• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tackar!

Japp, en lätt trimmat 351 W med hyfsat het cam, keramiska hedders, 9'' bakaxel med 4,11-utväxling. Går, och framför allt låter, riktigt bra!

Låter fint!
Stroka upp 351an till 427 och lite godis på det så då jävlar blir det att åka av! ;)
Hade planer på en 69 själv med windsor och manuell låda, för att stroka ur motorn och på med insprut.
Blev Viper istället :)

Ojoj maffigt och MANLIGT inte minst :)

Den är snuskigt manlig att köra :cigar:

Ohh myy min drömbil när jag var yngre!

Ingen abs på den där va? Har för mig det kom 00 :D

Stort grattis till en håll käften bil

Min drömbil med, vet inte hur många leksaks Vipers jag hade. Alla olika former och färger.

Ingen ABS, ingen anti sladd och ingen anti spinn. Bara en gigantisk motor och herrejösses däck! Så jävla hårdrock.
Det kom 00 samtidigt som motorn blev sämre och fick gjutna kolvar istället för smidda bland annat.
Samt så efter 98 så blev den av med den vassa kammen också.

Tack så hemskt mycket! Den är helt fantastisk att köra.




Åkte in i stan och tvättade den idag, för att sedan köra hem den på smutsiga vägarna :p
Fälgarna fram var helt svarta :depressed:
20160419_173017.jpg
 
Låter fint!
Stroka upp 351an till 427 och lite godis på det så då jävlar blir det att åka av! ;)
Hade planer på en 69 själv med windsor och manuell låda, för att stroka ur motorn och på med insprut.
Blev Viper istället :)



Den är snuskigt manlig att köra :cigar:



Min drömbil med, vet inte hur många leksaks Vipers jag hade. Alla olika former och färger.

Ingen ABS, ingen anti sladd och ingen anti spinn. Bara en gigantisk motor och herrejösses däck! Så jävla hårdrock.
Det kom 00 samtidigt som motorn blev sämre och fick gjutna kolvar istället för smidda bland annat.
Samt så efter 98 så blev den av med den vassa kammen också.

Tack så hemskt mycket! Den är helt fantastisk att köra.




Åkte in i stan och tvättade den idag, för att sedan köra hem den på smutsiga vägarna :p
Fälgarna fram var helt svarta :depressed:
20160419_173017.jpg
Häftigt! Men aprilvädret suger.
 
Fy fan så rått!
Stort grattis till monstret med stort M. Jag har fått nöjet att köra en av den nyare karossen och trots diverse hjälpmedel är den hel galen att köra så jag kan bara tänka mig hur denna är att köra..

Tack så mycket! :)
Det är rätt galet att bygga en sån här bil helt utan några som helst hjälpmedel.
Galet, och jävligt coolt! :D
 
Oh yeah

Har fått priserna för Camaro i Europa(i alla fall i England)

37000eur brutto(manuell v8). Det som jag skulle vilja lägga till är Magnetic ride för 1400eur. Hoppas priserna är samma för den svenska marknaden.

I övrigt har den allt jag behöver (inklusive dual mode exhaust :D)

Hyfsat för en bil med 453hk och 617NM
 
Oh yeah

Har fått priserna för Camaro i Europa(i alla fall i England)

37000eur brutto(manuell v8). Det som jag skulle vilja lägga till är Magnetic ride för 1400eur. Hoppas priserna är samma för den svenska marknaden.

I övrigt har den allt jag behöver (inklusive dual mode exhaust :D)

Hyfsat för en bil med 453hk och 617NM
Säkert 500 k i Sverige...m
 
Jag minns också......
Idag dock skulle jag aldrig skaffa mig en cab, vet inte vad som hänt mig :( Antar att det finns 2 sätt att åldras.......cab-sättet och icke-cab-sättet. Jag tillhör det senare har jag märkt nuo_O
Jag är ingen läkare men du är sjuk och jag hoppas att du återhämtar dig. Åk till värmen hyr en cab och låt dig bli helad!
 
Fick priset i Sverige

455 000kr

Rättning 449 000kr kostar den i Sverige.

Synd att den är mer än 100kkr dyrare i Sverige jämfört med England. Magnetic ride kostar 19600kr här och lite mindre än 14000kr i England med den eurokurs som gäller nu.

Skall kolla om jag kan få priserna för Danmark och Tyskland med. Någon som vet om det är något specifikt som gäller om bilen köps ny utomlands!?
 
Rättning 449 000kr kostar den i Sverige.

Synd att den är mer än 100kkr dyrare i Sverige jämfört med England. Magnetic ride kostar 19600kr här och lite mindre än 14000kr i England med den eurokurs som gäller nu.

Skall kolla om jag kan få priserna för Danmark och Tyskland med. Någon som vet om det är något specifikt som gäller om bilen köps ny utomlands!?

Köp en Viper istället för en hockeyfrilla-bil ;)
 
Tillbaka
Topp