• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Dock tycker jag 560:n ser hög ut i bak, som att den fått fel eller för hårda fjädrar monterade. 🤔

IMG_0653.png
IMG_0652.png

Kan oxå vara en möjlighet 🤔😆
Ja, fast luftfjädring känns mer troligt med tanke på vilken bil det är.
Verkar svårgooglat på kilformad bilstyling, nästan så att de inte vill kännas vid det?😁
Mercedes coupeer är ju något speciellt.
Just en vinröd 560 SEC kom in på en rekondfirma när jag var där, ägaren ville se hur bra det kunde bli, rekondaren körde en rundel på motorhuven, resultatet var som vanligt förbluffande.....det var dock inte resten av bilen.....detta var nog -92.

Riktigt populär bruks-Ford på sin tid. Nu ser man dem väldigt sällan ute på vägarna.

En mycket vanlig bil på den tiden. Som jag skrev så var min en ganska ovanlig "S" med Recarostolar, träpaneler, sportfjädring mm mm. Avgassystemet rostade dock bort på två år och resten följde nog efter så småningom. Rostskydd var inte Fords starka sida på den tiden, vilket kan förklara varför man sällan ser någon nu.

Hej på er allihopa! 😃

Jag skulle bli väldigt glad och tacksam över input från er om vilken bil ni skulle välja och varför, mellan dessa två modeller. Är sugen på båda och den kommer vara en ren hobbybil men kan inte landa i vilken jag skulle gå på om jag väljer att köpa.

Först ut, denna 560 SEC från 1991.

Sedan som utmanare är denna bil, en E 500 från 1993.

Tack på förhand! 🤗🙏

IMG_0645.png
IMG_0647.png
Bägge är coola men efter att ha åkt i 560:n vet jag vilken man hade valt.

Samma bil nedan. :)
En väns 560 sec, den är fet. Vilken komfort.
IMG-20190221-WA0002.jpg

@laketwig Rosten har nog tagit väldigt många av de då så vanliga bruksbilarna, från 60, 70, 80-talet. Många slets nog helt enkelt ut och skrotades.
Man tänkte liksom aldrig på dem, de bara fanns. Plötsligt inser man att de inte längre finns ute på vägarna, utom några enstaka som ibland syns på bilträffar.

I min ungdom åkte jag ibland öppet även vintertid när det var torrt ute. På med stolsvärme och fläkt och sen mössa och vantar. Supermysigt och man får en del minst sagt förvånade blickar :oops:
jo körde nedcabbat till jobbet i slutet på oktober förra året. Var mörkt och typ 2-3 grader ute var en del som kollade då med :D
Kanske byter om till mina andra hjul med standarddäcken och kör ut i vinter i år. Någon solig dag med snön bredvid vägarna. Det tråkiga är att det dammar så jäkligt bara

Tillbaka
Topp