BadkarsPiraten
Guld
Sommarbilen framplockad och varmkörd, låt solen stråla!![]()
Mitt försök till en liknande bild.
Jag hade precis vaxat den innan bilden vilket var ett snedsteg, kunde inte alls få klockan att stå upp utan att den gled av..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sommarbilen framplockad och varmkörd, låt solen stråla!![]()
Tror den fungerara alldeles förträffligt.vad tror ni om denna motor, Autobahn duglig?
![]()
Nu stundar det barn vilken dag som helst så nu fick Porschen gå och in kom denna skönhet. Aldrig varit Volvo kille men oj vad imponerad jag är viket lyft dem gjort. V60 cross country D4 190hk det rör på sig det med
Är det s60 cross country du tänker på?Ja, Volvo har gjort ett enormt lyft senaste åren. Den modell du har finns (fanns?) i en helknasig sedanmodell också, som av någon anledning jag inte förstår får mig att vilja köpa en varje gång jag ser den.
Möjligt att jag är lite OT i tråden nu, men skitsamma.
Vilken kombi tror ni är mest lättflippad i dagsläget?
Anledningen till min fråga är att vi ska ha barn i vinter, och under föräldraledigheten blir min sambo av med sin tjänstebil ( XC60).
Förutsatt att hon kommer tillbaka till samma tjänst efter "ledigheten" så får hon tillbaka förmånen att ha tjänstebil.
Därför är vi ute efter en större kombi som ska rymma 2 barnstolar och 2 vuxna, samt en jävla massa packning utan problem.
Den kommer troligtvis inte stanna längre i familjens ägo än max 2 år och då vill jag ogärna förlora pengar motsvarande en SubC under den tiden.
Budget: Max 200 000 kr för en bättre begagnad
Krav : Kombi
Om enda kraven är de du listar ovan och målet är att tappa så lite som möjligt skulle jag fokusera på något lite äldre. Vad du än köper i 200K-klassen tenderar att rasa vidare de två åren du ska köra. Men klassiskt är väl att skippa modeller som närmar sig utfasning (typ Audi A6) och hellre ta något ännu äldre. Jag har tjänstebil men min fru kör en Ford Mondeo (2011) som du borde kunna få för <100K nu och sälja för kanske 75K om två år. Om du vill ha något sexigare så är det mer värdetapp som gäller skulle jag tro.Möjligt att jag är lite OT i tråden nu, men skitsamma.
Anledningen till min fråga är att vi ska ha barn i vinter, och under föräldraledigheten blir min sambo av med sin tjänstebil ( XC60).
Förutsatt att hon kommer tillbaka till samma tjänst efter "ledigheten" så får hon tillbaka förmånen att ha tjänstebil.
Därför är vi ute efter en större kombi som ska rymma 2 barnstolar och 2 vuxna, samt en jävla massa packning utan problem.
Den kommer troligtvis inte stanna längre i familjens ägo än max 2 år och då vill jag ogärna förlora pengar motsvarande en SubC under den tiden.
Möjligt att jag är lite OT i tråden nu, men skitsamma.
Volvo 945 Turbo.Möjligt att jag är lite OT i tråden nu, men skitsamma.
Under helgen och under kommande vecka sker det årliga Classic Car Week. Det är sällan man ser en i folkmun sk "raggarbil" här! Ingen som har en cool kärra att bidra med en bild på?
Läckert! Jag är heller ingen fantast rent generellt, men dom kan låta magiskt och vara vackra att titta på. Ska farsan på CCW?Äger ingen själv då jag är allergisk mot gamla bilar, men både min far och brorsa är svaga för gamla jänkebilar
Några ur farsans samling:
![]()
![]()
![]()
Brorsans:
![]()
![]()
![]()
Jag håller med dig!Läckert! Jag är heller ingen fantast rent generellt, men dom kan låta magiskt och vara vackra att titta på. Ska farsan på CCW?
Tänker du endast på värdeminskning eller även på underhållskostnader under tiden?
Om enda kraven är de du listar ovan och målet är att tappa så lite som möjligt skulle jag fokusera på något lite äldre. Vad du än köper i 200K-klassen tenderar att rasa vidare de två åren du ska köra. Men klassiskt är väl att skippa modeller som närmar sig utfasning (typ Audi A6) och hellre ta något ännu äldre. Jag har tjänstebil men min fru kör en Ford Mondeo (2011) som du borde kunna få för <100K nu och sälja för kanske 75K om två år. Om du vill ha något sexigare så är det mer värdetapp som gäller skulle jag tro.
Detta är inget skämt men prova Dacia Sandero kombi modell logan MCV. Den är rätt bra o lasta och kostar typ 120 papp,ny!
Försäkring och skatt är ett skämt, och du tappar inte så mycket när du säljer. Det är trots allt en Renault.
Volvo 945 Turbo.
Varför inte privatleasa en Kia ceed se, Honda Civic Tourer, Toyota auris kombi osv osv, i två år?
Då har du svart på vitt kostnad för dom två åren.
Äger ingen själv då jag är allergisk mot gamla bilar, men både min far och brorsa är svaga för gamla jänkebilar
![]()
![]()
![]()
Brorsans:
![]()
![]()
![]()
Dem kan sin sak, helt klartSer att ni också använder er av Hellbergs bilvård!Bästa rekondarna jag haft att göra med utan tvekan
Lämnar in min bil en gång om året. Bild från när jag hämtade ut den senast.
![]()
Ser att ni också använder er av Hellbergs bilvård!Bästa rekondarna jag haft att göra med utan tvekan
Lämnar in min bil en gång om året. Bild från när jag hämtade ut den senast.
![]()
Dem kan sin sak, helt klart![]()
http://www.hellbergsbilvard.se/prislista-30248096Nu ska vi se! Det här var spännande för mig som inte är någon långvarig gäst i Skåne. Jag tänkte lämna in min bil hos Vonne. Bor i Malmö. Så Hellbergs ligger i Ystad? Det är jäkligt off. Är det vettiga priser där?
Helt ärligt så säger jag att du bör satsa på en bil i 30-40k klassen. Tänk Saab 9-5 eller liknande.Möjligt att jag är lite OT i tråden nu, men skitsamma.
Äger ingen själv då jag är allergisk mot gamla bilar, men både min far och brorsa är svaga för gamla jänkebilar
![]()
![]()
![]()
Brorsans:
![]()
![]()
![]()
Tack! Tror aldrig jag sett någon varken innan eller efter farsan köpte sin faktiskt.. Rätt "ful" modell men ändå lite coolGrym samling! Och Dodge Lancer ser man inte ofta! Speciellt inte i ett så fint skick!
Sjukt cool! Dock framhjulsdriftNågon som haft en Mercedes CLA och har några åsikter om den?
Bilder för att göra inlägget lite roligare, skamlöst stulna på blocket
![]()
![]()
Är framhjulsdriften ett problem får man hosta upp lite mer deg och slå till på en Cla 45 AMG 4 Matic Shooting brakeSjukt cool! Dock framhjulsdrift![]()
Den är snygg och prisvärd - populär därefter.Någon som haft en Mercedes CLA och har några åsikter om den?
Bilder för att göra inlägget lite roligare, skamlöst stulna på blocket
![]()
![]()