• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Wettex

Cartier
VW 1300 1966 strax väglaglig, slö men charmig
Bmw 330d 2007 Pendlar/Daily Driver, 231 Dieselhästar 500NM Vrid
Chevrolet Corvette 2005, Plastleksak med stötstångsv8 på strax över 400 pållar, kul att burna med.

Bubblish.jpg
IMG_0164-1.JPG
corvettejohan1.jpg
 

Glusch

Cartier
Tack så mycket! Älskar att köra den. Föräldrarna har den dock nu, i Stockholm behöver jag ingen bil.

Som Stockholmare själv vet jag precis vad du menar. Det känns allt som oftast som den är i vägen när man försöker ta sig fram i innerstan. Kommunaltrafiken eller en promenad tar mig till alla ställen jag behöver åtminstone lika snabbt som att köra bil.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Som Stockholmare själv vet jag precis vad du menar. Det känns allt som oftast som den är i vägen när man försöker ta sig fram i innerstan. Kommunaltrafiken eller en promenad tar mig till alla ställen jag behöver åtminstone lika snabbt som att köra bil.

Om inte snabbare till och med! Att hitta parkering är svårt! Mamma tröttnade en gång och parkerade utanför entrén till en restaurang, två pizzor landade på cirka tusen kr pga böter... Tacka vet jag tuben och vädret som snart gör en cykeltur behaglig!
 

chff

Cartier
Jag sportar Honda Accord 2.4 VTEC 2004, inget märkvärdigt.

Min morfar har en trevligare bil, en Ford Mustang 1965(om jag inte minns fel), med motor som varit hos Ford Racing. Vunnit ett antal pokaler faktiskt.
Tyvärr så kommer den nog säljas efter sommarn.
(Mina egna bilder stulna från garaget.org)
169689-1608213.jpg


169689-1608204.jpg


169689-1608201.jpg


169689-1608211.jpg
 

Mickelraev

Breitling
Volvo C70 T5 (plåtcab) -07
Opel Insigna kombi 4x4 Turbo -09
Ford Focus -03
Buster XXL, Yamaha 115
Klippo gräsklippare
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
VW 1300 1966 strax väglaglig, slö men charmig
Bmw 330d 2007 Pendlar/Daily Driver, 231 Dieselhästar 500NM Vrid
Chevrolet Corvette 2005, Plastleksak med stötstångsv8 på strax över 400 pållar, kul att burna med.

Bubblish.jpg
IMG_0164-1.JPG
corvettejohan1.jpg
Bubbla... min första bil fast blå. För lääääänge sedan :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Arson

Breitling
Ägde en Impreza STI hatchback i höstas men bytte den till en Focus RS som växellådan rasade på efter 2 veckor...

I vredesmod köpte jag istället en helt ny lite roligare familjebil och blev då en Focus ST 250 kombi (ingen gillar kombi...).

37392d1394286078-official-oxford-white-ow-thread-focusst.jpg


Plockar ut den på bana om 2 helger och får se vad den går för :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Har min älskade gamla Mustang mach1 som jag sliter runt med i mån av bra väder,
En äldre s80 D5 till vardags,
Samt lite andra bilar som ofta säljs innan jag hinner fästa mig vid dom ;)


Kul initiativ till en intressant tråd! :)



Skickas från min iPhone via Tapatalk



Det står en röd Mustang Mach 1 på översta plan i ett parkeringsgarage (utan tak) och har stått där hela vintern, inget kapell, ingenting. Alldeles utlämnad till elementen. :(
 

viiicc

Omega
Det står en röd Mustang Mach 1 på översta plan i ett parkeringsgarage (utan tak) och har stått där hela vintern, inget kapell, ingenting. Alldeles utlämnad till elementen. :(


Det skär i hjärtat o höra sånt! Hoppas nån förbarmar sig över en sån klassiker innan den förfaller helt ;p


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

wilsdorf

Omega
Inga speciella ingrepp faktiskt. X50 paker från fabriken och sen omhändertagen av en Uwe Gemballa. Avgassystem och sen motoroptimerad. Går sinnesjukt....
 
Topp