Ap ap ap, inte fota med mobilen och köra samtidigt,Låter V8:an sträcka ut lite!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ap ap ap, inte fota med mobilen och köra samtidigt,Låter V8:an sträcka ut lite!
![]()
Hoppas du inte kör 250 på en 90-väg och använder mobilen.Låter V8:an sträcka ut lite!
![]()
Hoppas du inte kör 250 på en 90-väg och använder mobilen.
Förmodligen under det om mätaren inte är omkalibrerad... Därav avrundningen till två värdesiffror.Troligen.
Fast bara 246 faktiskt.
Förmodligen under det om mätaren inte är omkalibrerad... Därav avrundningen till två värdesiffror.
Syftade på att det inte var en äkta hastighet, därav avrundningen. Men viiiiiisst, borde ställt lite följdfrågor om hjul osv på s7an. Nästa gång!Fast då borde 240, kanske tom. 230 iom. större fellvisning i det högre spannet, vara en mer rimlig avrundning.![]()
Det som folk hänger upp sig på mest vad gäller 996 är ju att den är vattenkyld.
Purister och bakåtsträvare som Porschefanatiker är (betalar gärna 10ggr mer pengar för en manuell R än en RS, envisas med motor bak osv osv) så kommer ny teknik alltid göra att priset dalar drastiskt.
OBS: Läs med en gnutta ironi.![]()
Jag tror som sagt att en stor del ligger i att 996 inte har samma typiska utseende som 911orna iom den saknar runda lysen. Sen påverkade problemen med motorn(överdrivna eller ej) värdetappen rejält
Äsch, utseendet kommer säkert att börja uppskattas över tid. Runda lysen eller ej.
Värdestegringen kommer säkert inte att bli lika brant som föregångarna, men nog har väl även nittiosexorna (i alla fall post-facelift) börjat öka så smått? Eller inbillar jag mig?
Kikade på en Targa -02 förrförra året, och det jag skulle behöva betala då hade jag lätt fått tillbaka idag.
Hoppas du inte kör 250 på en 90-väg och använder mobilen.
Troligen.
Fast bara 246 faktiskt.
Ett mellanting, ca 1300 kg men känns lättare. Fortfarande det lilla gamla formatet och inte HELT kört om man skulle träffa ett räcke...![]()
Citerar och kompletterar mig själv med en bild.993 är en bättre bil än 964. Men själv föredrar jag 964. Och jag gillar 996...
... T.o.m. 993 (1997) byggdes de till stora delar för hand.
Härligt att seCiterar och kompletterar mig själv med en bild.
![]()
Coolt! Speciellt med cigg i munnen på han till högerCiterar och kompletterar mig själv med en bild.
![]()
Körde min A45 på GR. Hellcat på gatan men jag kan tänka mig att den fungerar mycket bättre än "förr" på bana. Herrejösses bromsar och ställbart chassi borgar för det. Men det är en stor och tung bil!Gotland Ring ?
Hur är Chargern att köra på bana ? Funkar det bra med väghållning och bromsar eller är det "som förr" ?
Bah!
Någon variant av Mini kanske?Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Vi behöver en liten bil till pendling, jag kan inte pendla i V8-pickis, det funkar inte varken ekonomiskt eller parkeringsmässigt.
Vad finns det för lämpligt i 100k-klassen tro?
Kravspec:
Billig, billig att äga och köra med.
Fyrsitsig (helt ok med väldigt små säten bak).
Har 3,5 mil enkel resa, öppen för hybrid.
Bekväma stolar. Mång småbilar har ju ganska rackiga stolar i org. Kanske något tillbehörspaket?
Får gärna vara lite kul också, antingen designmässigt eller åkmässigt, men inte så kul att det medför att dyra fel börjar uppstå (typ äldre sportig bil).
Fiat 500? 207 cab?
Vad tänker de bilintresserade?
Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Vi behöver en liten bil till pendling, jag kan inte pendla i V8-pickis, det funkar inte varken ekonomiskt eller parkeringsmässigt.
Kravspec:
Bekväma stolar. Mång småbilar har ju ganska rackiga stolar i org. Kanske något tillbehörspaket?
Får gärna vara lite kul också, antingen designmässigt eller åkmässigt, men inte så kul att det medför att dyra fel börjar uppstå (typ äldre sportig bil).
Fiat 500? 207 cab?
Någon variant av Mini kanske?
Bah!
Amen nån måste ju köra denna bil, kolla noga bilderna
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bah!
Amen nån måste ju köra denna bil, kolla noga bilderna
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hade liknande kriterier och valde en 645a.Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Kravspec:
Fiat 500? 207 cab?
Hade liknande kriterier och valde en 645a.
Yes.Hade du verkligen med kriteriet "lämpligt i 100k-klassen" när du valde 645:an?![]()
Doh! Hade faktiskt dålig koll på att de trillat ner så pass långt.
Sedan blev det en lågmilare till slut så klarade inte den budgeten men tyckte det var kul att kriterierna kan se så pass lika ut på helt olika bilar.Doh! Hade faktiskt dålig koll på att de trillat ner så pass långt.
Mycket bil för pengarna!