• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sjukt prisvärd bil nu för tiden (eller ännu mer för ett par år sen så klart...). Typ mest pang för pengen oavsett bilkategori...

Men 991 R? Är det någon som sett någon än?

Jag blir fasen knäckt av hur bra den är.

http://www.topgear.com/videos/chris...s-drives-aston-v12-vantage-s-vs-porsche-911-r
Ja 996 TT är grym, synd bara att en lekbil för nära 600k är så makalöst avlägset att köpa så det känns fasen troligare att man kommer simma till månen :)
 
911R måste vara ultimata Porschen för stunden. Dock är jag inte helt överrens med den fronten. Har alltid tyckt att Carrera med breda hjulbasen är de som är snyggast. Men 911R är bra nära utan vingar, stripes och manuell låda!

Smala hjulbasen ger mindre luftmotstånd. Viktigt.

Står en på PC Borås nu, de har även haft en vit inne tidigare. Ägarna har väl inte haft tid att hämta ut dem... :)
14650750_1799412506993392_8673281504095587834_n.jpg

Den är fasen sinnessjuk. Som att Porscheingenjörerna invaderat min hjärna och läst av hur den perfekta bilen skall vara.

Och har man inte tid att hämta så borde ens prioriteringar verkligen ifrågasättas! :)

...säger väl mer om vilken typ av köpare det är av denna typ av bilar i dagsläget dock än något annat, de flesta köps säkert på spekulation, och säljs, MYCKET, dyrare innan de ens körts. Lite trist.

Ja 996 TT är grym, synd bara att en lekbil för nära 600k är så makalöst avlägset att köpa så det känns fasen troligare att man kommer simma till månen :)

Ja, det var rimligare (inom citationstecken) när man fick en fin för ~400' för några år sedan. Var svinigt nära på att klippa en Ruf Turbo R med allt snask man kunde tänka sig på back in the days och den var billigare då än vad en medioker TT kostar idag. Oh well.
 
True. Men det inger en helt annan pondus. Och ska man vara ärlig så lär aldrig luftmotståndet vara något hinder på de Svenska vägarna. ;)

Helt riktigt.

Men det är faktiskt bakgrunden till att GT-bilarna (iaf. 3orna) byggdes på den smalakarossen initialt.

Säger också ganska mycket om hur Porsche-motorsport fungerar. Funktion före form. Älskart.
 
Ja, det var rimligare (inom citationstecken) när man fick en fin för ~400' för några år sedan. Var svinigt nära på att klippa en Ruf Turbo R med allt snask man kunde tänka sig på back in the days och den var billigare då än vad en medioker TT kostar idag. Oh well.
Ja helt sant även om 400k är snuskigt mycket pengar för en annan så är det ju ändå i en helt annan kategori än nu. Då fanns det ju i varje fall en sportmössa att man kunde skaffat en efter idogt sparande. Synd att allt kul ska dra iväg!

Ouch en sådan hade suttit fint idag :)
 
Ja helt sant även om 400k är snuskigt mycket pengar för en annan så är det ju ändå i en helt annan kategori än nu. Då fanns det ju i varje fall en sportmössa att man kunde skaffat en efter idogt sparande. Synd att allt kul ska dra iväg!

Ouch en sådan hade suttit fint idag :)

På den tiden var jag iof. beredd att käka nudlar för att få åka snabbt på bana.

...jag har blivit gammal och bekväm - så ban-Porsche blir jag nog utan! :D
 
alltså samma pris fast en 10 år nyare bil :) eller så kan man säga att pga inflation så är den billigare idag...

För mig är det bara märkligt om man ska vara ärlig. Tyckte den var slö då och den har ju inte blivit snabbare med åren. Antar att folk inte vet vad de håller på med som vanligt utan är blinda av märket som alla känner till.
 
alltså samma pris fast en 10 år nyare bil :) eller så kan man säga att pga inflation så är den billigare idag...
Den kostade ju typ 1.1mille ny och tillverkades tillverkades mellan 00-04 så ett bra tapp att sälja för 550 vid 06 :/

För mig är det bara märkligt om man ska vara ärlig. Tyckte den var slö då och den har ju inte blivit snabbare med åren. Antar att folk inte vet vad de håller på med som vanligt utan är blinda av märket som alla känner till.

Alla tycker ju olika men för mig handlar en bil om så mycket mer än att den bara ska vara snabb.
 
För mig är det bara märkligt om man ska vara ärlig. Tyckte den var slö då och den har ju inte blivit snabbare med åren. Antar att folk inte vet vad de håller på med som vanligt utan är blinda av märket som alla känner till.
Det är någon sorts märkeshype helt klart så är det. Prisläget på äldre tex 911:eek:r har ju också helt brakat iväg senaste 3 åren. Minns när jag kikade seriöst på en 964 då fick man en fin C2 för 230-260k nu ligger ju en C4 en bit över 400k! Visst de blir allt ovanligare och 964 har en helt egen charm som är mittemellan de gamla klassiska looken men samtidigt liite bekvämare än tidigare samt helt ok fart med 250hk men ändå!
 
Det är någon sorts märkeshype helt klart så är det. Prisläget på äldre tex 911:eek:r har ju också helt brakat iväg senaste 3 åren. Minns när jag kikade seriöst på en 964 då fick man en fin C2 för 230-260k nu ligger ju en C4 en bit över 400k! Visst de blir allt ovanligare och 964 har en helt egen charm som är mittemellan de gamla klassiska looken men samtidigt liite bekvämare än tidigare samt helt ok fart med 250hk men ändå!

De är ändå ganska tråkiga att köra så gräm dig inte för mycket. Är du posör kan du kanske klia dig i huvudet en aning.
 
911R måste vara ultimata Porschen för stunden. Dock är jag inte helt överrens med den fronten. Har alltid tyckt att Carrera med breda hjulbasen är de som är snyggast. Men 911R är bra nära utan vingar, stripes och manuell låda!

911 GTR RS och 918 är inte fy skam dom heller ;)
Har fått äran att åka med som passagerare i en 918. Herrejävlar säga jag bara..... :D
 
911 GTR RS och 918 är inte fy skam dom heller ;)
Har fått äran att åka med som passagerare i en 918. Herrejävlar säga jag bara..... :D

Absolut!
De är ju de brutalaste bilarna och därav råa. inte de snyggaste tycker jag. Sen ska inte GT3, GT2 RS räknas bort. GT2 RS är helt sjukt! Har fått köra en på Autobahn och efter det behövdes ett kalsongbyte kan jag lova. Sen fick jag möjligheten att åka med i en Carrera GT runt Gotland Ring och det var bland det hårigaste jag åkt i. Givetvis en galen Norrman som körde. :D
 
Absolut!
De är ju de brutalaste bilarna och därav råa. inte de snyggaste tycker jag. Sen ska inte GT3, GT2 RS räknas bort. GT2 RS är helt sjukt! Har fått köra en på Autobahn och efter det behövdes ett kalsongbyte kan jag lova. Sen fick jag möjligheten att åka med i en Carrera GT runt Gotland Ring och det var bland det hårigaste jag åkt i. Givetvis en galen Norrman som körde. :D

Handlaren där jag köpt mina AMG har en helt ny GT2 RS med noll mil på mätaren i sin samling.
 
Tillbaka
Topp