• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Den funkar i rött :D, gjorde sig bra på uppfarten också

testade med framåtvänd barnstol och det funkade bra, både fram och bak



20160813-IMG_20160813_113850.jpg
20160813-IMG_20160813_113910.jpg
 
Absolut inte min typ av bil men ändå en riktigt cool bil. :)

Den är rikigt grym. Funderar på att vänta till nya M3:an gått ner lite till i pris och köpa en sån istället för ha två bilar. Det är väl din typ av bil :D

Känner precis samma. Kollade dock Evos TCOTY och såg denna och gillar verkligen vad jag ser:

http://www.evo.co.uk/videos/17996/evo-track-car-of-the-year-chevrolet-camaro-z28-onboard-video

Skulle högst troligt aldrig köpa en dock...

Z28 är rätt grym med tanke på vikten. De har nu släppt info om 1LE och ZL1. ZL1 lär bli riktigt rå!

Det var inte alls farligt dyrt, den ser rätt cool ut tycker jag @MaziK

För priset är det mycket bil, men det är ändå mycket pengar. Den är snyggare i verkligheten.

Blir ju nästan lite sugen att byta ut min 2013...
2013-07-23 16.04.32.jpg

:D hur länge har du haft den? Bekymmersfri?
 
har sett den live i svart, den är riktigt fin, men mycket av linjerna "försvinner" tyvärr
GT350 hade varit en perfekt blandning, men den finns inte i i eruropa. Basmodellen i USA kostar 55k dollar i USA. Annat chassi, bromsar, 526 hk, annan typ av motor, varvar 8200 :). Liknande konstruktion på motorn som Ferrari har på sina V8:eek:r (eller kanske hade innan turbomotorerna).

Fast då kan man lika gärna gå upp till GT350r-modellen för 61k dollar, med kolfiberfälgar. Bara fälgarna är ju värt mellanskillnaden :D

Riktigt fin!
Sen jag såg dokumentären på netflix om när dom utvecklar denna så har jag varit sugen.
Skulle välja en svart isf, typ denna
http://www.ramotor.se/bilar/lagerbi...rd&model=Mustang&carId=9884570&newOrUsed=used

NDL203-1004.jpg
 
Den är rikigt grym. Funderar på att vänta till nya M3:an gått ner lite till i pris och köpa en sån istället för ha två bilar. Det är väl din typ av bil :D



Z28 är rätt grym med tanke på vikten. De har nu släppt info om 1LE och ZL1. ZL1 lär bli riktigt rå!



För priset är det mycket bil, men det är ändå mycket pengar. Den är snyggare i verkligheten.



:D hur länge har du haft den? Bekymmersfri?
Ganska exakt 3 år nu och kört lite mer än 4000 mil. Inga bekymmer alls hittills, bara servat den en gång om året och tutat och kört. :)
 
Har skrivit i köp-sälj, men fulpostar här.
Har vinterförvaringsplatser kvar till sommarbilen. Kallförråd i Hälsingland. Plats meddelas till intresserade med bra referenser.
 
Har märkt att det tagit lite ovanligt många "varv" för 335an att starta på sista tiden. Ett par gånger har den också fått rejält ojämn gång vid kallstart och felkod för HPFP failure. I princip alla tidiga 335 har drabbats av felet och BMW har släppt ett antal nya pump-versioner för att få dom att hålla längre. Jag beställde hem den senaste varianten som förhoppningsvis inte lider av samma problem utan ska hålla länge.

Begärde in offert från en verkstad som offererade 6 timmar á 1000kr för att fixa det. En annan verkstad 3 timmar, hyfsad skillnad... Såg dock inte så svårt ut så jag gav mig på det själv ikväll, med vad som verkar vara ett lyckat resultat. En del saker satt ganska hårt och/eller var svåra att komma åt men det flöt ändå på klart över förväntan. Total tidsåtgång var runt 3-3,5 timmar.

IMG_3277.JPG

Hmm, det är ganska många delar som har åkt bort redan. Undrar var dom satt...

IMG_3273.JPG

Den svarta lådan satt som h-e, men ett par tusen svordomar senare fick den se sig besegrad... Bränslepumpen skymtar fram längst ner till vänster.

IMG_3275.JPG

Ny vs Gammal

IMG_3276.JPG

Allt ihopsatt, dags för provstart.. Och det fungerar!! :D

Beklagar bristen på klockor i mitt inlägg, men jag lät faktiskt Rollen stanna inne. :)
 
Du är nr 2 som sagt de till mig, så den hörsägen verkar ju spridas ordentligt ! =)

Är väl mest så att det är rätt dyrt att fixa om det säckar ihop, vilket det iofs inte behöver göra. Så det kan ju vara smart att klippa en utan, så slipper man noja över det. :)

Annars är det väl som med alla bilar, se till att det är ordning på servicehistoriken. Kanske kolla särskilt på konditionen gällande framvagnsdetaljer, det är ju en tyng bil och det är ju sånt som slits lite mer på en SUV än på en Nissan Micra... :D

Vilken motor är det i?
 
Är väl mest så att det är rätt dyrt att fixa om det säckar ihop, vilket det iofs inte behöver göra. Så det kan ju vara smart att klippa en utan, så slipper man noja över det. :)

Annars är det väl som med alla bilar, se till att det är ordning på servicehistoriken. Kanske kolla särskilt på konditionen gällande framvagnsdetaljer, det är ju en tyng bil och det är ju sånt som slits lite mer på en SUV än på en Nissan Micra... :D

Vilken motor är det i?

Just nu kollar jag på en 2 st, 1 med luftfjädring och 240HK Diesel som gått 8000mil och 1 utan luftfjädring som gått 4000 mil. Dock en härlig prisskillnad på typ 100.000kr vill helst ha den som gått 4000mil men måste motivera mellanskillnaden :)
 
Tillbaka
Topp