• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Storbil typ färdigtänkt (A6 Allroad) nu till nästa bil!
Vi behöver en liten bil till pendling, jag kan inte pendla i V8-pickis, det funkar inte varken ekonomiskt eller parkeringsmässigt.

Vad finns det för lämpligt i 100k-klassen tro?
Kravspec:
Billig, billig att äga och köra med.
Fyrsitsig (helt ok med väldigt små säten bak).
Har 3,5 mil enkel resa, öppen för hybrid.
Bekväma stolar. Mång småbilar har ju ganska rackiga stolar i org. Kanske något tillbehörspaket?
Får gärna vara lite kul också, antingen designmässigt eller åkmässigt, men inte så kul att det medför att dyra fel börjar uppstå (typ äldre sportig bil).
Fiat 500? 207 cab?

Vad tänker de bilintresserade?

7352241023.jpg


https://www.blocket.se/kronoberg/Alfa_Romeo_Brera_2_2_JTS_Coupe_57148481.htm?ca=23_11&w=3

Jag tänker alltid med hjärtat när jag väljer bil åt andra... ;)
Den bommar väl en del kriterier, i och för sig. Men vad gör väl det när det är en Alfa.

*Rekommenderar er verkligen att kolla på annonsen för att få se inredningen. Heeeeelt fantastisk! ;)
 
7352241023.jpg


https://www.blocket.se/kronoberg/Alfa_Romeo_Brera_2_2_JTS_Coupe_57148481.htm?ca=23_11&w=3

Jag tänker alltid med hjärtat när jag väljer bil åt andra... ;)
Den bommar väl en del kriterier, i och för sig. Men vad gör väl det när det är en Alfa.

*Rekommenderar er verkligen att kolla på annonsen för att få se inredningen. Heeeeelt fantastisk! ;)


Ett klockrent tips. Breran är läcker, men om den är billig att pendla i låter jag var osagt och upp till andra att avgöra. Personligen skulle jag letat upp en med skinninredning istället, lär se mindre solkigt ut i längden.
 
Ett klockrent tips. Breran är läcker, men om den är billig att pendla i låter jag var osagt och upp till andra att avgöra. Personligen skulle jag letat upp en med skinninredning istället, lär se mindre solkigt ut i längden.

Bara en notis - så att jag inte för evigt är satt i skam här på forumet. ;)
Jag var alltså inte seriös när det gällde just den bilen. Men dödligt seriös när det gäller modellen.
 
Breran var ju kul! Just tack vare inredningen. Men modellen är ju sådär. Det finns ju vackra Alfor. Många. Och en Alfa som gått 15000 mil? Knappast.
 
Tillbaka
Topp