Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Honda är grymt annars!Tack för alla åsikter/input. Förstår att det inte är en premium bil direkt. Ska kolla civic med, inte bestämt mig än men lutar som sagt åt någon lite värre Kia. Går på semester nu så ska boka in en provkörning iaf. Mvh
Sommarbilen framplockad och varmkörd, låt solen stråla!
Sommarbilen framplockad och varmkörd, låt solen stråla!
Det är en cab, men jag håller med om att coupén med 80-talsdesignen är snyggast. Den är väldigt fin, det var ett lyckokast eftersom jag köpte den osedd men den är riktigt fin, svensksåld med 6000mil, har alltid stått i garage.XJS är en favorit, särskilt med de där bakljusen och i Coupéutförande. Ser fin ut!
Det är en cab, men jag håller med om att coupén med 80-talsdesignen är snyggast. Den är väldigt fin, det var ett lyckokast eftersom jag köpte den osedd men den är riktigt fin, svensksåld med 6000mil, har alltid stått i garage.
Submarinern tillhör för övrigt en kompis, GMT:n är min, det var riktigt kul att få chansen att jämföra min femsiffriga referens med den sexsiffriga.
Samma här, USA-bilarna ger inte alls samma känsla. Denna låg till salu på blocket i evigheter, det stod bara "Jaguar XJS, besiktigad". Inget mer, noll, nada. Till slut tänkte jag "äsch, man kan ju ringa i alla fall" och jag förstod ganska snabbt att den var fin, ägaren hade köpt den på Jaguar runt -95, med en tidigare ägare.Respekt - svensksåld V12-cab är bra!
Det "dräller" ju annars av dylika USA-importer. Och sådana med midjelister, klumpiga sidopositionsljus, fel strålkastare, och bänkar till stötfångare går fetbort i min värld.
FelpostNågon typ av polering? Typ Autosol eller så...
Aldrig provat själv, och jag antar att sotet kan sätta sig rejält. Men det kan kanske vara värt ett försök
Snygg A7:a. Alltid gillat dessa stora åbäken!
Har fått ok i tester, ligger inte i topp i tex Teknikens värld. Man hade dock allvarliga anmärkningar på fyrhjulsdriftens funktion.Är det någon som har erfarenhet från Lexus lillasuv dvs. NX300H? Hur är den att leva med, körmässigt, hur upplevs kvalitén?
Jag åker runt i min 190 HK A5:a, men trött på manuell låda och sambon önskar en högre bil. Därav börjat snegla mot eventuella suv:ar.
Gudars skymning!Körde en runda i det fina vädret dock lite för varmt för sådana aktiviteter
En skaplig tumregel är att du om du har bilen i tre år, sköter den väl och inte kör för jäkla långt så får du tillbaka hälften av det bilen kostade.
Jag har flera i min bekantskapskrets som "glömmer" räkna med värdeminskningen i bilkalkylen, gör man det så är det ju inte så dyrt att köpa ny bil;-)
Samma här, USA-bilarna ger inte alls samma känsla. Denna låg till salu på blocket i evigheter, det stod bara "Jaguar XJS, besiktigad". Inget mer, noll, nada. Till slut tänkte jag "äsch, man kan ju ringa i alla fall" och jag förstod ganska snabbt att den var fin, ägaren hade köpt den på Jaguar runt -95, med en tidigare ägare.
Jag är uppvuxen på 80-talet så jag gillar ju den känslan, att cabba ned och skicka i en skön kassett i bandaren och glida hem genom stan
Tja, eftersom du tjatar såKan du inte bjucka på lite goa bilder på katten?
Den är besiktigad och godkänd.Gudars skymning!
Är den regad? Pma mig om du skulle få för dig att sälja!
Tja, eftersom du tjatar så
Jag tog några bilder när jag köpte den, sedan dess har det tyvärr inte blivit några. Förra året körde jag bara två gånger, men i år har det blivit mycket mer! Jag köpte den för fyra år sedan om jag inte minns fel, redan första sommaren fick jag frågan om jag inte ville sälja den, då drog jag till med "visst, men 100.000kr kostar den" men spekulanten avböjde då han tyckte det var för dyrt, det är jag VÄLDIGT glad över idag.
Kombinationen vit/beige var först en no-no men efter ett tag mjuknade jag och nu älskar jag den, hade jag specat en ny hade det troligen blivit denna kombo.
Riktigt smakfull vagn,Så sjukt nöjd med min Merca, en av de snyggaste modeller de producerat i modern tid i min mening.
För i sommar är bilen klar. Fixad med ABC-systemet som krånglat (vanligt fel), nya hjul, sänkning, minimal spoiler fram, nytt 3" insug, 4-hjulsinställning. I vinter blir det det möjligen att försöka hitta lite extra effekt, dock finns det tyvärr inga billiga hk kvar att plocka ut, ny grill, ännu hårigare avgas ratt och försöka få ordning på stereon som behöver uppgraderas en aning.
/gustav
Trevligt hade en sådan själv för några år sedan dock med kring 320 hk från Maptun. Inte för att vara sån men 100-200 på 10 sek låter oväntat snabbt även om det är gott om vrid. Vad kör du för låda och har du diff i den?Nybyggd budgetracer,350hp/580nm
100-200 runt 10 sek med acc och skinninredning
HejTrevligt hade en sådan själv för några år sedan dock med kring 320 hk från Maptun. Inte för att vara sån men 100-200 på 10 sek låter oväntat snabbt även om det är gott om vrid. Vad kör du för låda och har du diff i den?
Måste spinna en hel del då ja lådan brukar hålla helt ok om man kör med lite förnuft.Hej
Kör orginal låda odiffat med 4-puckad sinterlamell och viggen tryckplatta,
Tiderna tagna helt ovetenskapliga med stoppur, av 100kg passagerare,vid 23graders utetemperatur, med acc påslagen,
Sandqvist motorsport bänkad i viktade rullar till 307whp/519wnm
Spinner hejdlöst på 2:an men 3:an bettar bra, har rätt klistriga däck fram,Måste spinna en hel del då ja lådan brukar hålla helt ok om man kör med lite förnuft.
Ok ja stämmer säkert men är en riktigt bra tid ungefär som en e46 m3 de brukar väl ligga kring 11-12 har jag för mig
Kul åk hur som helst!
Härlig, och med rätt instrumentering också!Alfa Romeo Alfetta GT, -76.
Körde en runda i det fina vädret dock lite för varmt för sådana aktiviteter
Nope inte Gävlebilen! men jag vet vilken du tänker på många likheter med minDen är sjuk!
Köptes den från Gävle?
Nope inte Gävlebilen! men jag vet vilken du tänker på många likheter med min
Skitsnygg! Grattis!!Så jävla nöjd!
Tackar!Skitsnygg! Grattis!!