• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Bagaget(liter) på Leonen är 587L medans V90:ns är på 560L om jag inte minns fel.

Det är väl utrymmen framför bagaget som är större på volvon med mera.

Sen om vi pratar tryck i bilarna så kör man 12:eek:r runt volvon, passaten..... Men pratar vi kvaliten på interiören så spelar volvon i en annan liga :D
Japp, upp till var och en att bedöma. Det är ju inte heller bara bagageliter som är viktiga, vill man ha plats med ett par ungar inne i bilen så är det klokt att gå på en bil klass med V90 eller Passat.
 
image.jpeg
Trodde aldrig jag skulle köpa en jänk men here we are :D Takbox kanske?

Grattis!
Vad kul att det blev en ny Mustang! :D
Hoppas den går lika bra som den borde med Coyote motorn :)
Manuell?
 
Japp, upp till var och en att bedöma. Det är ju inte heller bara bagageliter som är viktiga, vill man ha plats med ett par ungar inne i bilen så är det klokt att gå på en bil klass med V90 eller Passat.
Citerar mig själv för att tillägga att Passat B8 har 650l bagage (VDA).
 
Haha, jag har också sett dom filmerna! Helt otroligt hur jävla illa dom går. Jag har även upplevt det själv i en Mustang 2014 - kommer av motorvägen, slår av alla hjälpmedel, trycker plattan i mattan när jag svänger och den skickar ju på röven som på beställning. Det krävdes lite rattning för att ordna upp det så att säga :D Riktigt läskigt! Denna har dock något uppdaterat chassi med delad bakaxel (whio ;)) osv. Håller i bra i kurvorna och är inte obehaglig i över 200km/h :)

@POO
 
Haha, jag har också sett dom filmerna! Helt otroligt hur jävla illa dom går. Jag har även upplevt det själv i en Mustang 2014 - kommer av motorvägen, slår av alla hjälpmedel, trycker plattan i mattan när jag svänger och den skickar ju på röven som på beställning. Det krävdes lite rattning för att ordna upp det så att säga :D Riktigt läskigt! Denna har dock något uppdaterat chassi med delad bakaxel (whio ;)) osv. Håller i bra i kurvorna och är inte obehaglig i över 200km/h :)

@POO

Ha inte för höga förhoppningar ;)
Delad bakvägen betyder inte per automatik lättkört :)
Min fars 03 Cobra (IRS från fabrik) och den är exakt överallt vid fullgas.
Dock då har den 600 på bakhjulen... :)
 
Är det bara jag här inne som har en flippartarm utav dess like när det gäller bilar? fan värre än klockor..
Varför kan man aldrig infinna sig i ett ro och vara nöjd med det man har utan att behöva prova allt annat? :D

+2
Innan jag köpte den bil jag nu har (som ligger ute på annons) hade jag nog 18 bilar på två år. Anledningen att jag behållt denna så länge beror på att jag under de två första åren inte ens körde den och sen var den avställd vintertid. Nu blir det dock något billigt och förnuftigt som helst har dragkrok till kommande båten.
 
+2
Innan jag köpte den bil jag nu har (som ligger ute på annons) hade jag nog 18 bilar på två år. Anledningen att jag behållt denna så länge beror på att jag under de två första åren inte ens körde den och sen var den avställd vintertid. Nu blir det dock något billigt och förnuftigt som helst har dragkrok till kommande båten.
Okej, där ligger jag i lä :p
men för att inte tala om alla pengar man förlorar på varje bilaffär? hade blivit många fina klockor av det..
 
Okej, där ligger jag i lä :p
men för att inte tala om alla pengar man förlorar på varje bilaffär? hade blivit många fina klockor av det..

Enda anledningen att jag gjorde det var att jag gick plus på alla affärer förutom en. Inte mycket men inte minus sett till inköpspriserna så det var bara att köra på. Det var dock ett tag det ringde fler galningar på annonserna än kompisar och arbetssamtal... :D
 
Enda anledningen att jag gjorde det var att jag gick plus på alla affärer förutom en. Inte mycket men inte minus sett till inköpspriserna så det var bara att köra på. Det var dock ett tag det ringde fler galningar på annonserna än kompisar och arbetssamtal... :D
Imponerande att du lyckats gå plus faktiskt! Tycker själv det är i princip omöjligt :/
 
Jag står i begreppet att köpa en Mercedes S500 från -2013 dvs den nya modellen.

Tycker den verkar ganska bra och prisvärd. Med en enkel programmering har du cirka 540HK och hänger typ jämt med en S63.
Givetvis skulle jag vilja ha en S63 men tycker inte prishoppet försvarar en S500 med AMG Paket. Spec. när det är liknande motorer (Bägge V8 twinturbo)
Dessutom har AMG så vidrig försäkring så den slipper jag helst.

Någon som ägt nya modellen som kan ge mig lite info?

Är dock så jävla kräsen så det är svårt att hitta rätt objekt.

Mina måsten:
Svart med svart skinn
AMG paket.
Burmester 3D surround med snurrande diskant.
Panorama tak
Komfort och underhållningspaket bak.
Exclusive läder / Diamond stitching.

Om någon vet om ett objekt så hojta gärna till :)
 
3 dagar har jag haft min nya Passat alltrack innan jag drog sidan längs med kollegans bil.
Bilder gör tyvärr för ont för tillfället.. :blackeye:

Förutom att det inte finns någon sidokamera/varnare :grumpy: och sittkomforten är sisådär.. så är det en schysst bil.:D

Första dingen är alltid värst. Men på uppsidan är att du nu kan låta folkvagnen bekänna färg som den beater den påstår sig vara. Ut i skogen och smiska traktorspår med den! ;)
 
Jag står i begreppet att köpa en Mercedes S500 från -2013 dvs den nya modellen.

Tycker den verkar ganska bra och prisvärd. Med en enkel programmering har du cirka 540HK och hänger typ jämt med en S63.
Givetvis skulle jag vilja ha en S63 men tycker inte prishoppet försvarar en S500 med AMG Paket. Spec. när det är liknande motorer (Bägge V8 twinturbo)
Dessutom har AMG så vidrig försäkring så den slipper jag helst.

Någon som ägt nya modellen som kan ge mig lite info?

Är dock så jävla kräsen så det är svårt att hitta rätt objekt.

Mina måsten:
Svart med svart skinn
AMG paket.
Burmester 3D surround med snurrande diskant.
Panorama tak
Komfort och underhållningspaket bak.
Exclusive läder / Diamond stitching.

Om någon vet om ett objekt så hojta gärna till :)
S500 har väl alltid varit en elegant bil!
Får jag slå ett slag för att du varken chippar den eller modifierar på ngt sätt, min erfarenhet är att bilarna chanserar/förfaller i sin elegans av moddning.
 
S500 har väl alltid varit en elegant bil!
Får jag slå ett slag för att du varken chippar den eller modifierar på ngt sätt, min erfarenhet är att bilarna chanserar/förfaller i sin elegans av moddning.

Helt rätt, moddade Mercor är generellt en styggelse. Får dessutom, i nästan samtliga fall, bilen att se bra mkt äldre ut. Och ja, AMG är ett undantag.
 
Nu anser jag väl inte en uppgradering av programvaran som en direkt moddning... ingenting som syns direkt men 100hk till är aldrig något jag säger nej till om det finns möjlighet.

Själv gillar jag att personalisera bilen. Tex så skickade jag in min G-klass till Brabus för att göra om inredningen och Gallardon åkte till UG för dubbelturbo..
Men menar ni att hänga på kjolpaket ala F&F håller jag helt med.

"If others can have it, i dont want it" ;)
 
Nu anser jag väl inte en uppgradering av programvaran som en direkt moddning... ingenting som syns direkt men 100hk till är aldrig något jag säger nej till om det finns möjlighet.

Själv gillar jag att personalisera bilen. Tex så skickade jag in min G-klass till Brabus för att göra om inredningen och Gallardon åkte till UG för dubbelturbo..
Men menar ni att hänga på kjolpaket ala F&F håller jag helt med.

"If others can have it, i dont want it" ;)
Gör man det seriöst - go for it. Tyvärr är det så många som bara slänger på en billig piggy-back box från eBay och tror att det ska bli bra.
 
Nu anser jag väl inte en uppgradering av programvaran som en direkt moddning... ingenting som syns direkt men 100hk till är aldrig något jag säger nej till om det finns möjlighet.

Själv gillar jag att personalisera bilen. Tex så skickade jag in min G-klass till Brabus för att göra om inredningen och Gallardon åkte till UG för dubbelturbo..
Men menar ni att hänga på kjolpaket ala F&F håller jag helt med.

"If others can have it, i dont want it" ;)
Vill du bjuda på några bilder på G klassen?
 
Tillbaka
Topp