Då kan man lika gärna slänga in en beggad model 3P i ekvationen (när väl higlandmodellen letar sig ner i priser) . Visst man kan säkert hitta en M135/140i med steg1-steg2 trim som går somfan. Men en sån bil hade rasat med mitt körmönster och hur jag kör. Innan alla oljor är varma så hade jag varit framme på jobbet. Inte lika praktisk heller, inte lika mycket utrymme i kupe etc.Sevärd produktion.
Angående slutsatsen skulle man kunna säga att man likaväl skulle kunna köpa tre fossil bilar (förslagsvis begagnade) istället för en Tesla och förslagna fossil bilar vid sidan om som föreslog.
Finns ju knappt några fossilare som är lika kompetenta som allroundbil generellt. Tror inte diskussionen var så mycket hur många olika bilar kan man hitta som är billigare än endera. Det var just i jämförelsen mellan specifikt M3 Comp och M3P som jämförelsen gjordes och vilken som är den som är mest allround. Därtill lades prisskillanden fram som en av (om inte den största) avgörande faktorn. För dem absolut flesta så hade bil i Golklassen räckt mer och därtill, var dock inte riktigt vad jämförelsen i videon gick ut på.
Som vardagsbil för dem allra flesta är en elbil svårslagen(om möjlighet till hemmaladdning finns). Jag kör inte elbil med miljön i åtanke(sen om den har den effekten så är det bara bonus), för mig är det överlägset i vardaskörning med den typ av framdrivning. För mig privat så blir det även billigare
En bil som nya M3P(ej att förväxla med gamla) så har du relativt fin kördynamik, den är snabb, praktisk etc. Sen får man även räkna in service/bränsle etc med på fossilare.
Vi får även ha i åtanke i US kan man få en M3P (ny) för under 50k USD det man får för främst vardsgskörning så är det rätt galet mycket bang for buck. Visst det är själlöst men ändå, själva kördynamiken som sådant är bra som dem även säger i videon.
Ämnade inte det här för att ha någon diskussion kring vad som är bäst som sådant men jag håller med dem i mångt och mycket.
Senast ändrad: