• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Någon som haft en Mercedes CLA och har några åsikter om den?
Bilder för att göra inlägget lite roligare, skamlöst stulna på blocket :)
image.jpeg
image.jpeg
Hur lång är du? Jag är 187 och för mig var bara en 15 minuters provkörning nog för att bilen skulle bli ointressant. Den är för trång helt enkelt. Synd, för den är ju hur snygg som helst. Körmässigt är det en A-klass. En kompetent bil helt klart men det är samma nivå som vilken VW Golf som helst på komfort och körglädje.
 
Hur lång är du? Jag är 187 och för mig var bara en 15 minuters provkörning nog för att bilen skulle bli ointressant. Den är för trång helt enkelt. Synd, för den är ju hur snygg som helst. Körmässigt är det en A-klass. En kompetent bil helt klart men det är samma nivå som vilken VW Golf som helst på komfort och körglädje.
Jag är 180 och tyckte inte det var för trångt i förarstolen. Baksätet däremot var ju lite sämre plats om man är lång men jag åker 98% ensam i bilen så det skiter jag i. Jo utseendet är ju helt klart det som fick mig att ens titta på bilen, och det är riktigt trevligt.
 
Jag är 180 och tyckte inte det var för trångt i förarstolen. Baksätet däremot var ju lite sämre plats om man är lång men jag åker 98% ensam i bilen så det skiter jag i. Jo utseendet är ju helt klart det som fick mig att ens titta på bilen, och det är riktigt trevligt.
Jag tyckte jag såg dåligt i bilen (för lågt tak) och fick vika mig närmast dubbel för att komma in och ur. Men jag är väl gammal och stel ;)
 
Jag tyckte jag såg dåligt i bilen (för lågt tak) och fick vika mig närmast dubbel för att komma in och ur. Men jag är väl gammal och stel ;)
Det är ju ingen praktiskt bil direkt, det är ju det som drar ner den liten. C klass är väl vettigare val för nästan samma pengar men utseendet är inte i närheten av CLAn tyvärr. Får väl åka och sätta mig i den igen så kanske jag med tycker den är för trång och låg :D
 
Nu ska vi se! Det här var spännande för mig som inte är någon långvarig gäst i Skåne. Jag tänkte lämna in min bil hos Vonne. Bor i Malmö. Så Hellbergs ligger i Ystad? Det är jäkligt off. Är det vettiga priser där?

Dom har en hemsida med priser, sök på Hellbergs bilvård.

Dom är inte billiga men inte så dyra heller, men skillnaden ligger i att Peter har väldigt många års erfarenhet och är väldigt skicklig samtidigt som han inte har någon över sig som piskar för effektivitet så mina bilar blir alltid 100% när dom är klara där. Skulle aldrig åka till någon annan trots att jag också bor i Malmö.
 
Nu ska vi se! Det här var spännande för mig som inte är någon långvarig gäst i Skåne. Jag tänkte lämna in min bil hos Vonne. Bor i Malmö. Så Hellbergs ligger i Ystad? Det är jäkligt off. Är det vettiga priser där?
En vän till mig har jobbat hos Vonne.

Och det var inte mycket positivt han hade att säga. (Min vän arbetar som rekondare) Alla bilar skulle vara klara på under 2h. Oavsett om det skulle tvättas, rubbas, poleras samt invändig städning. Kunderna blev sedan debiterade fullt ut. Även Vonnes rekondprodukter är inte deras egna. (Tänk biltema fast på annan flaska)

Jag själv kommer inte lämna in bilen där. Den tar min vän hand om för en bättre middag ;)
 
Fel och fel, uttryckte mig lite väl hårt. Min åsikt är att de ser väldigt stora ut med "mycket luft" vilket kräver enorma däck och fälgar för att fylla ut.
Ok då förstår jag vad du menar. Smak är ju ganska personlig. Det är ju inte utseendet i första hand jag ville höra åsikter om även om det inte gör nåt. Jag gillar den som fan iallafall, men om det blir nåt köp är väl tveksamt.
 
Ok då förstår jag vad du menar. Smak är ju ganska personlig. Det är ju inte utseendet i första hand jag ville höra åsikter om även om det inte gör nåt. Jag gillar den som fan iallafall, men om det blir nåt köp är väl tveksamt.

Jag tycker att den är snygg men stör mig på just den detaljen. Verkar ju som att den är poppis och de nya mercorna är härliga att köra. Lycka till med framtida köp!
 
Är det någon här som har den äldre A4an med automat och diesel? Har varit inne på att köpa en relativt ny A6a men då jag just haft en sådan känns det lite tråkigt.. Sålde den för att den var lite för dyr för mig just nu, och även något stor i kombiutförande. Men har sneglat på en fin A4a 2010... Kursen ligger rätt tycker jag och de verkar hålla värde rätt bra också. Kanske köper en finare bil när jag slutat studierna men behöver något under tiden.. Någon som har en sådan? Har några problem med lådan etc? Tycker de verkar superfina, snodd bild men exakt samma utrustning, färg och fälgar:
pictures-of-audi-a4-avant-b8-2010-304282.jpg
 
Är det någon här som har den äldre A4an med automat och diesel? Har varit inne på att köpa en relativt ny A6a men då jag just haft en sådan känns det lite tråkigt.. Sålde den för att den var lite för dyr för mig just nu, och även något stor i kombiutförande. Men har sneglat på en fin A4a 2010... Kursen ligger rätt tycker jag och de verkar hålla värde rätt bra också. Kanske köper en finare bil när jag slutat studierna men behöver något under tiden.. Någon som har en sådan? Har några problem med lådan etc? Tycker de verkar superfina, snodd bild men exakt samma utrustning, färg och fälgar:
pictures-of-audi-a4-avant-b8-2010-304282.jpg
Multitroniclådan som sitter i framhjulsdrivna 2-liters dieslar kräver lite tillvänjning. Den funkar på samma sätt som en Vespa, varvtalet rör sig alltså inte när bilen accelerar. Tänk gummisnodd. Själv tyckte jag det var supernajs dock, blir otroligt bekvämt. Fyrhjulsdrivna bilar har annan låda om detta blir en dealbreaker för dig.

På A4or med några år på nacken är det framförallt rost man ska se upp för. Dörrarnas nederkanter, hjulhusen och bakluckan är känsliga områden. Tyvärr är inte rostskyddet i närheten av en V70 el likn.
 
Vet XC90 men blev galet dyr nu när nya modellen kom. Dessutom är begagnatmarknaden för nyare bensinare mikroskopisk. Vill ju helst ha V8:an om jag ska XC90.
.
Nu är ju BMW 2-serie Gran Tourer betydligt billigare, och mer ändamålsenlig än XC90. Om trevlig upplevelse i dagisbussen efterfrågas och prioriteras framför kamouflerad buss i SUV-kostym. BMWn ska nog snarare jämföras med typ Ford S-Max i premiumklass medan Volvon är något helt annat.
 
Tillbaka
Topp