• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Multitroniclådan som sitter i framhjulsdrivna 2-liters dieslar kräver lite tillvänjning. Den funkar på samma sätt som en Vespa, varvtalet rör sig alltså inte när bilen accelerar. Tänk gummisnodd. Själv tyckte jag det var supernajs dock, blir otroligt bekvämt. Fyrhjulsdrivna bilar har annan låda om detta blir en dealbreaker för dig.

På A4or med några år på nacken är det framförallt rost man ska se upp för. Dörrarnas nederkanter, hjulhusen och bakluckan är känsliga områden. Tyvärr är inte rostskyddet i närheten av en V70 el likn.
Tack för tipsen! Märkte också att de från 2009 har en del uppslag, stenskott osv.. Den jag tittade på (något överprisad dessutom) hade massvis med stenskott och skador vid hjulhusen...
 
Vad menar du med "bottenplatta"? Det är en vanlig missuppfattning och felöversättning från engelskans "platform" som syftar på vilken grund modellen utvecklats på utifrån ett R&D-perspektiv. Passat B8 är baserad på en förlängd version av den sk MQB-plattformen. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform
Precis. "Plattform" är inte en fysisk del, det är en uppsättning delar som konstruerats för att användas ihop. Dessa kan sedan användas för att bygga bilar som uppför sig på helt olika sätt, av olika längd, bredd osv.
 
Terroriserar stan i trimmad RS6 2016:D
20160729_181133.jpg

Haha!!!
Det är jag som ligger framför i S63:an! :D
Världen är bra liten ibland.
Riktigt mysigt ljud i RS6 ;)
 
Tillbaka
Topp