• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Låter V8:an sträcka ut lite! :)
image.jpeg
Ap ap ap, inte fota med mobilen och köra samtidigt,
 
  • Like
Reactions: R0B
Det som folk hänger upp sig på mest vad gäller 996 är ju att den är vattenkyld.

Purister och bakåtsträvare som Porschefanatiker är (betalar gärna 10ggr mer pengar för en manuell R än en RS, envisas med motor bak osv osv) så kommer ny teknik alltid göra att priset dalar drastiskt. :)

OBS: Läs med en gnutta ironi. ;)

Jag tror som sagt att en stor del ligger i att 996 inte har samma typiska utseende som 911orna iom den saknar runda lysen. Sen påverkade problemen med motorn(överdrivna eller ej) värdetappen rejält
 
Jag tror som sagt att en stor del ligger i att 996 inte har samma typiska utseende som 911orna iom den saknar runda lysen. Sen påverkade problemen med motorn(överdrivna eller ej) värdetappen rejält

Äsch, utseendet kommer säkert att börja uppskattas över tid. Runda lysen eller ej.
Värdestegringen kommer säkert inte att bli lika brant som föregångarna, men nog har väl även nittiosexorna (i alla fall post-facelift) börjat öka så smått? Eller inbillar jag mig?
Kikade på en Targa -02 förrförra året, och det jag skulle behöva betala då hade jag lätt fått tillbaka idag.
 
Äsch, utseendet kommer säkert att börja uppskattas över tid. Runda lysen eller ej.
Värdestegringen kommer säkert inte att bli lika brant som föregångarna, men nog har väl även nittiosexorna (i alla fall post-facelift) börjat öka så smått? Eller inbillar jag mig?
Kikade på en Targa -02 förrförra året, och det jag skulle behöva betala då hade jag lätt fått tillbaka idag.

Själv kollade jag på en RS för typ 5 år sedan.

Gråter mig till sömns varje dag att jag inte köpte 2 stycken då... :banghead:
 
Gotland Ring ?
Hur är Chargern att köra på bana ? Funkar det bra med väghållning och bromsar eller är det "som förr" ?
Körde min A45 på GR. Hellcat på gatan men jag kan tänka mig att den fungerar mycket bättre än "förr" på bana. Herrejösses bromsar och ställbart chassi borgar för det. Men det är en stor och tung bil!
 
Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Vi behöver en liten bil till pendling, jag kan inte pendla i V8-pickis, det funkar inte varken ekonomiskt eller parkeringsmässigt.

Vad finns det för lämpligt i 100k-klassen tro?
Kravspec:
Billig, billig att äga och köra med.
Fyrsitsig (helt ok med väldigt små säten bak).
Har 3,5 mil enkel resa, öppen för hybrid.
Bekväma stolar. Mång småbilar har ju ganska rackiga stolar i org. Kanske något tillbehörspaket?
Får gärna vara lite kul också, antingen designmässigt eller åkmässigt, men inte så kul att det medför att dyra fel börjar uppstå (typ äldre sportig bil).
Fiat 500? 207 cab?

Vad tänker de bilintresserade?
 
Senast ändrad:
Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Vi behöver en liten bil till pendling, jag kan inte pendla i V8-pickis, det funkar inte varken ekonomiskt eller parkeringsmässigt.

Vad finns det för lämpligt i 100k-klassen tro?
Kravspec:
Billig, billig att äga och köra med.
Fyrsitsig (helt ok med väldigt små säten bak).
Har 3,5 mil enkel resa, öppen för hybrid.
Bekväma stolar. Mång småbilar har ju ganska rackiga stolar i org. Kanske något tillbehörspaket?
Får gärna vara lite kul också, antingen designmässigt eller åkmässigt, men inte så kul att det medför att dyra fel börjar uppstå (typ äldre sportig bil).
Fiat 500? 207 cab?

Vad tänker de bilintresserade?
Någon variant av Mini kanske?
 
Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Vi behöver en liten bil till pendling, jag kan inte pendla i V8-pickis, det funkar inte varken ekonomiskt eller parkeringsmässigt.

Vad finns det för lämpligt i 100k-klassen tro?
Kravspec:
Billig, billig att äga och köra med.
Fyrsitsig (helt ok med väldigt små säten bak).
Har 3,5 mil enkel resa, öppen för hybrid.
Bekväma stolar. Mång småbilar har ju ganska rackiga stolar i org. Kanske något tillbehörspaket?
Får gärna vara lite kul också, antingen designmässigt eller åkmässigt, men inte så kul att det medför att dyra fel börjar uppstå (typ äldre sportig bil).
Fiat 500? 207 cab?

Vad tänker de bilintresserade?

Någon variant av Mini kanske?

Mini Countryman är schysst. Kika på den
 
Bah!
Amen nån måste ju köra denna bil, kolla noga bilderna :mad:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Det är en snygg bil, absolut...
Men det är också en Renault. Ett av rätt få märken som jag nog inte skulle kunna tänka mig att köra (undantaget en del klassiska modeller som R5 TURBO II, A112 Alpine, etc).
I min värld dras de fortfarande med mycket småfel, och jämfört med andra bilar i samma klass så har de ju ett horribelt andrahandsvärde.
 
Bah!
Amen nån måste ju köra denna bil, kolla noga bilderna :mad:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Skitsnygg!

...men det är helt galet vad bildesign blivit generisk nu för tiden. Jag satt och kollade på bilderna ett bra tag, och sen roade jag mig med att tänka bort/hålla för Renault-loggan.

Fronten skulle för mig lika gärna kunna komma från senaste/någon av de senaste Passaterna (running lightsen skulle kunna komma direkt från Passat GTE).

19882843-2Xfxz.jpg


Baklysena/bakluckan skulle kunna komma direkt från Alfa.

alfa-romeo-giulietta-06.jpg


Typ.

Lite trist. Dock knappast ett Renault-problem då mycket ser likadant ut nu för tiden. Kul med de märken som har ett eget tydligt formspråk dock.

Hoppas Talismanen är en bra bil dock!
 
Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Vi behöver en liten bil till pendling, jag kan inte pendla i V8-pickis, det funkar inte varken ekonomiskt eller parkeringsmässigt.

Vad finns det för lämpligt i 100k-klassen tro?
Kravspec:
Billig, billig att äga och köra med.
Fyrsitsig (helt ok med väldigt små säten bak).
Har 3,5 mil enkel resa, öppen för hybrid.
Bekväma stolar. Mång småbilar har ju ganska rackiga stolar i org. Kanske något tillbehörspaket?
Får gärna vara lite kul också, antingen designmässigt eller åkmässigt, men inte så kul att det medför att dyra fel börjar uppstå (typ äldre sportig bil).
Fiat 500? 207 cab?

Vad tänker de bilintresserade?
Hade liknande kriterier och valde en 645a.
 
Tillbaka
Topp