• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jaha ok, tack snällt! Hade lite bilvård i helgen. Måste hamnat Ajax eller liknande på skärmen. Brukar ha det till interiören.

Edit: Finns det coating att köpa om jag skulle störa mig på hur det kan komma att se ut? @alfgren
Diskmedel skadar såklart inte skärmytan.

Angående rep-problemet, att lägga på en skyddsfilm kan hjälpa i fall som dessa.

Gnuggas för fullt. Snart domnar fingrarna
image.jpg

Där har du nött bort beläggningen ja. Lika bra ta bort det sista då. Lite sprit eller lätt polerande, typ tandkräm, lär vara bästa vägen. Vet inte om skärmen är i glas eller plast.
Bör vara plast. Ska testa med tandkräm. Det sista är svårt att få bort. Aldrig varit med om något liknande. Men bör bli bra när hela skärmen är homogen.

Bör vara plast. Ska testa med tandkräm. Det sista är svårt att få bort. Aldrig varit med om något liknande. Men bör bli bra när hela skärmen är homogen.
Se till så polermedlet inte tränger in där du inte kan rengöra bara. Skärmar brukar inte gilla väta heller. Testa lite lätt/försiktigt först så det inte går igenom ett till lager eller liknande. Och ta en ren duk.

Tandkräm kan vara för grovt om man har otur, börja med att blanda ihop en gegga av bikarbonat och vatten. Det är snällare att starta med. Om det gör jobbet så slipper du riskerna.

Diskmedel skadar såklart inte skärmytan.

Angående rep-problemet, att lägga på en skyddsfilm kan hjälpa i fall som dessa.
Gällande rep-problem. Tittat på detta då jag har microrepor på intrumentklustret på min BMW. Bör kanske finnas motsvarande film att köpa?

Gällande rep-problem. Tittat på detta då jag har microrepor på intrumentklustret på min BMW. Bör kanske finnas motsvarande film att köpa?

Mmm, och det jag syftade på eg var att skyddsfilm kan dölja lite skador/repor. Repor beror ju nästan uteslutande på att man torkat med smutsiga dukar/redskap.

Mercedes W213 - Vilken motor satsar jag på? (Av de små). Vilken/vilka utrustningar är ”måste”? Normalt år för mig är ca 700 mil.
Tänker mig något beggat runt 300. Aldrig ägt en Mercerdes.
Merci

Mercedes W213 - Vilken motor satsar jag på? (Av de små). Vilken/vilka utrustningar är ”måste”? Normalt år för mig är ca 700 mil.
Merci
Jag har 200D i min w213, mycket nöjd med hela bilen. 2018 på 13k mil inga fel. Går otroligt snålt. Ca 0.55 med pendling 2mil till jobbet i centrum. 0.6 på motorväg i 120 km/t.
Är det bästa motorn, ingen aning.
Kunnigare personer på mek kan fylla på

Såg att det finns beggade på Bildelsbasen för runt 1000:-, kanske ett alternativ?
Tack snällt för tipset. Hade nog köpt innan jag gett mig på det. Men har bara en liten hörna kvar. Ser oväntat väldigt bra ut men ska inte ta ut lyckan i förskott.
Det där är vanligt på BMW’s navskärmar här är en lösning:

Sparar denna. Sjukt att dessa är så känsliga. Blir microfiberstrasa framöver.

Merci
Digital instrumentering gör ganska stor skillnad på dem, det känns fräschare och mer modernt.

Kolla inredningen, väldigt många har en plastig galon-klädsel som ofta kallas ”skinnklädsel” men det är ren okunnighet, det är Mercedes Artico som är just konstläder/galon.

Merci
Nyare MB är inte var de var.
Inget fel med dem men förvänta dig inget speciellt , eller att de är bra kvalitetsmässigt.
Vad gäller motorval är det nog bättre o satsa på på något motorstarkare alternativ (som är mindre populärt) speciellt om du kör så lite, då selar ju bränsle- förbrukningen mindre roll…

Merci
Undvik avantgarde inredningen i tyg och galon. Spricker ofta sönder efter några år. Pianosvarta panelerna åldras inte heller bra, ser väldigt sunkiga ut med tiden. Eftersom du kör så lite skulle jag definitivt valt bort dom tråkiga fyrcylindtiga småmotorerna.

Tillbaka
Topp