Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad bör jag sporta för bil (mindre familjekombi) för att få en rolig motor, men framför allt kunna dra minst 1390kg?
Frun vill ha en hög Subaru, men det går emot allt vad jag står för (nåja).
Kör en Golf SC med 160hk idag, och den är rätt så "mellanmjölk". Hade någon slags förhoppning på Golf R, men dragkroksmöjligheterna är obefintliga. Samma sak på Ford(!) Focus ST.
Gärna så nytt som möjligt - och gärna under 400'.
Ju längre jag drar på detta, desto mer sannolikt blir det att det snart står en Forrester på uppfarten.
Någon som kommer på något på rak arm?
Är inte super påläst på 4.2 tdi men den användes ju ett tag i tex a8 också. Tror den är hyfsat skottsäker och säkert inte extremt mkt dyrare att underhålla än tex 3.0tdi. Jag skulle tro att färgen är en stor anledning till att den inte sålts. De flesta letar vit, svart, daytona och sätter en 21"-22" fälg. Den här färgen är ju mer elegantJag har ju velat en del på att köpa en Q7 som andrabil (har en A4 som känns svinliten då vi åker hela familjen, och frun vägrar åka fullsize-Cheva några sträckor).
Denna har stått på min lokala handlare ett tag, och nu sänkts 20k.
http://www.bilmetro.se/sok-bil/bilsida/?CarId=3vm7ubpg
Är det någon av er som haft en med den här motorn, eller kanske annan modell med samma motor, och kan säga något om servicekostnader/problem? Att den drar soppa begriper jag, och driftkostnaderna på Q7 har jag satt mig in i.
Tror du att 3.0tdi är så mkt billigare?Vägskatten är nog en större anledning än färgen att den inte sålts
Silver är ju - i sak - så tråkigt så klockorna stammar, sedan finns det redan en silver Q7 i byn, men det är trots allt en jäkligt praktisk färg.Är inte super påläst på 4.2 tdi men den användes ju ett tag i tex a8 också. Tror den är hyfsat skottsäker och säkert inte extremt mkt dyrare att underhålla än tex 3.0tdi. Jag skulle tro att färgen är en stor anledning till att den inte sålts. De flesta letar vit, svart, daytona och sätter en 21"-22" fälg. Den här färgen är ju mer elegant
Jag har ju velat en del på att köpa en Q7 som andrabil (har en A4 som känns svinliten då vi åker hela familjen, och frun vägrar åka fullsize-Cheva några sträckor).
Denna har stått på min lokala handlare ett tag, och nu sänkts 20k.
http://www.bilmetro.se/sok-bil/bilsida/?CarId=3vm7ubpg
Är det någon av er som haft en med den här motorn, eller kanske annan modell med samma motor, och kan säga något om servicekostnader/problem? Att den drar soppa begriper jag, och driftkostnaderna på Q7 har jag satt mig in i.
Skiljer sisådär 5000kr eller 100% mellan demTror du att 3.0tdi är så mkt billigare?
Det är häftigt att betala skatt!Skiljer sisådär 5000kr eller 100% mellan dem
Skulle inte tror det, en 09 3.0tdi kostar 8800kr i skatt/årSkiljer sisådär 5000kr eller 100% mellan dem
Ja det är storskill ad på årsmodellerna även om just det 3500 lät lågt på en q7Betalar 3553kr för en 3.0tdi '11
Då jag bytte a4, 08->11 blev det riktigt stor skillnad, så det stämmer helt klart.Ja det är storskill ad på årsmodellerna även om just det 3500 lät lågt på en q7
Det där med skatt är märkligt, min Jaguar XJ 4.2 2005 hade en skatt på typ 4000kr, kompisen hade 1000kr lägre och bilarna var mer eller mindre identiska, samma årsmodell / svensksålda / automat etc. Vi förstod aldrig varför, men lite mysko var det allt.
De var nog tagna i bruk ungefär samtidigt, under samma kalenderår i alla fall, väldigt märkligt. Den tyngre av de två (även om skillnaden torde varit marginell) var dessutom den billigare.Det beror på när bilarna är tagna i trafik i Sverige. På mina 55 AMG har jag cirka 3200 i skatt på båda. Likadana importerade efter 2009 har 5 500 kr i skatt istället.
gått och blivit grymt sugen på en sån här 220 amg
någon som har lite ägarupplevelser att dela med sej av?
är sedan rätt många år bortskämd med fri service,så lite servicekostnader mottages tacksamt
även lite fundersam gällande bakhjulsdriften och vinterkörning,då jag kört fram/fyrhjulsdrivet i över 20 år
hur är en modern bakhjulsdriven bil nuförtiden?
tacksam för alla synpunkter gällande w205!
tackar för infon, har faktiskt just varit på hedins och tittat på en vit,amg,aut,panoramatakHar beställt en likadan nu. Sent ska syndaren vakna då jag jobbat på Mercedes i ett år nu. Har kört många S205 (kombi heter S, inte W) och det är en väldigt trevlig bil om man tar det för vad det är. Har dock inte kört i snö men det är väldigt avancerade antisladdsystem idag så det ska inte vara några problem.
Ägandekostnader är vad dom är. Det är ofta höga timpriser men delar i sig är inte dyrare än andra märken. Man jobbar även aktivt med att "smeta" ut serviceintervallen något så att det inte ska skilja så mycket i pris mellan olika servicear. En fördel jämfört med vissa andra märken är att intervallen på service reminder är 25000km istället för normala 20000. Kör man långt får man altså ca 500 mil "på köpet". Kör man under det så tickar bilen på dagar istället och där är det ett år som gäller precis som alla andra.
Jag rekommenderar verkligen att du tar minimum SE paket, premiumpaket, AMG night, panorama och automat. En vit med dom paketen är extremt säljbar i andra hand.
Fy fan vad sjukt att ha en sådan åkte en hyfsat ny Merca taxi idag och de är verkligen trevliga!tackar för infon, har faktiskt just varit på hedins och tittat på en vit,amg,aut,panoramatak
är våldsamt sugen
denna bil hade också den mattsvarta träpanelen och analog klocka som e sååå läcker
glömde fråga om du vet om några speciella typfel som drabbar s/w205?
Jo , är väl en vanesak antar jag, många andra fördelar resten av året,gillar den förhöjda styrkänslan med rwdKörde min e klass på dubb gick riktigt stabilt på vintern.
Men som alltid med bakhjulsdrift lite meckigt vid mycket snö men då hjälper bara 4wd ändå.
Hade en bmw -08 för en 5 år sen eller så och den var faktiskt mycket fin på vintern likaså har mina föräldrar kört Merca sen -95 och aldrig haft problem trots massor av mil i vinterväglag. Så hade inte oroat mig om det även om awd alltid är trevligastJo , är väl en vanesak antar jag, många andra fördelar resten av året,gillar den förhöjda styrkänslan med rwd
speciella typfel som drabbar s/w205?
Tyvärr låter även tysta bilar mkt i Sverige, pga våra vägar.
Fick det här felmeddelandet i lördags, sen funkade allt som vanligt igen på söndagen så tror inget är paj. Upplever en del vindbrus från förar- och passagerarfönster, men det tyckte jag det var på vår gamla c-klass från -12 också. Tycker annars bilen är bra, bekväm, snygg och rapp. Lätt att plöja mil i. Det enda jag kan anmärka på är vindbruset, men det är kanske mig det är fel på.
Fick det här felmeddelandet i lördags, sen funkade allt som vanligt igen på söndagen så tror inget är paj. Upplever en del vindbrus från förar- och passagerarfönster, men det tyckte jag det var på vår gamla c-klass från -12 också. Tycker annars bilen är bra, bekväm, snygg och rapp. Lätt att plöja mil i. Det enda jag kan anmärka på är vindbruset, men det är kanske mig det är fel på.