• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gubbfälgar på gubbilen!
image.jpeg
Så jäjla grym bil!
 
Jo absolut är jag medveten om storleken, är inte alls i behov av kombi egentligen då jag ofta åker ensam, tycker bara kombin ser bättre ut på båda modellerna. Det är för att jag äger företaget, men då man räknas som anställd i ett aktiebolag så betalar arbetsgivaren leasingavgiften och den anställde förmånsskatten. Så därför blir det jag som betalar det, blir samma utgift som att räkna det som bruttolöneavdrag på lönen. Kör kanske 1000 mil totalt per år, 500 privat och 500 i tjänst, så inte alls mycket. Marginalskatt ca 50%. Tycker det är så svårt att köpa bil, tidigare har jag bara köpt en privat och haft i tjänst för att underlätta.

Kör du mer än 100 mil om året i tjänsten är bilen inte verksamhetsfrämmande. Då får du dra halva momsen på leasingen i alla fall. Som ägare av ett AB kan man ju lite se det som att företagets kostnader är samma som man har privat. Jag kunde för min del se viss vits med att öka företagets kostnader, läs hyfsa till vinstmarginalen så den inte ser branschmässigt orimlig ut. Nu gör ju en förmånsbil ingen jätteskillnad, men ändå. Dessutom är ju däck, service, reparationer och liknande kostnader som hör hemma bland företagets kostnader då, istället för att betalas med moms och löneskattade pengar på en privatbil.
 
Rätt fascinerande att en man som lever på barnlek samt säljer röven till högstbjudande skulle vara det bästa vi kan erbjuda i Sverige :D Märks det att jag är tämligen ointresserad av sport :p
Ha ha. Är själv inte intresserad av sport. Mannen är grym på det han gör, hade inte du gjort detsamma? Luktar avundsjuka från dig enda hit min vän.
 
Tillbaka
Topp