mina ögon. 2,0 TDI motorn är extremt driftsäker dock, den skulle jag inte vara det minsta orolig för. Man måste haft mycket otur om man ska ha drabbats av problem med den.
Touareg har fler felkällor (luftfjädringen och en känsligare motor) men bättre komfort och lägre ljudnivå. Utrymmena är inte enormt mycket större än en Tiguan men Toareg har kanske storleken man egentligen vill ha. Många Touaregs har använts av hästmänniskor eftersom den har så hög dragvikt. Inte bara bra...
Touareg får du nog köpa med hjärtat och lämna förnuftet hemma jämfört med Tiguan. X3 bra kompromiss kanske storleksmässigt. Som sagt, skärmen går att byta ut ganska enkelt.
Nej baserat på vad? Ur driftssäkerhetssynpunkt är inte Stelvio eller F-pace några bättre val....Efter lite blocket scrollande och ett tydligt NEJ från sambon vad gäller Touareg så har jag hittat en bubblare i Jaguar F-pace den och även Alfa Stelvio är ju lite spännande dock är Stelvio lite dyr om man vill ha lite vettig utrustning men Jaggan verkar kunna gå att hitta, verkar även fått helt ok omdömen på YT…
Som att ha plasten kvar på möblerna. Jättebra för nästa ägare möjligen.….jag är inte gemene man!
Har erfarenhet av bilar sedan jag föddes men mestadels hållit på med klassiska bilar, så visst har jag rätt!
Men styling är subjektivt!
Gillar dock din e-tron med och min hälsar!
Ja men i relation till den kolosala storleken så är det klart godkänt även om jag inte kommit under typ 0,75 på långkörning. Nu har det blivit mycket kortare sträckor sen förra tankningen och då har jag kommit drygt 50 mil på halv tank och mycket elkörning. Sambons Merca cla200 snittar ju under halvlitern landsväg så där kan vi snacka bränsleekonomi, men det är ju päron och äpplen förstås.Har åkt ~500 med min. Har typ 0,6l/mil med några längre resor inkluderade, det tycker jag ändå är okej med tanke på att den är stor som en ladugård!
Grattis, 5500 mil med XC60 T6 dvs samma drivlina, långresor 0,8 - 0,85 på sommaren och 0,95-1,0 på vintern med takbox. Årsmodell 23 så jag har det stora batteriet på 18kw dvs kör 75km på el först. Snål kan man inte anklaga dem för att vara….Har åkt ~500 med min. Har typ 0,6l/mil med några längre resor inkluderade, det tycker jag ändå är okej med tanke på att den är stor som en ladugård!
Det ser ut som gamla NL skyltar innan de blev gula men så gamla är inte bilarna - Portugal?Fördelen att bo i ett land där en slipper vinter och speciellt saltade och grusade vägar.
(ej mina)
Inte sämre heller väl?Nej baserat på vad? Ur driftssäkerhetssynpunkt är inte Stelvio eller F-pace några bättre val....
Vi kör några till.
Neeeej säg inte att de är tveksamma Alfa kunde jag ju tänka mig men Jagga?Nej baserat på vad? Ur driftssäkerhetssynpunkt är inte Stelvio eller F-pace några bättre val....
Ja, precis. Gamla PT skyltar.Det ser ut som gamla NL skyltar innan de blev gula men så gamla är inte bilarna - Portugal?
En phet coupe äger ju ganska hårt och INGEN har gjort lika pheta som Merca!Hej på er allihopa!
Jag skulle bli väldigt glad och tacksam över input från er om vilken bil ni skulle välja och varför, mellan dessa två modeller. Är sugen på båda och den kommer vara en ren hobbybil men kan inte landa i vilken jag skulle gå på om jag väljer att köpa.
Först ut, denna 560 SEC från 1991.
Mercedes-Benz S 560 SEC 5,6-liters V8-motor säljes i Uppsala | Blocket
299900 kr - Bilar - Uppsala - Mercedes-Benz S 560 SEC, en lyxig coupémodell som producerades mellan 1986 och 1991, har skrivit in sig i bilhistorien av fler...www.blocket.se
Sedan som utmanare är denna bil, en E 500 från 1993.
Mercedes-Benz E 500 W124 326hk säljes i Kungsbacka | Blocket
379800 kr - Bilar - Kungsbacka - *RNC802* MERCEDES-BENZ 500E - Upplev körnöjet hos Carlén Bil. En av nittiotalets snabbaste sedan bilar. Mercedes 500e. Chas...www.blocket.se
Tack på förhand!
Jag vill börja med att säga att jag inte är någon expert på dessa bilar.Hej på er allihopa!
Jag skulle bli väldigt glad och tacksam över input från er om vilken bil ni skulle välja och varför, mellan dessa två modeller. Är sugen på båda och den kommer vara en ren hobbybil men kan inte landa i vilken jag skulle gå på om jag väljer att köpa.
299900 kr - Bilar - Uppsala - Mercedes-Benz S 560 SEC, en lyxig coupémodell som producerades mellan 1986 och 1991, har skrivit in sig i bilhistorien av fler...www.blocket.se
379800 kr - Bilar - Kungsbacka - *RNC802* MERCEDES-BENZ 500E - Upplev körnöjet hos Carlén Bil. En av nittiotalets snabbaste sedan bilar. Mercedes 500e. Chas...www.blocket.se
Tack på förhand!
Här kommer ett känslomässigt, något okunnigt svar, då jag inte kan något om eventuella problem hos dessa bilar, men jag skulle starkt föredra 560 SEC.Hej på er allihopa!
Tack på förhand!
Coupen är så mycket koolare.Hej på er allihopa!
Tack på förhand!
Båda är grymma men jag hade tagit 500E alla dagar i veckan, bytt till orginal 8 hålsfälgar eller möjligen evo2.Hej på er allihopa!
Tack på förhand!
Tack alla för input!
Ja, det är galet svårt val, helst skulle jg ha båda men det är inte möjligt.
560:n såg jag första gången i en gammal rulle med Patrick Swayze där han jobbade som utkastare på en sjaskig bar i någon mindre håla. Han körde då en sådan vilket för evigt etsade sig in på min hornhinna. Bilen var och är ju bara så otroligt cool. Men sen på senare tid såg jag denna E500 som jag tyckte var cool oxå. Otroligt svårt detta. En av de saker jag funderar på är huruvida dörrarna på SEC kan hänga ner sig lätt? Tänker att de är långa och säkert väger en del, men kanske är en obefogad oro.