• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

cab

Audemars
2-Faktor
Posse vs GTR snacket har ju gått varmt på alla bilforum ett tag nu. Som Porsche fantast så är ju inte mitt val så svår att lita ut =)

Jag tycker det dock är lite som att jämföra Rolex vs moddad Seiko :) Du har ju dock gjort ett mycket trevligt val när du har båda två!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Posse vs GTR snacket har ju gått varmt på alla bilforum ett tag nu. Som Porsche fantast så är ju inte mitt val så svår att lita ut =)

Jag tycker det dock är lite som att jämföra Rolex vs moddad Seiko :) Du har ju dock gjort ett mycket trevligt val när du har båda två!


Jag har inte kört en meter med Porschen sen jag köpte GT-R:en. Det talar väl sitt tydliga språk :D

Vad kör du för Porsche?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag har inte kört en meter med Porschen sen jag köpte GT-R:en. Det talar väl sitt tydliga språk
Vad kör du för Porsche?

Grym bil inget snack om det!

Jag har en 997 4S nu, går i lite bil bytar tankar men vet inte riktigt vad jag vill byta till :) Har kollat lite på R8 men vi får se.

lo1yJgl.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Grym bil inget snack om det!

Jag har en 997 4S nu, går i lite bil bytar tankar men vet inte riktigt vad jag vill byta till :) Har kollat lite på R8 men vi får se.

lo1yJgl.jpg

Riktigt fin bil! :D

Angående R8 så körde jag polarens V10+ för en vecka sedan. Token har satt på ett Capristo avgassystem samt annan programvara. Jäkligt fin bil måste jag säga och dessutom ganska unik med Audis kulör matt blå.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Kan väl lägga in en varning också för R8 V8 för den som gillar snabba bilar. Har själv kört den och dessutom ägt en RS4 som har samma motor och det är inget drag i bilarna. Däremot jäkligt trevliga men ack vad slöa de är.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kan väl lägga in en varning också för R8 V8 för den som gillar snabba bilar. Har själv kört den och dessutom ägt en RS4 som har samma motor och det är inget drag i bilarna. Däremot jäkligt trevliga men ack vad slöa de är.


Allt är ju relativt!
Känns lite fel att säga slö kanske :D

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Lite OT fråga till er som kör fräsigare bilar :D
Kan man byta till sportsystem (axleback) och fortfarande få bilen igenom besiktningen?
Dvs att allt är original från grenrör och hela vägen bak, bara slutburkarna som är bytta till sportljuddämpare?

Behöver byta från "soptunnorna" till höger till något i stil med det som är till vänster.
(snyltad bild från google)
lsr-vs-stock-exhaust.jpg
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Kan väl lägga in en varning också för R8 V8 för den som gillar snabba bilar. Har själv kört den och dessutom ägt en RS4 som har samma motor och det är inget drag i bilarna. Däremot jäkligt trevliga men ack vad slöa de är.
Är rs4an snabbare än S5an? Har nämligen kört s5an, tyckte det var bra drag i den:)
 

par

Patek
2-Faktor
Lite OT fråga till er som kör fräsigare bilar :D
Kan man byta till sportsystem (axleback) och fortfarande få bilen igenom besiktningen?
Dvs att allt är original från grenrör och hela vägen bak, bara slutburkarna som är bytta till sportljuddämpare?

Behöver byta från "soptunnorna" till höger till något i stil med det som är till vänster.
(snyltad bild från google)
lsr-vs-stock-exhaust.jpg

Jag har aldrig fått anmärkningar på diverse bilar. Du ska nog ha mycket otur
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag har aldrig fått anmärkningar på diverse bilar. Du ska nog ha mycket otur


Eftersom de kapar original-tunnorna så är det svårt att sätta tillbaka dem om man råkar på en besiktningsman som inte har fått sitt morgonkaffe.

De dämpare som jag kommer att slänga på ser ut som nedan, dvs inte stora alls..
31212-2.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
Här ni...
2rq5AfZ.jpg

Toyota prius..BOOM! Jobbar för ett miljö och kosyandsmedvetet företag, och får man en firmabil säger man inte nej, körde Audi innan och trodde inte jag skulle kunna sätta mig i denna bil, men jag tror att jag vuxit upp!
 

Björklund

Panerai
Kan väl lägga in en varning också för R8 V8 för den som gillar snabba bilar. Har själv kört den och dessutom ägt en RS4 som har samma motor och det är inget drag i bilarna. Däremot jäkligt trevliga men ack vad slöa de är.

Hyrde en Hyundai i30 härom dagen. Slö fick en ny definition. 0-100 på säkert 20 sek och när den kom upp i 100 låg den på 3000 varv på högsta växeln. Stackars bil! :)

Hade gärna kört en RS4 istället!
 
Topp