Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kvaliteten på tidiga exemplar är direkt dålig men en MY18 borde vara lugnt. D5 eller T8 (T6 finns extremt få) styrs ju helt av dina körmönster. Kör du längre sträckor välj absolut dieseln. Inte för att T8 är "dålig" på långfärd men den blir lite poänglös.Någon här som rattar en XC90 (gen 2) - D5, T6 eller T8) och har lust att dela med sig om vad som varit bra/dåligt? Anledning till frågan är att jag starkt överväger en begagnad sådan MY18 och framåt men ännu inte landat i bensin, diesel eller hybrid.
Spana in forurmet "jagrullar" finns massvis med trådar där om diverse volvomodeller XC90 inkluderat.Någon här som rattar en XC90 (gen 2) - D5, T6 eller T8) och har lust att dela med sig om vad som varit bra/dåligt? Anledning till frågan är att jag starkt överväger en begagnad sådan MY18 och framåt men ännu inte landat i bensin, diesel eller hybrid.
Ja, men förhoppningvis slipper jag det om jag kollar på 18 och framåt. Bor i Stockholm och åker kollektivt till jobb så bilen går mest på helgerna samt långkörningar 50+ mil till släkt och sommarstuga norröver.Kvaliteten på tidiga exemplar är direkt dålig men en MY18 borde vara lugnt. D5 eller T8 (T6 finns extremt få) styrs ju helt av dina körmönster. Kör du längre sträckor välj absolut dieseln. Inte för att T8 är "dålig" på långfärd men den blir lite poänglös.
Kört mkt dieselbilar…..korta sträckor, den enda som sotat igen och stökat är Land Rover Freelander II……limp mode och max 30 blås. Fick åka tor Västerås nattetid för att blåsa rent den…..Ja, men förhoppningvis slipper jag det om jag kollar på 18 och framåt. Bor i Stockholm och åker kollektivt till jobb så bilen går mest på helgerna samt långkörningar 50+ mil till släkt och sommarstuga norröver.
Mao hade T8 funkat bra för all typ av körning i Stockholm medan D5 gör sig bra för de långresor vi gör per år (vilket är huvuddelen av de mil vi kör). Snittar ca 1800 mil/år utslaget på senaste 3 åren, så funderar på om vi likväl ska köra en T6 då vi inte kör så hiskeligt mycket samt för att alla korta vardags körningar till och från affären inte känns optimalt för en diesel? Eller är det bara amerikaner som är orimligt rädda för att partikelfiltret ska ryka? li
Har ägnat större delen av julledigheten där, känner mig dock inte så mycket klokareSpana in forurmet "jagrullar" finns massvis med trådar där om diverse volvomodeller XC90 inkluderat.
Det finns en väldigt få t6or att välja på bara. Men ja, den låter som en lämplig kompromiss.Ja, men förhoppningvis slipper jag det om jag kollar på 18 och framåt. Bor i Stockholm och åker kollektivt till jobb så bilen går mest på helgerna samt långkörningar 50+ mil till släkt och sommarstuga norröver.
Mao hade T8 funkat bra för all typ av körning i Stockholm medan D5 gör sig bra för de långresor vi gör per år (vilket är huvuddelen av de mil vi kör). Snittar ca 1800 mil/år utslaget på senaste 3 åren, så funderar på om vi likväl ska köra en T6 då vi inte kör så hiskeligt mycket samt för att alla korta vardags körningar till och från affären inte känns optimalt för en diesel? Eller är det bara amerikaner som är orimligt rädda för att partikelfiltret ska ryka? li
Bentleyn hos Ricond har jag varit och tittat på, den såg rätt så trött ut faktiskt. Det är en läcker tårta men som riktiga tårtor blir den snabbt dålig om den förvaras på fel sätt, och jag fick intrycket av att den har stått ute på deras gård ganska länge.For shits and giggles. Dötid och Blocket-surf.
<500.000 kr och "roligt". Jag ska inte köpa någon alls av dem, men inget hade gjort mig gladare än om någon annan hade gjort.
BMW 850 i Coupé V12 300HK AUTOMAT / SAMLARBIL / FINT SKICK! säljes i Stockholms stad | Blocket
339900 kr - Bilar - Enskede, Årsta, Skarpnäck - BMW 850i med V12 i riktigt fint skick! Samma ägare sedan 1999 fram tills nu! Taklucka, Besiktad till 2025-11...www.blocket.se
Dessa har redan studsat upp en hel del de senaste ~10 åren, men givet produktionssiffror och hur konstig den ändå var i BMW:s dåvarande modellprogram så är det ju en solklar klassiker som borde kunna ha en del värdemässigt utrymme uppåt. Finns också ett par 840 att välja, om man inte tycker att det är fullt lika roligt med "dubbelt av allt" som tolvan drogs med.
BMW M3 Coupé *SÅLD* Svensksåld Skattefri säljes i Ljungby | Blocket
395000 kr - Bilar - Ljungby - Svensksåld klassiker i nära perfekt skick!, Samma ägare de senaste 20 åren (83 år gammal), Helt rostfri och aldrig körd vinter...www.blocket.se
E30 är ju omöjliga sen länge. Men är inte E36:an egentligen en väldigt snygg modell? Direkt efter köp hade man ju behövt stå på bilhandlarens parkering och bända loss ögonlock och fula emblem från grillen, men det är ju en smal sak.
BMW M5 E34 med en ägare och 8100 mil säljes i Landskrona | Blocket
518000 kr - Bilar - Landskrona - En BMW M5 E34 med en ägare och 8100 mil på mätaren! Bilen är original och har sina böcker och tillbehör. --------------- H...www.blocket.se
Artontusen måste man ju kunna pruta? Inte världens sexigaste spec, kanske - men man slipper bända ögonlock och turbinfälgarna är ju bara magiska!
Porsche 968 CS säljes i Stockholm | Blocket
495000 kr - Bilar - Stockholm - Porsche 968 Club Sport (CS) är en modell som fångar kärnan av körglädje och prestanda. Introducerad på 1990-talet som en avs...www.blocket.se
Inte många Porschar klarar satt budget, men en av de hårdare gör. En av de större serieproducerade fyrorna som hivats i bilar och färgkombinationer som egentligen bara var relevanta under en tvåårsperiod under förra århundrandet.
Mercedes-Benz 600 SE säljes i Malmö stad | Blocket
199600 kr - Bilar - Sydost - 1981 påbörjade Mercedes ett av märkets mest notoriska epoker. Det började bli dags för en ny S-klass. W126 chassit skulle gå i ...www.blocket.se
...och på tal om solklara färgkombinationer. En knasblå stridsvagn med tolva!
Mercedes-Benz 280 S “Turbomercan” |Reggad|Smidd|M110 Turbo säljes i Ängelholm | Blocket
249900 kr - Bilar - Ängelholm - *Just nu arbetar vi endast med tidsbokningar. Vänligen skicka ett mail eller ring för visning av våra objekt! Export Welcome...www.blocket.se
Jag är egentligen originalfetischist. Men nog är den ganska hård, ändå? Sannolikt enda bilen på listan med dragkrok. Bara en sån sak!
Bentley Turbo R 6.75 V8 Automat 313hk Lågmil säljes i Vallentuna | Blocket
289000 kr - Bilar - Vallentuna - Denna bil kan köpas på distans och transporteras inom hela Sverige. Kontakta oss på mejl eller telefon för prisförslag. Fö...www.blocket.se
Lågmil och lågmil. Vet inte att någon ägare av Bentley Turbo R från tiden nånsin kommit upp i så här höga miltal mellan verkstadsbesöken. Säkert inget för den fega, men i mitt tycke peak-Bentley.
Jaguar XJS 2+2 Cabriolet 4.0 Aut Skattefri säljes i Ljungby | Blocket
185000 kr - Bilar - Ljungby - En Jagga cab med den klassiska färgsättningen Racinggreen ihop med den cremefärgade läderklädseln är den helrätta färgkombinat...www.blocket.se
Minst lika engelsk men förmodligen (åtminstone jämförelsevis) ordentligt mycket lättare att leva med. Sexa är så klart inte lika coolt som med tolvorna man också kunde få dessa med, men fyralitaren är ju en av Jaguars bättre motoralternativ.
Chevrolet Chevelle Sport Coupé 5.7 V8 säljes i Norrtälje | Blocket
379000 kr - Bilar - Norrtälje - Chevrolet Chevelle 1970 V8 350 vässad. Automat TH350 Lack och inredning i bra skick. Fina däck och fälgar. Bilen finns hos o...www.blocket.se
Jag ger så otroligt lite för jänkejärn överlag, men en Chevelle SS är ändå någonting som jag skulle kunna tänka mig att sakta mullra fram i.
...och sen två slamkrypare som tveklöst gör dig kufigast på gatan:
Subaru SVX Endast 1 ägare sedan ny / Unik! säljes i Eslöv | Blocket
139800 kr - Bilar - Eslöv - Endast en ägare sedan ny! SVX är en spektakulär sportkupé med en härlig boxersexa på 230 hästkrafter. Bara sidorutorna av flygpl...www.blocket.se
Egentligen är kanske föregångaren XT snäppet coolare. Men SVX har tillräckligt många idiotattribut för att vara kvalificerat kufig.
Studebaker Avanti II V8 säljes i Ystad | Blocket
225000 kr - Bilar - Ystad - 355 cui V8 Endast 73 st bilar tillverkades 1988 4-växlad automat Bra lack och inredning, Fungerar utmärkt i motor och växellåda ...www.blocket.se
Vet inte om jag ens visste att Avanti II var en grej. Vet väl inte heller om mitt liv har blivit särskilt mycket rikare när jag nu vet. Men en sån här... Det kommer du ju aldrig möta en till på gatan.
Underbart inlägg!!For shits and giggles. Dötid och Blocket-surf.
<500.000 kr och "roligt". Jag ska inte köpa någon alls av dem, men inget hade gjort mig gladare än om någon annan hade gjort.
BMW 850 i Coupé V12 300HK AUTOMAT / SAMLARBIL / FINT SKICK! säljes i Stockholms stad | Blocket
339900 kr - Bilar - Enskede, Årsta, Skarpnäck - BMW 850i med V12 i riktigt fint skick! Samma ägare sedan 1999 fram tills nu! Taklucka, Besiktad till 2025-11...www.blocket.se
Dessa har redan studsat upp en hel del de senaste ~10 åren, men givet produktionssiffror och hur konstig den ändå var i BMW:s dåvarande modellprogram så är det ju en solklar klassiker som borde kunna ha en del värdemässigt utrymme uppåt. Finns också ett par 840 att välja, om man inte tycker att det är fullt lika roligt med "dubbelt av allt" som tolvan drogs med.
BMW M3 Coupé *SÅLD* Svensksåld Skattefri säljes i Ljungby | Blocket
395000 kr - Bilar - Ljungby - Svensksåld klassiker i nära perfekt skick!, Samma ägare de senaste 20 åren (83 år gammal), Helt rostfri och aldrig körd vinter...www.blocket.se
E30 är ju omöjliga sen länge. Men är inte E36:an egentligen en väldigt snygg modell? Direkt efter köp hade man ju behövt stå på bilhandlarens parkering och bända loss ögonlock och fula emblem från grillen, men det är ju en smal sak.
BMW M5 E34 med en ägare och 8100 mil säljes i Landskrona | Blocket
518000 kr - Bilar - Landskrona - En BMW M5 E34 med en ägare och 8100 mil på mätaren! Bilen är original och har sina böcker och tillbehör. --------------- H...www.blocket.se
Artontusen måste man ju kunna pruta? Inte världens sexigaste spec, kanske - men man slipper bända ögonlock och turbinfälgarna är ju bara magiska!
Porsche 968 CS säljes i Stockholm | Blocket
495000 kr - Bilar - Stockholm - Porsche 968 Club Sport (CS) är en modell som fångar kärnan av körglädje och prestanda. Introducerad på 1990-talet som en avs...www.blocket.se
Inte många Porschar klarar satt budget, men en av de hårdare gör. En av de större serieproducerade fyrorna som hivats i bilar och färgkombinationer som egentligen bara var relevanta under en tvåårsperiod under förra århundrandet.
Mercedes-Benz 600 SE säljes i Malmö stad | Blocket
199600 kr - Bilar - Sydost - 1981 påbörjade Mercedes ett av märkets mest notoriska epoker. Det började bli dags för en ny S-klass. W126 chassit skulle gå i ...www.blocket.se
...och på tal om solklara färgkombinationer. En knasblå stridsvagn med tolva!
Mercedes-Benz 280 S “Turbomercan” |Reggad|Smidd|M110 Turbo säljes i Ängelholm | Blocket
249900 kr - Bilar - Ängelholm - *Just nu arbetar vi endast med tidsbokningar. Vänligen skicka ett mail eller ring för visning av våra objekt! Export Welcome...www.blocket.se
Jag är egentligen originalfetischist. Men nog är den ganska hård, ändå? Sannolikt enda bilen på listan med dragkrok. Bara en sån sak!
Bentley Turbo R 6.75 V8 Automat 313hk Lågmil säljes i Vallentuna | Blocket
289000 kr - Bilar - Vallentuna - Denna bil kan köpas på distans och transporteras inom hela Sverige. Kontakta oss på mejl eller telefon för prisförslag. Fö...www.blocket.se
Lågmil och lågmil. Vet inte att någon ägare av Bentley Turbo R från tiden nånsin kommit upp i så här höga miltal mellan verkstadsbesöken. Säkert inget för den fega, men i mitt tycke peak-Bentley.
Jaguar XJS 2+2 Cabriolet 4.0 Aut Skattefri säljes i Ljungby | Blocket
185000 kr - Bilar - Ljungby - En Jagga cab med den klassiska färgsättningen Racinggreen ihop med den cremefärgade läderklädseln är den helrätta färgkombinat...www.blocket.se
Minst lika engelsk men förmodligen (åtminstone jämförelsevis) ordentligt mycket lättare att leva med. Sexa är så klart inte lika coolt som med tolvorna man också kunde få dessa med, men fyralitaren är ju en av Jaguars bättre motoralternativ.
Chevrolet Chevelle Sport Coupé 5.7 V8 säljes i Norrtälje | Blocket
379000 kr - Bilar - Norrtälje - Chevrolet Chevelle 1970 V8 350 vässad. Automat TH350 Lack och inredning i bra skick. Fina däck och fälgar. Bilen finns hos o...www.blocket.se
Jag ger så otroligt lite för jänkejärn överlag, men en Chevelle SS är ändå någonting som jag skulle kunna tänka mig att sakta mullra fram i.
...och sen två slamkrypare som tveklöst gör dig kufigast på gatan:
Subaru SVX Endast 1 ägare sedan ny / Unik! säljes i Eslöv | Blocket
139800 kr - Bilar - Eslöv - Endast en ägare sedan ny! SVX är en spektakulär sportkupé med en härlig boxersexa på 230 hästkrafter. Bara sidorutorna av flygpl...www.blocket.se
Egentligen är kanske föregångaren XT snäppet coolare. Men SVX har tillräckligt många idiotattribut för att vara kvalificerat kufig.
Studebaker Avanti II V8 säljes i Ystad | Blocket
225000 kr - Bilar - Ystad - 355 cui V8 Endast 73 st bilar tillverkades 1988 4-växlad automat Bra lack och inredning, Fungerar utmärkt i motor och växellåda ...www.blocket.se
Vet inte om jag ens visste att Avanti II var en grej. Vet väl inte heller om mitt liv har blivit särskilt mycket rikare när jag nu vet. Men en sån här... Det kommer du ju aldrig möta en till på gatan.
Ja den ska gå att vika ihop och ha i bagageluckan. Men går även att stuva in precis i baksätet. Sällan någon person vill eller kan få plats där bak ändåLäcker!
Kan man ha med sig Targataket i bilen?
Fälla ihop eller nåt....