• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Inga speciella ingrepp faktiskt. X50 paker från fabriken och sen omhändertagen av en Uwe Gemballa. Avgassystem och sen motoroptimerad. Går sinnesjukt....


X50 är trevligt. Då sitter ju redan 24or och ordentliga ICs från början! Brukar räcka långt.

Kul bil för vettiga pengar!

Gemballa - vilken lirare! :p En del av hans bilar var riktigt trevliga. Andra var rent förskräckliga, lite som hans affärer! :)
 
Enbart osunda därför att jag tycker om att åka bana. Och det kostar bromsar och däck att åka TT på bana. Mycket bromsar och däck. Jättemycket faktiskt!

Då hänger jag med! Annars är Porsche hur sunt som helst. Ja, utom för plånboken då kanske.

Var på väg att köpa mig en men så blev frun gravid och tankar om en Porsche blev istället tankar om en familjebil. Inte lika sexigt.
 
Min snygga Z4.jpg
Saab som bruksbil, sommarbil e85.
 
Jag har brottats med osunda tankar runt 996TT i flera år nu!

Kommer, nästan alltid, fram till att jag gillar dom och att det förmodligen är mest pang för pengen när det gäller sportbil i dagsläget.

Fast körkänslan är sådär i dem, lite fadd.
Pulvret är det inget fel på dock....

Sålde min och behöll 993an som jag hade sedan innan. So I put my Money were my mouth was :)

Verkar ha svårt att slita mig från 993an dock. Förstå porschen jag köpte, ändå är den kvar trots att fyra andra porschar kommit och gått.
 
Fast körkänslan är sådär i dem, lite fadd.
Pulvret är det inget fel på dock....

Sålde min och behöll 993an som jag hade sedan innan. So I put my Money were my mouth was :)

Verkar ha svårt att slita mig från 993an dock. Förstå porschen jag köpte, ändå är den kvar trots att fyra andra porschar kommit och gått.

Jo, det är helt riktigt. Jag gillar definitivt inte 'fadd' känsla. Har kört för bra bilar för det. Därför har jag nästan enbart tittat på bilar som varit iordninggjorda chassiemässigt.

Där jag varit närmast affär var en fullt iordninggjord RUF med Öhlins-chassie, GT2/3-bärarmar etc., 550 hästars-kit osv. Men det spricker som sagt än så länge på att det i det närmaste inte finns nåt tak på driftskostnaderna för ett sånt åk.

Egentligen är jag dessutom mer av en 'RS-snubbe'. 997orna är mysiga men jag tror nästan du är rätt ute med luftkylt. 964a är kanske rätt väg att gå. Det blir inte alltid roligare för att det går fort har jag insett.

Dock förespråkar jag egentligen mittmotor, men det blir förbaskat dyrt om det ska gå fort med mittmotor-Porsche! :)

Vore kul att höra mer om Porsche-samlingen!
 
Vore kul att höra mer om Porsche-samlingen!

Gäller det bankörning lutar jag nog ännu mer mot sug före turbo.

Min 993a är rätt preppad med rs framvagn, ställbart chassi, stålsyncad rs låda, gt3 koppling, diffbroms, 320hk. Känns väldigt lik en rs i körkänsla, nog därför den får stanna.

Det jag avverkat är 996tt, 911 -72 rs breddad m 3.0 motor, viper grün, 944 racer, rs60 replica.
 
Gäller det bankörning lutar jag nog ännu mer mot sug före turbo.

Min 993a är rätt preppad med rs framvagn, ställbart chassi, stålsyncad rs låda, gt3 koppling, diffbroms, 320hk. Känns väldigt lik en rs i körkänsla, nog därför den får stanna.

Det jag avverkat är 996tt, 911 -72 rs breddad m 3.0 motor, viper grün, 944 racer, rs60 replica.

Den där line-upen låter helrätt! Kul!

Och 993an låter fantastisk. En sån skulle jag vilja få provåka någon gång! Skoj att det finns några kännare och Porsche-nördar på forumet.
 
Jag med. Inte billig. Påven har en.

Mercedes 600 Landaulet


Bilarnas bil. Något sådant kommer aldrig att byggas igen. Nyligen gick en landaulet under klubban i England. Helt fallfärdig som stått i någon gammal afrikansk lada i 30 år. 5-6 miljoner vill jag minnas att den gick för. Renoveringen skulle gå på minst 10 mille. :)
 
Bilarnas bil. Något sådant kommer aldrig att byggas igen. Nyligen gick en landaulet under klubban i England. Helt fallfärdig som stått i någon gammal afrikansk lada i 30 år. 5-6 miljoner vill jag minnas att den gick för. Renoveringen skulle gå på minst 10 mille. :)
Blir lite förbannad. Som den där Bugattin man grävde fram 50år(-ish) senare från en flodbotten......inte heller billig......
 
  • Like
Reactions: Zed
En 997 turbo, en GT-R av senaste modell samt en till bil som jag dock inte vill nämna.


Intressant kombo! En till vinter och en till sommar? Eller hur är tanken?

Koncepten är ju ganska lika menar jag, 4wd, 6:eek:r, liknande storlek.

Grymma val båda två! Skulle vara kul att höra lite mer om hur dom upplevs.
 
Intressant kombo! En till vinter och en till sommar? Eller hur är tanken?

Koncepten är ju ganska lika menar jag, 4wd, 6:eek:r, liknande storlek.

Grymma val båda två! Skulle vara kul att höra lite mer om hur dom upplevs.


Jag tänker inte när jag köper bil utan går på känsla. Skulle jag tänka hade jag kört runt i en Skoda.

Angående bilarna så är Possen en tjejbil medan Nissan är starksprit. Nissan är helt enkelt totalt överlägsen på allt förutom status som jag enbart tycker är negativt i alla sammanhang.
 
Jag tänker inte när jag köper bil utan går på känsla. Skulle jag tänka hade jag kört runt i en Skoda.

Angående bilarna så är Possen en tjejbil medan Nissan är starksprit. Nissan är helt enkelt totalt överlägsen på allt förutom status som jag enbart tycker är negativt i alla sammanhang.


Haha! Underbar recension! Tack för det! Nu blev jag bara ännu mer sugen på att provåka en GTR.

Och angående status håller jag med, vilket reflekteras i mina bilval.
 
Tillbaka
Topp