• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kommer här!

Screenshot 2024-12-13 at 14.02.21.png

Screenshot 2024-12-13 at 14.00.09.png

Screenshot 2024-12-13 at 14.01.54.png
Löjligt cool !!!
Sälj aldrig

Gillar S212 starkt, en sådan 500 4m hade varit värd att spara om man kunde hitta en i fint skick med rimligt miltal.
Ja, de är fina. Jag trivdes väldigt bra med min. Jag föredrar de före faceliften 2014, tycker de blev lite mer slätstrukna sen.
Hade jag haft ett stort garage (och gott om pengar) så kunde jag behållit den jag hade, för den var ovanligt välutrustad och hade rätt ovanlig och fin kulör.
Så har jag tänkt med flera bilar som jag haft. Mest saknar jag en 380SE -84 som jag hade, men den stod ute och förföll när jag köpt en annan bil; så då var det bättre att sälja den.

...eller vara lite fingerfärdig själv.
Hur som helst var det vattenpumpen i detta fallet. Själva delen kostar inte så många slantar, men jag är lite osäker på om jag faktiskt hinner med att ta tag i det själv eller ej.

Luftfjädringen uppskattas i alla fall när man själv skruvar lite. Gott om plats under när man behöver det - behöver inte stå på tå när man ska till ovanifrån.
Nu har jag förvisso lyxen att ha egen garagelyft, men nojar lite över att hissa upp tre ton engelsman och hoppas på att de två ankarpunkterna som håller bilen över mig faktiskt också håller den över mig.

Någon här som kör en en nyare multivan (2023 och framåt) eller id buzz som kan dela med sig av sina åsikter om bilen/bilarna?
Jag kör båda, en ID buzz 5 sitsig och en Multivan hybrid långa modellen.

Multivan känns som mer påkostad, relativt ok personbils känsla för sin storlek med mycket utrustning och betydligt mer utrymme än ID Buzz.
Min är tyvärr ett värdelöst måndagsexemplar med konstanta mjukvarufel, inte så att något rasar utan mer störiga småfel under 2 år nu. Ärlig räckvidd ca 3 mil för oss på el vilket gör att det funkar för att handla, köra till padel etc men också att vi laddar varje dag eller tom flera gånger per dag. Dock ingen begränsning på långresa gällande räckvidd.

ID Buzz dras med samma app men har haft lite färre fel, dock så upplevs den som betydligt mindre men förstås bättre räckvidd för vardagsbruk och kräver inte laddning varje dag, mer stök vid långresa.

Orimligt sugen på denna...

Screenshot 2024-12-26 at 21.41.58.png

Smart! En reservdelsbil. ;)

Ser väldigt fin ut på bilderna. Sjuka mängder bilder, för övrigt. Roligt med bilhandlare som har anammat - vilket man väl iofs måste göra om man ska sälja helt och hållet på nätet.
Bra färgkombo!

Typiskt - ett bensinläckage på min fars gamla bil. Är det bara att byta tank om det skall lagas? Man vill ju helst inte gå upp med svetsen där…
IMG_2190.jpeg

Och en av ChatGPT skapad dikt i stil av Bruno K. Öijer eftersom att varför inte

LÄCKANDE SKARV

det är något
med bilen
min Toyota
en gammal vän
en sårad vän

tanken läcker
droppar som pulsar
som hjärtat
rinner
genom skarven
ett sår
av metall och tid

jag sitter där
under natthimlen
ett verktyg i handen
men inget i sinnet
har ingen plan
hur närmar man sig
ett problem
som bär sitt eget hjärta?

hur stoppar man flödet
när skarven inte
kan läka?

jag tänder en cigg
jag borde inte,
men jag gör det ändå
lyssnar på dropparna
en långsam vals
av min oro

och tanken läcker
och jag vet inte
om det är bilen
eller jag
som börjar ta slut.

Typiskt - ett bensinläckage på min fars gamla bil. Är det bara att byta tank om det skall lagas? Man vill ju helst inte gå upp med svetsen där…
IMG_2190.jpeg

Och en av ChatGPT skapad dikt i stil av Bruno K. Öijer eftersom att varför inte

LÄCKANDE SKARV

det är något
med bilen
min Toyota
en gammal vän
en sårad vän

tanken läcker
droppar som pulsar
som hjärtat
rinner
genom skarven
ett sår
av metall och tid

jag sitter där
under natthimlen
ett verktyg i handen
men inget i sinnet
har ingen plan
hur närmar man sig
ett problem
som bär sitt eget hjärta?

hur stoppar man flödet
när skarven inte
kan läka?

jag tänder en cigg
jag borde inte,
men jag gör det ändå
lyssnar på dropparna
en långsam vals
av min oro

och tanken läcker
och jag vet inte
om det är bilen
eller jag
som börjar ta slut.
Bränslerör?

Japp det var en GLT 1991.

Har svarta handtag och svarta bakluckegångjärn samt växelspak med konsol till automat vilken var unik för 93. Det var vad jag kom på nu på rak arm. Har en jäkla massa delar nedpackade. Grillar, dörrar, komplett inredning och en massa annat dumt 😅
Just nu är det lite plåtfix men inte omöjligt att jag hör av mig inom kort. 😉

Tillbaka
Topp