• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vad är det här? Coupe / quattro någon pimpat med en sportquattro:ish nos och lite hembyggd breddning?

Coola fälgar! Rejält breda och hög profil - klockrent 80 tal!
Kommer inte ihåg riktigt. Den står på en kompis jobb. Det är iaf en turboquattro.
Breddningen har jag för mig ska vara en riktig rallybreddning. Och ska tydligen vara påställd en del.
Råfrän i mitt tycke😁 Fälgarna är duktigt djup på😀
Ska be polaren om regnumret på den för mer info😉

Har du kört den första modellen med turbo?
Jag hatar framkraft men fan den gick fint i kurvorna!
Imponerande kul

Jag har aldrig kört modellen med turbo, men väl andra. Välbalanserade och busiga bilar som är klart roligare att bränna runt i än en jätte-Volvo.

Men det blir ju lite äpplen och päron. En turbomodell kostar 2,5 gånger vad S70:n ligger på och det nog trots allt svårt att se att den skulle bli lika mycket kult som svensken.
Visst, den har världsmarknaden på ett annat sätt än Volvon. Men det har ju också producerats så otroligt många fler.

Allt prat om gamla R och Volvosar. Hittade den här bilden ifrån gömmorna, en kompis T-gul (bilden är 25 år gammal om jag inte missminner mig) (jag är inte så gammal som det låter :D )(disclaimer: kanske redan har lagt upp en bild på den här)

ae421522-7611-4d4a-a029-b1fb11350a29.jpg

I samma gömma hittade jag ett kort på en annan kompis 242 med dogbox-låda och vässad motor(han som tagit kortet på T-gulen :) ). Boxstern tillhörde en annan kompis. Det var tider det! Jag bara åkte med och hade det gött :D (tog mitt körkort när jag var 26...)
3340e5c4-f082-4062-89ef-1ccdd2cd6f39.jpg

Senast ändrad:
100950_1.jpg

Frångår Blocket i mitt tipsande. Att köpa av KFM känns ju överlag som en mer riskabel affär än att handla från valfri privatperson på Blocket.
Men om miltalet kan någorlunda verifieras (slitage på interiör känns rimligt) så måste detta ju vara en ordentligt ovanlig bil.
Totalt 67 st producerade i specen. Vid detta laget bör en hel del av dessa gått busbilsdöden.

En del fix för att få den till original, så klart - men verkligen inte omöjligt.
Efter det borde det vara en bil som kan betinga en hel del värde på en entusiastbilsauktion.
...därmed inte sagt att inte också KFM får premiumpris. Blir ofta förvånad hur mycket folk vågar bjuda för fordon med tveksam ägarhistorik på deras auktioner.

305k slutade budgivningen på.

Leasingen på min Golf Sportkombi går ut i sommar och undrar lite vad det finns för vettiga alternativ?

Har offert på en likadan men ca ett års leveranstid…

Någon som testat Cupra? Leon Sportkombi blir något billigare och är väl i princip samma bil(?)

Kia Ceed, något att ha?

Någon som testat Cupra? Leon Sportkombi blir något billigare och är väl i princip samma bil(?)

Kia Ceed, något att ha?
Cupra Leon är lika trevlig som Golf så inga problem om du hittar en sån. Ceed är också en vettig bil. Jag gillar dock inte styrningen på den, den känns "luddig" och med ett ibland konstigt motstånd i ratten, i övrigt inga konstigheter.

Vad finns det för alternativ till Sixt om man vill hyra en schysstare bil under en längre period (3-4 veckor) i Stockholm? Kan få en BMW X3 för $50 per dag vilket är okej, men föredrog nästan Volvo M när det fanns (tror det försvann förra året) för flexibilitet med parkering och så vidare. Några idéer?

Tillbaka
Topp