• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Bilder från gårdagen.


xEaB9RF.jpg

6zsJI04.jpg

qOemcX6.jpg

QITtQDS.jpg

DCbTp0J.jpg

pRT2iiJ.jpg
 
Flyttat 30mil för studier. Bilen kvar i garaget hos föräldrarna. Extrem separationsångest, är det normalt? :facepalm:
Någon KSare som ska till Wenngarn nu på söndag?
 
Jaaa'ru... Det blir ju ett stort gilla på den, så klart! ;)
Om du nån gång känner för att byta bort höger-smileyn så är jag stor spekulant på denna. Har en spricka i min som grämer mig lite grann...
Hehe, som opartisk i målet ;)
Den ska bytas ut mot en korrekt så den blir tillgänglig inom kort, ska bara hitta en korrekt hella först.
 
Jag har ergo. Men jag tror jag får ta och se över om det är någon inställning jag gjort fel. Eller så får jag sluta ligga och köra. 178 cm kropp bara så jag är ju inte nån basketspelare direkt. :happyhappy:

Vanligaste felet är ju just att folk ligger ner och kör. Man ska sitta ordenligt med bra nackstöd och handlederna ska kunna vila uppe på ratten, då är avståndet rätt.
 
Vanligaste felet är ju just att folk ligger ner och kör. Man ska sitta ordenligt med bra nackstöd och handlederna ska kunna vila uppe på ratten, då är avståndet rätt.

Och när man har handleden på ratten ska axeln vila mot stolen. Detta funkar inte för mig om man inte förlänger rattstången då knäna isf är inne i instumentbrädan. Bästa är dock de gamla gubbar man ser som sitter med spikraka armar. Noll moment att dra runt ratten och upplagt för pajade armar om man krockar...
 
Och när man har handleden på ratten ska axeln vila mot stolen. Detta funkar inte för mig om man inte förlänger rattstången då knäna isf är inne i instumentbrädan. Bästa är dock de gamla gubbar man ser som sitter med spikraka armar. Noll moment att dra runt ratten och upplagt för pajade armar om man krockar...

Eller hålla på det gamla "tio itvå" sättet som gör att man knockar sig själv om airbagen löser ut. Sitter man riktigt så får man också en mycket snabbare reaktionsförmåga vid tex sladd.
 
Hehe, som opartisk i målet ;)
Den ska bytas ut mot en korrekt så den blir tillgänglig inom kort, ska bara hitta en korrekt hella först.

Bara att hojta! Jag tar den nästan oavsett pris! ;)
Verkar som att de "vanliga" ellipsoiderna är lite lättare att få tag i.
Själv funderat på att byta, just för att slippa sprickan. Men det känns inte heller helt rätt - vill gärna ha den så original som möjligt.
 
Bara att hojta! Jag tar den nästan oavsett pris! ;)
Verkar som att de "vanliga" ellipsoiderna är lite lättare att få tag i.
Själv funderat på att byta, just för att slippa sprickan. Men det känns inte heller helt rätt - vill gärna ha den så original som möjligt.
Det ska ju vara rätt nummer på skiten och det gör det lite stökigare.. men det går ju att handla nytt från BMW i värsta fall :)
Byter man till samma fast en hel är det ju inget fel :)
 
Det ska ju vara rätt nummer på skiten och det gör det lite stökigare.. men det går ju att handla nytt från BMW i värsta fall :)
Byter man till samma fast en hel är det ju inget fel :)

Skrev lite klantigt...
Menade att jag funderat på att byta till varianten utan smiley - eftersom dessa verkar lite enklare att få tag i.

Tio i två är det nya tio över tio. Följer du inte dagens klocka tråden? Tio över tio känns hyfsat 2015...
Haha, touché!
 
Vanligaste felet är ju just att folk ligger ner och kör. Man ska sitta ordenligt med bra nackstöd och handlederna ska kunna vila uppe på ratten, då är avståndet rätt.
Jag vet.... men det är inte bekvämt. Bra nackstöd har jag men jag har inte så några handleder kan vila på ratten. Men jag når ratten. Åker jag korta sträckor så kan jag sitta mer rakt... men åker jag långt så blir det till slut att jag har mer liggande körställning.
 
Jag vet.... men det är inte bekvämt. Bra nackstöd har jag men jag har inte så några handleder kan vila på ratten. Men jag når ratten. Åker jag korta sträckor så kan jag sitta mer rakt... men åker jag långt så blir det till slut att jag har mer liggande körställning.

Du är tvärtom mot en vanlig människa. Åker man långt så måste man sitta bra. Ska du åka runt i stan och bara vara frän, då kan du ligga ner som en 18 åring. :)
 
Jag är på @MariaE 's lag.. Jag har stolen så nära golvet som det går och sedan full tilt i framkant och tar en relaxed körställning. 140mil i helgen utan problem :D
Tack! Jag avverkade Sthlm-Skåne tor med exakt samma körställning. Bekvämt som tusan. Korta sträckor kan jag sitta lite obekvämt.. men långkörningarna ska vara bekväma.
Det handlar inte om att vara frän @Eurenius då skulle jag göra allt annat än att vara som en 18åring. :D
 
Tack! Jag avverkade Sthlm-Skåne tor med exakt samma körställning. Bekvämt som tusan. Korta sträckor kan jag sitta lite obekvämt.. men långkörningarna ska vara bekväma.
Det handlar inte om att vara frän @Eurenius då skulle jag göra allt annat än att vara som en 18åring. :D

Du vill säkert vara skitfrän. Men du kan ju inte klaga på stolen i bilen bara för att du sitter som en mupp! :D
 
Tillbaka
Topp