• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kommer här!

Screenshot 2024-12-13 at 14.02.21.png

Screenshot 2024-12-13 at 14.00.09.png

Screenshot 2024-12-13 at 14.01.54.png
Löjligt cool !!!
Sälj aldrig

Gillar S212 starkt, en sådan 500 4m hade varit värd att spara om man kunde hitta en i fint skick med rimligt miltal.
Ja, de är fina. Jag trivdes väldigt bra med min. Jag föredrar de före faceliften 2014, tycker de blev lite mer slätstrukna sen.
Hade jag haft ett stort garage (och gott om pengar) så kunde jag behållit den jag hade, för den var ovanligt välutrustad och hade rätt ovanlig och fin kulör.
Så har jag tänkt med flera bilar som jag haft. Mest saknar jag en 380SE -84 som jag hade, men den stod ute och förföll när jag köpt en annan bil; så då var det bättre att sälja den.

...eller vara lite fingerfärdig själv.
Hur som helst var det vattenpumpen i detta fallet. Själva delen kostar inte så många slantar, men jag är lite osäker på om jag faktiskt hinner med att ta tag i det själv eller ej.

Luftfjädringen uppskattas i alla fall när man själv skruvar lite. Gott om plats under när man behöver det - behöver inte stå på tå när man ska till ovanifrån.
Nu har jag förvisso lyxen att ha egen garagelyft, men nojar lite över att hissa upp tre ton engelsman och hoppas på att de två ankarpunkterna som håller bilen över mig faktiskt också håller den över mig.

Tillbaka
Topp