• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Provkörde V90 nu i veckan och köpsuget är för närvarande rejält. Interiören och körkänslan har verkligen blivit bra, dock vill man ju inte ha en snikversion så priset landar någonstans på fel sida 500-strecket. Bara att gå till volvohandlarn och börja pruta. Någon här som lagt en beställning eller fått offert? 8 - 10 % känns inte orimligt att få på det priset.
Japp, kommer snart, fick 10%.
 
D4 på 190 hästar lär väl bli bland dom vanligaste tillvalen. R-line är riktigt fin utvändigt men jag gillade träinläggen interiört och dom verkar inte gå att få till R-line.V

Volvo ska visa V90 Cross Country i eftermiddag. Utgår man från dom läckta bilderna verkar den riktigt fin. Får bara se om priset ligger rätt.

V90CC 2.JPG
 
Jag ska köpa mig en liten bil, kommer köra främst 5-7km i stöten. En mindre pendlingsbil helt enkelt.
Vad tror ni om polo med dsg alt bmw i3?
Behöver alltså ingen bil man kan åka 10mil eller så i, jag är väl medveten att polon är skit rent ut sagt att köra motorväg med.
Det är tal om tjänstebil i mitt eget bolag.
Någon som har erfarenhet av bmw i3?
 
Jag ska köpa mig en liten bil, kommer köra främst 5-7km i stöten. En mindre pendlingsbil helt enkelt.
Vad tror ni om polo med dsg alt bmw i3?
Behöver alltså ingen bil man kan åka 10mil eller så i, jag är väl medveten att polon är skit rent ut sagt att köra motorväg med.
Det är tal om tjänstebil i mitt eget bolag.
Någon som har erfarenhet av bmw i3?
Golf GTE?
 
Jag ska köpa mig en liten bil, kommer köra främst 5-7km i stöten. En mindre pendlingsbil helt enkelt.
Vad tror ni om polo med dsg alt bmw i3?
Behöver alltså ingen bil man kan åka 10mil eller så i, jag är väl medveten att polon är skit rent ut sagt att köra motorväg med.
Det är tal om tjänstebil i mitt eget bolag.
Någon som har erfarenhet av bmw i3?

Om du funtar på i3 - och elbilar överlag - så kan det vara värt att även kika på Nissan Leaf. Väldigt vettiga upplägg kring privat- och företagsleasing på denna.
Nog för att i3:an är en roligare bil på många sätt, men att ta sig 5-7 km i stöten gör Nissan Leaf också väldigt bra.

* Ska väl nämnas att jag arbetar på firma som säljer just Nissan. Transparent som fan! ;)
 
Jag ska köpa mig en liten bil, kommer köra främst 5-7km i stöten. En mindre pendlingsbil helt enkelt.
Vad tror ni om polo med dsg alt bmw i3?
Behöver alltså ingen bil man kan åka 10mil eller så i, jag är väl medveten att polon är skit rent ut sagt att köra motorväg med.
Det är tal om tjänstebil i mitt eget bolag.
Någon som har erfarenhet av bmw i3?
1-serie är väl ett bra alternativ. Köpte en begagnad 116 till frun, som hon kör 2x7 km per dag med.
Billig i drift, lätt och parkera :)
 
Jag ska köpa mig en liten bil, kommer köra främst 5-7km i stöten. En mindre pendlingsbil helt enkelt.
Vad tror ni om polo med dsg alt bmw i3?
Behöver alltså ingen bil man kan åka 10mil eller så i, jag är väl medveten att polon är skit rent ut sagt att köra motorväg med.
Det är tal om tjänstebil i mitt eget bolag.
Någon som har erfarenhet av bmw i3?
Fiat 500 kanske?
 
Om du funtar på i3 - och elbilar överlag - så kan det vara värt att även kika på Nissan Leaf. Väldigt vettiga upplägg kring privat- och företagsleasing på denna.
Nog för att i3:an är en roligare bil på många sätt, men att ta sig 5-7 km i stöten gör Nissan Leaf också väldigt bra.

* Ska väl nämnas att jag arbetar på firma som säljer just Nissan. Transparent som fan! ;)
hmm tycker bmw'n har lite fulcharm över sig men nissanleaf väckte ingen sån känsla.
 
hmm tycker bmw'n har lite fulcharm över sig men nissanleaf väckte ingen sån känsla.

Haha, det kan jag faktiskt hålla med om. Tycker att i3:an är rätt cool.
Men "fulcharm" är väl helt rätt - den lär aldrig nämnas i samma andetag som t.ex. Jagga E-type. ;)

Om man kan bortse från allt det emotionella så tror jag dock fortfarande att man tar sig lika bra de <10km i en Leaf.
Kostnaden lär vara lägre, och avtalstiden kortare (24 mån).
 
Jag ska köpa mig en liten bil, kommer köra främst 5-7km i stöten. En mindre pendlingsbil helt enkelt.
Vad tror ni om polo med dsg alt bmw i3?
Behöver alltså ingen bil man kan åka 10mil eller så i, jag är väl medveten att polon är skit rent ut sagt att köra motorväg med.
Det är tal om tjänstebil i mitt eget bolag.
Någon som har erfarenhet av bmw i3?

Elbil helt klart, och i3:an är svinkul att köra på sitt sätt! :)
 
Kör i3 själv som tjänstebil och där/för mig är den klockren. Dvs billig (sjukt lågt förmånsvärde, laddar gratis på jobbet) och passar min körstil (i stan, kör max 3-5 mil på full tank) men ska man köra privat, ladda privat och/eller köra längre sträckor skulle jag ta något annat.

Edit: sjukt kul att köra också, främst i stadstrafik
 
Tillbaka
Topp