• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Absolut är det imponerande att ha lyckats med den utveckling av modellprogrammet som de har gjort inget snack och jo jag kan också förstå och uppskatta användbarheten i vissa modeller som du beskriver men jag kan bara inte komma ifrån att jag får något lite surt i munnen när jag ser en Cayenne eller dyl då jag av någon anledning lätt kopplar det till märkeshets/stautssökande :) men det är väl för att man är lite "bonde" boendes i småstad haha...
Jag får något surt i munnen av alla suvar.
Behöver du gott om plats? Köp en Sharan.

Behöver du markfrigång? Subaru forester eller något extremare, beroende på behov.

Behöver du åka komfortabelt och skryta lite lagom? Köp en fet sedan/kombi typ BMW 5-serie

Behöver du sitta sjukt onödigt högt, skrika "här kommer jag" och tappa all körkänslan och kontakt med vägbanan, samt öka risken för att köra ihjäl motparten vid en krock? Köp en SUVjävel. Gärna en med drivning på bara två hjul och helst ska den vara mindre inuti än utanpå samt kosta som en mindre villa i närförort.
 
Hårda och hårda. Räcker med att googla lite så ser man hur flera forum genomskådat de falska användarna han har skapat. Gällande det andra om att han försöker stjäla kunder så är det en person nära mig som har blivit drabbad med sin nystartade firma i en annan stad där AK skrev till alla som hade gjort förfrågningar och erbjudit sina tjänster istället.

Angående själva filerna så är det ingenting han skapar själv utan han köper och laddar ner allt från ett välrenommerat företag i England så där kan det inte bli fel om inte AK gör bort sig i själva uppladdningen.

Mer än vad jag visste..
Är det Kevah/Kevin tidigare ägare till Bilcity du känner? (Hört någon historia om dom två)

Mjukvaran bör vara svår att faila med att läsa in tycker jag. AK Tuning gjorde ändå 3 bilar bara den dagen jag var där (En söndag) så dom har ju helt klart mycket kunder. Och överöste honom med frågor om mappen, ecu'n, skrivningen, backupen, vad som är gjort i mappen osv. Han var åtminstone väldigt påläst om vad han installerade.
 
Haha jo så kan det nog kännas, jag gillar Porsche och jag gillar dem skarpt. Men jag är också av uppfattningen att Porsche ska avnjutas i en liten kompakt bil och då helst utanför allmänt vägnät, inte genom stora suvar av lönnfeta och trötta gubbar och tanter/citymorsor som knappt kan släppa upp en koppling (jag vet de har automat numera) eller har varvat en bil till varvstoppet.
Kort sagt så har jag en ganska snäv bild av hur Porsche ska användas :) inte så konstigt då att stora delar av min fascination för märket dog ut med 964 och 993.
993? Du menade väl 996?
 
Audi A6 2012 TDI 176hp eller BMW 520d 2012 184 hp. Vilken och varför?
Svårt val. BMW är ju alltid BMW, det är ett stort plus bara det anser jag. Jag tycker BMW brukar ha finare interiör. Jag har åkt båda bilarna men inte reflekterat om komforten, men den lär enligt tester vara ganska likvärdig. Jag låter någon annan svara på det. Egentligen beror det väl på vad bilarna kostar, vad de har för miltal, när de servades senast, extra utrustning och inte minst skicket på bilen.
 
Senast ändrad:
Svårt val. BMW är ju alltid BMW, det är ett stort plus bara det anser jag. Jag tycker BMW brukar ha finare interiör. Jag har åkt båda bilarna men inte reflekterat om komforten, men den lär vara ganska likvärdig. Jag låter någon annan svara på det.
Jag tycker BMW-n sett ganska lik ut inuti i väldigt många år medan a6'n känns modernare. Subjektiv åsikt såklart :)
 
Jag tycker BMW-n sett ganska lik ut inuti i väldigt många år medan a6'n känns modernare. Subjektiv åsikt såklart :)
Precis, väldigt subjektiv åsikt såklart! Jag utvecklade mitt ännu lite till, du får ursäkta mig. Se vad jag skrev ovan, du får gärna skriva lite mer info om bilen så blir det lättare att ge dig ett ordentligt svar :)
 
Svårt val. BMW är ju alltid BMW, det är ett stort plus bara det anser jag. Jag tycker BMW brukar ha finare interiör. Jag har åkt båda bilarna men inte reflekterat om komforten, men den lär enligt tester vara ganska likvärdig. Jag låter någon annan svara på det. Egentligen beror det väl på vad bilarna kostar, vad de har för miltal, när de servades senast, extra utrustning och inte minst skicket på bilen.

Tänkte mest allmänt. För och nackdelar med A6 kontra 520. Prisklass ~250k
 

Turbo är ännu finare. Min pärla. Året är 2005 om jag minns rätt.

img00952ls.jpg
 
Uppskattningsvis 690 ponnysar blev det :)
Sänkte den 15mm istället för 20mm.

Sen kunde dom även göra annat skoj via VCDS-systemet.
Start-stopp funktionen är avaktiverad vid start
Bilen piper när man låser den
Led-ljuset fram lyser 100% istället för 30% som ifrån fabrik
Bagageluckan går även att stänga med nyckeln

Samt ett par saker till som jag inte kommer ihåg.
Blev iallafall toppen nöjd! Och kan varmt rekommendera AK-Tuning :)


Ljudklipp: (Men videon ger det ingen rättvisa)

https://www.facebook.com/kadricadnan/videos/10154615793388588/
14632881_10154615651103588_1351428458807518537_n.jpg

14589935_10154615651113588_3263961486525379083_o.jpg
Befann sig den där bilen vid Max drive thru i Torpavallen(Gbg) i söndags? Stod bakom en likadan med ak-tuning regplåtshållare nämligen.. :D
 
Haha jo så kan det nog kännas, jag gillar Porsche och jag gillar dem skarpt. Men jag är också av uppfattningen att Porsche ska avnjutas i en liten kompakt bil och då helst utanför allmänt vägnät, inte genom stora suvar av lönnfeta och trötta gubbar och tanter/citymorsor som knappt kan släppa upp en koppling (jag vet de har automat numera) eller har varvat en bil till varvstoppet.
Kort sagt så har jag en ganska snäv bild av hur Porsche ska användas :) inte så konstigt då att stora delar av min fascination för märket dog ut med 964 och 993.


Vilka kör xc90 då? Menar du på riktigt att det är mindre fetisar som kör dem? Eller färre morsor?
 
Tillbaka
Topp