• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Absolut är det mycket bil för pengarna. :)

Kians interiör känns ganska modern men jag förstår inte varför man dras med att använda röda digitala skärmar. Känns lite 80tal i en annars modern bil?

Hondan kommer se plastigare ut interiört men kännas bättre, enligt mig. Fördelarna med Hondan är ju också lastutrymmena (mycket större än Kian) och körglädjen är också mycket högre.
 
Inte för att vara sådan men varför skulle någon ta över ett leasingkontrakt som är dyrare än vad man får en helt ny för nu? http://www.privatleasing.bmw.se/car/bmw-1-serie-privatleasing/#content
Dessutom riskerar man ju att få betala för dina repor vid återlämnandet. Eller är de 400kr extra någonting som tillkommer på BMWs erbjudande ändå?
 
Inte för att vara sådan men varför skulle någon ta över ett leasingkontrakt som är dyrare än vad man får en helt ny för nu? http://www.privatleasing.bmw.se/car/bmw-1-serie-privatleasing/#content
Dessutom riskerar man ju att få betala för dina repor vid återlämnandet. Eller är de 400kr extra någonting som tillkommer på BMWs erbjudande ändå?
Det kan vara bra om man vill ha den lilla motorn istället för 118, eller tycker M-sport är fult...
 
Inte för att vara sådan men varför skulle någon ta över ett leasingkontrakt som är dyrare än vad man får en helt ny för nu? http://www.privatleasing.bmw.se/car/bmw-1-serie-privatleasing/#content
Dessutom riskerar man ju att få betala för dina repor vid återlämnandet. Eller är de 400kr extra någonting som tillkommer på BMWs erbjudande ändå?
3400kr är med 2000 mil per år, tabbbade mig lite som ej nämnde det i annonsen men det kan sänkas. Försäkring ingår också, vilket det inte gör på de nya.

Sen håller jag med dig, ska man ha bilen i 3 år, varför inte ta ny? Är man i behov av bil utan att vilja binda sig allt förlänge är detta en bra deal, vilket är hela argumentet egentligen.

Angående repor finns det inga mig veterligen :)
 
Senast ändrad:
3400kr är med 2000 mil per år, tabbbade mig lite som ej nämnde det i annonsen men det kan sänkas. Försäkring ingår också, vilket det inte gör på de nya.

Sen håller jag med dig, ska man ha bilen i 3 år, varför inte ta ny? Är man i behov av bil utan att vilja binda sig allt förlänge är detta en bra deal, vilket är hela argumentet egentligen.

Angående repor finns det inga mig veterligen :)
Men man får ju fortfarande en ny med starkare motor och M-sport för samma pengar som din?
 
20160727_114229.jpg
20160727_114235.jpg
nu har jag tagit en tur med Kia ceed gt-line. Gillar den, rätt mkt bil för 200k känns det som. Lite tråkigt varumärke osv men ska pröva Honda också.

Kollat Skoda? Min fru köpte en Octavia i höstas, skittrist men ruggigt bra om man bara vill ha en bra bil att åka från A till B med.
 
Kusinen köpte en supreme nyligen som var grymt fin. Dock med full utrustning så den hamnade på 350k nånting. Ska glo vidare absolut tack för tips @Denke

Tror att min frus Octavia kostade ganska prick 200k. Kombi och lite lagom med lull lull (p-sensor, webasto, drag, nån sorts smart bt-stereo, brake assist etc etc). Bra kvalitetskänsla.
 
Kör en golf GTI -16 med performance pack och lite extra lull-lull utrustning. Dock lite mer sugen på den nya GTI Clubsporten, någon på forumet som har en sådan?
 
Om man ska vara helt ärlig, har Volvo någonsin gjort en bil som vart "klippt och skuren" för Autobahn?
Bmw 550D eller motsvarande motor i annan modell måste ju ändå vara det optimala.
Körde för några år sedan V70 D3 tvärs DE och upp till 140-150 utan några sidvindar och rakt fram funkade ok. Annars väldigt orolig och rent utav läskig när de började kurva sig lite.

Gjorde motsvarande resa i veckan med W212 220cdi , extremt nöjd vilket lok som byggd för Autobahn. Visst en E400hade gjort resan ännu mer behagligare :)
 
Men man får ju fortfarande en ny med starkare motor och M-sport för samma pengar som din?
Stämmer mycket bra. Dock kvarstår mitt argument att den ligger ute på blocket för att locka eventuell leasare som vill ha en fräsch bil utan att vilja binda upp sig för länge.
 
Tillbaka
Topp