• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Den "osmartaste" borde i sånt fall vara en tidig åttiotalare med V12.
På orten där jag bor så står det en sån utanför en mack och bara förfaller.
Kom dit strax efter att vi flyttat till huset - vilket är, ganska precis, fem år sedan...
Vet inte hur många gånger jag tänkt att jag skulle jaga rätt i ägaren för att försöka köpa. Men utgångsläget blir ju bara sämre och sämre, så jag fortsätter nog att skjuta det på tiden!

Jag vet inte om de var så mycket konkurrenter?
På sätt och vis, visst... Men jag har alltid sätt Jagga-ägare lite som Cittra-ägare (och jag menar verkligen inget illa med det - jag älskar båda märkena), d.v.s. att de aldrig skulle titta på något annat än just en Jagga.
Då, mer än nu. Lite mer flytande numera - både hos Jaguar och Citroën.
Ja, det är nog ganska stor skillnad på en tidig v12 och en sen XJ-S med sexan. Sen kan XJ-S v12 ibland få lite oförtjänt dålig kritik, den har väl ett stort problem och det är kylningen och allt som är relaterat därtill, en gammal bil med raka sexan kan nog klara sig med ett kylsystem som inte är i speciellt god kondition, men v12:an kräver verkligen att allt är i gott skick för att den inte ska riskera att koka en varm dag. Rent känslomässigt håller jag dock tidiga V12 väldigt högt, de är otroligt lena och bekväma att åka i. Sexan går ju lite råare, av logiska skäl.

Det är nog möjligt att de kanske inte var direkta konkurrenter, men det är ungefär samma biltyp, tillsammans med Mercedes SLC och några till. XJ-S sålde initialt väldigt, väldigt dåligt men till slut blev den en ganska lyckad affär för märket, modellen fick en uppdatering på 80-talet och en på 90-talet som hjälpte försäljningen en hel del.
 
Plocka ut ett original! Audi quattro! Passar med sub? :D
20160414_214705(0).jpg
 
Borde styra upp en åttiotals-GTG...
Bilar och klockor! ;)
En Jagga från nittiotvå kvalar också in - trots allt en äldre modell!

Fantastisk Audi!
Helrätt färg också.
Dom är så skönt fula, på ett fint sätt! Mer bilder och info! :)
Är en av de roligare bilarna i svärfars ägo. Finns även en Audi coupe gt i samma år och färg som brummar på fint. Riktigt roliga bilar! Inte många mint quattro kvar eftersom att alla köper dom för att köra rally... Ni kan ju tänka hur mycket bilar det går åt i den sporten!!

Bilen är från -87 gått 8900mil. Motorn är en imponerande rak 5a med turbo 10v går som fan! ;)
 
Nej,fast nybilskänslan finns fortfarande kvar :)
-13 med 2.5k mil på mätaren!

Just det, glömde nämna:D
image.jpeg
Vad sitter detta system på, grymt bra kvalle på de där systemen asså, helt outstanding! Hade inte org varit såpass bra på porschen hade jag slängt på ett!

EDIT: Såg nu, 335!
 
Är en av de roligare bilarna i svärfars ägo. Finns även en Audi coupe gt i samma år och färg som brummar på fint. Riktigt roliga bilar! Inte många mint quattro kvar eftersom att alla köper dom för att köra rally... Ni kan ju tänka hur mycket bilar det går åt i den sporten!!

Bilen är från -87 gått 8900mil. Motorn är en imponerande rak 5a med turbo 10v går som fan! ;)

Min första bil hade femcylindrig tvåtrea. Den drev dock bara på framhjulen och saknade turbo.
...efterföljande kupémodell - inte riktigt lika mycket klassiker!

Ur- (och ännu mer sport-, som är helt löjliga) Quattro tycker jag numera kostar mer än de är värda för mig (även om jag vet att de säkert kommer att fortsätta öka), men en fin Coupé GT hade varit rätt nice.
 
Min första bil hade femcylindrig tvåtrea. Den drev dock bara på framhjulen och saknade turbo.
...efterföljande kupémodell - inte riktigt lika mycket klassiker!

Ur- (och ännu mer sport-, som är helt löjliga) Quattro tycker jag numera kostar mer än de är värda för mig (även om jag vet att de säkert kommer att fortsätta öka), men en fin Coupé GT hade varit rätt nice.
Vet inte vad en urquattro faktiskt ligger på idag. Men denna står som en investering som bara går uppåt i värde, GTn är ju perfekt sommar racer! Inte jättedyra!
 
Ingen pdk. :cool:, ville ha manuell. Även om PDKn e grym, ville ha den där råa känslan.
Grymt tight och välbalanserad bil, en ren fröjd och köra. Man får den där lotus känslan fast bättre kvalle!

Så. Jävla. Rätt.
Förstår mig inte på folk som köper sportbil där man är ute efter att just körupplevelsen och ska ha den som finbil och då väljer automat/PDK när det finns manuell låda som val. Okej om man kör bilen året runt men dom där få timmarna man njuter vill jag köra fullt ut själv.
 
Vad sitter detta system på, grymt bra kvalle på de där systemen asså, helt outstanding! Hade inte org varit såpass bra på porschen hade jag slängt på ett!

EDIT: Såg nu, 335!
Yes en F30 335i!

Citerar från Stertmans hemsida:
"För Dig som vill ha det bästa pengar kan köpa finns bara ett alternativ, Akrapovic.
Slovenska Akrapovic har sedan dom introducerade avgassystem till personbilar blivit normen som alla andra tillverkare av avgassystem vill nå upp till. " ;)
 
  • Like
Reactions: K-S
Yes en F30 335i!

Citerar från Stertmans hemsida:
"För Dig som vill ha det bästa pengar kan köpa finns bara ett alternativ, Akrapovic.
Slovenska Akrapovic har sedan dom introducerade avgassystem till personbilar blivit normen som alla andra tillverkare av avgassystem vill nå upp till. " ;)
Varför sätter dom plast på skiten?
 
Nu vet jag inte om detta var riktat mot mig men jag är då inte någon 90-talist utan 80-talist så jag fattar vad du menar med kvalitén i e34 och e39 då de rullat två av varje inom familjen men ingen W210 eller annan Mb förens min egen. Maken till bil att rosta snabbare än en w210 är svår att finna. Dock fina invändigt bara den inte har en otroligt utdaterad Navi vilket gäller för E39 med. :)

Om du nu ska byta och jobbet står för fiolerna är väll ändå en Fleet Edition bland de bättre alternativen sett till utrustningen de bilarna ofta har. Bmw och Audi har vell inget motsvarande?

Nej inget mot dig, digitala forum profiler har ingen ålder :)

Tänker generellt på alla som inte upplevt e34/39 (e46 får faktiskt lite credd de med) de lever totalt ovetandes om historiens pärlor.



Tror ej att BMW har varit bättre än på e34 och e39.

Kanske två av tidernas bästa modeller oavsett tillverkare.

Indeed sir!
 
Vet inte vad en urquattro faktiskt ligger på idag. Men denna står som en investering som bara går uppåt i värde, GTn är ju perfekt sommar racer! Inte jättedyra!
En kollega hittade en på blocket som inte startade, gubben begärde 80 så han drog direkt, fixade en enkel elpryl och vips den startade och han sålde för kring 200 tror jag. Då var den inte i något vidare skick ändå utan ett "objekt" snabba pengar minst sagt :)

Så där ska det se ut! Jäklar vilken drömbild mitt bland alla plastraketer ;)
 
Tillbaka
Topp