• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vill du bjuda på några bilder på G klassen?


Absolut, tyvärr har jag den hemma i Marbella och befinner mig i Sverige för tillfället.

image.jpeg

Har postat bild på den förut här på forumet men lägger upp den igen.



Har ingen bild på när komplett inredning sitter i men här är iaf. En bild brabus skickade när dom gjorde klart ratten och armstödet bl.a.

image.jpeg
 
Ouch! Ser jobbigt ut - speciellt när man har 10 cylindrar dessutom...

Har alltid misstänkt att sånt där kan hända med de effekter man ser att de tar ut.


Ja man kan tycka det, dock så är det faktiskt väldigt få som rasat pga av effekt.

Efter motorn och allt är nerrivet nu så kan det konstateras att en bränslepump hade gett upp och sånt kan ju hända på vad som helst..

Konstigt nog var original motorn nära att rasa efter 3000mil trots fulla service:ar.
När dom rev motorn för ombyggnation så var ram ,vevlager och kolvringar jätteslitna..
 
Absolut, tyvärr har jag den hemma i Marbella och befinner mig i Sverige för tillfället.

image.jpeg

Har postat bild på den förut här på forumet men lägger upp den igen.



Har ingen bild på när komplett inredning sitter i men här är iaf. En bild brabus skickade när dom gjorde klart ratten och armstödet bl.a.

image.jpeg
Tack! Mycket fin! Njut av livet min vän!
 
Jordbruksredskap med knuff, rejält med knuff!

Kul att dom kör samma design på fälgarna på M-tresiffermodellerna. Hur stora är dom på M550d? Kanske vore nåt på 235:an ;)
Ja det är en rejäl familjetraktor ;)
Det är 20 på dem. Man blir dock snabbt van så nu tycker man nästan det ser litet ut ;)
 
Senast ändrad:
Ja det är en rejäl familjetraktor ;)
Det är 20 på dem. Man blir dock snabbt van så nu tycker man nästan det ser litet ut ;)

Om man struntade i däck skulle dom ju sitta som ett smäck på 235:an :D
Känner igen det där, 19" BBS jagslängde på i våras var precis så det gick in i tvåans små hjulhus, så gigantiskt ut då. Nu not so much :D Bävar för när vinterhjulen med orginalfälgarna ska på igen.

Riktigt tuff familjeskjuts!
 
Om man struntade i däck skulle dom ju sitta som ett smäck på 235:an :D
Känner igen det där, 19" BBS jagslängde på i våras var precis så det gick in i tvåans små hjulhus, så gigantiskt ut då. Nu not so much :D Bävar för när vinterhjulen med orginalfälgarna ska på igen.

Riktigt tuff familjeskjuts!
Haha! Ja skit i däck :). Har lösa 20" vinter att skifta på, men tror det blir 18 dubb istället.
 
Jag har kanske för långa ben och borde nog ha mer sittande ställning. Tycker ratten är långt bort. Och får inget stöd under låren.
Jag är 185. Men du kanske har långa ben och korta armar ;)
Ratten går ju att justera rätt mycket i längdsled.
Och med det utdragbara lårstödet och sätet lite upptiltat i fram sitter jag som en kung. Långt ned mot golvet och ganska långt tillbakalutad.
Nu har jag sportstolar med minne, men standardstolarna har bra inställningsmöjligheter även de tycker jag.
 
Jag är 185. Men du kanske har långa ben och korta armar ;)
Ratten går ju att justera rätt mycket i längdsled.
Och med det utdragbara lårstödet och sätet lite upptiltat i fram sitter jag som en kung. Långt ned mot golvet och ganska långt tillbakalutad.
Nu har jag sportstolar med minne, men standardstolarna har bra inställningsmöjligheter även de tycker jag.

Om man har lårstöd som är utdragbart och tiltbar stol i framkant har man inte standard stolen utan active Ergo / ergo comfort stolar som i mitt tycke är ett måste i en Vw om man är lång eller har långa ben. Har detta problem i mer eller mindre alla bilar där du inte kan höja främre delen av stolen...
 
Om man har lårstöd som är utdragbart och tiltbar stol i framkant har man inte standard stolen utan active Ergo / ergo comfort stolar som i mitt tycke är ett måste i en Vw om man är lång eller har långa ben. Har detta problem i mer eller mindre alla bilar där du inte kan höja främre delen av stolen...
Aha. Trodde det var standard i Alltrack 2016 men jag måste fått med den i något av de otaliga paket som jag råkade kryssa i... Skönt sitter jag i alla fall :) Och jag håller med, det är kass att inte kunna höja fram.
 
Aha. Trodde det var standard i Alltrack 2016 men jag måste fått med den i något av de otaliga paket som jag råkade kryssa i... Skönt sitter jag i alla fall :) Och jag håller med, det är kass att inte kunna höja fram.
Jag har ergo. Men jag tror jag får ta och se över om det är någon inställning jag gjort fel. Eller så får jag sluta ligga och köra. 178 cm kropp bara så jag är ju inte nån basketspelare direkt. :happyhappy:
 
Rattar själv en sådan och är mycket nöjd. Fyra med mycket packning åker bekvämt och det rör på sig när man gasar.

Har också haft en sån till låns några dagar och håller med om intrycket. Otroligt välmatchad motor/växellåda trots en ganska kraftig vikt... Men det den är gjord för, dvs långa snabba bekväma mil på landsväg gör den ruskigt bra!
 
Jahopp. Då var man billös igen. Skönt på ett sätt tråkigt på ett annat men det blev + denna gång med. Nu börjar jakten igen..
För att förtydliga räknar jag då enbart på inköpspris mot försäljningspris.

Jag har ergo. Men jag tror jag får ta och se över om det är någon inställning jag gjort fel. Eller så får jag sluta ligga och köra. 178 cm kropp bara så jag är ju inte nån basketspelare direkt. :happyhappy:

Ja man har ju sett dig komma körandes och så har man sneglat mot förardörren men där är det tomt så nog sjutton ligger du ner och gömmer dig bakom toningen i bakdörren. I alla fall på gamla bilen. ;)
 
Tillbaka
Topp