• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag har flyttat lite närmare mitt jobb och har numera fyra mil enkel väg så jag leker med tanken på att köpa en BMW i3, någon här som har en sådan eller iaf provkört en längre sträcka?
Har du kollat på hyundai ionic som släpps snart. Har dålig koll på just elbilar men det lilla jag hört om den så ska den var rätt bra. Bra räckvidd kontra pris. Dessutom rätt snygg för att vara elbil.

http://www.hyundai.se/ioniq

ioniq-elecric-stats.png
 
Jag har missat hela grejjen - kan någon göra en recap?

Vad gjorde hon i reklamen?

'Kakan har designat Audi Q2' skriver AB. Näe - det tror jag knappast hon har.

...och ja, det är nästan så att jag aldrig vill ha en RS6 nu.
var något om att man skulle tävla och designa en audi som kakan hade gillat,om man vann så skulle man få låna den "kakan approved" audin i typ 1 månad.
med kakans uttalande om att hon hatar alla män, och att typ en död polis är en bra polis ,bla.
så föll det inte audifans riktigt i smaken
undrar om det är dom arga, vita, männen igen?:)
 
var något om att man skulle tävla och designa en audi som kakan hade gillat,om man vann så skulle man få låna den "kakan approved" audin i typ 1 månad.
med kakans uttalande om att hon hatar alla män, och att typ en död polis är en bra polis ,bla.
så föll det inte audifans riktigt i smaken
undrar om det är dom arga, vita, männen igen?:)

Lite onödigt uppskruvad stämning kanske - å andra sidan känns det som en rätt märklig reklamkampanj från Audi från första början.
 
Oklart vad poängen är att försöka attrahera hipster-feminister. Ingen av dem har ju körkort ändå.

Poängen med reklamen var ju att rikta sig mot en ny målgrupp med hjälp av personer som väljer att gå sin egen väg. Audi känns ju som den typiska 7,5 basbeloppstöntbilen vilket de uppenbarligen vill ändra på.
 
Känns som att de vill attrahera en ny målgrupp dock på bekostnad av en befintlig.
Det såklart...
Men borde inte någon ha stannat upp och tänkt efter?
Kakan har ju redan tidigare visat sig ganska klantig att anlita - folk stormar ju till både höger och vänster (nåja, mest till höger kanske).
Ska jag sedan ha lite förutfattade meningar kring Kakans målgrupp så tänker jag att de inte har 450k att slänga upp på en ytte-pyttebil i SUV-förklädnad.
Men vad vet jag.

I en tråd som handlar om bilar på ett klockforutm känns det inte så relevant att diskutera politik.
Äsch. Vi diskuterar ju bilar - kind of, sort of.
 
Det såklart...
Men borde inte någon ha stannat upp och tänkt efter?
Kakan har ju redan tidigare visat sig ganska klantig att anlita - folk stormar ju till både höger och vänster (nåja, mest till höger kanske).
Ska jag sedan ha lite förutfattade meningar kring Kakans målgrupp så tänker jag att de inte har 450k att slänga upp på en ytte-pyttebil i SUV-förklädnad.
Men vad vet jag.


Äsch. Vi diskuterar ju bilar - kind of, sort of.

Hon var en av flera personer. Men jag håller med dig om att det finns bättre lämpade personer att använda.
 
Hon var en av flera personer. Men jag håller med dig om att det finns bättre lämpade personer att använda.
Jo, jag vet att det var ett gäng andra också.
Tycker fortfarande det är lite skrämmande att man lanserar en reklamkampanj för ett gäng miljoner och sedan backar inom en dag med kommentaren "Audi blev rekommenderade ett samarbete med Kakan Hermansson, men vi kände inte till hennes tidigare uttalanden.".
Nåja. It all worked out for the best.
Gissar att det varit en del krismöten hos/med Åkestam Holst under dagen!
 
Jag har flyttat lite närmare mitt jobb och har numera fyra mil enkel väg så jag leker med tanken på att köpa en BMW i3, någon här som har en sådan eller iaf provkört en längre sträcka?

Har haft två, en med nya och en med gamla batteriet, båda med Range Extender dock. Har varit helnöjd, roliga att köra och billiga (tjänstebil så lågt förmånsvärde). Inte världens vackraste bil kanske, och lastutrymmet är minimalt. Men som andrabil för att pendla till och från jobbet och med tillgång till konventionell bil kan jag inte tänka mig något bättre.
 
Alltså BMW i3... Säkert en bra bil, men ärligt talat: Den är verkligen skitful.

cq5dam.resized.img.485.low.time1462167288475.jpg


Visst, jag brukar försöka vara diplomatisk och säga saker som "jag tycker" och "enligt min smak/åsikt" men i det här fallet väljer jag bort den breda vägen...
Hur f*****n tänkte designern? Var han full? Hade han ätit för många bratwurst till lunch och vomerade på ritbordet? Fick BMW slut på budget och anställde en förskola att rita bilen? :baby:

Frågorna är många och svaren är få. Ett svar finns dock. En absolut sanning, som överskuggar till och med naturlagarna som styr vårt universum:
Biljäveln är skitful! :dead:

Jag hoppas verkligen man får med en pappkasse att ha över huvudet när man kör.:bag:
Blir provocerad varje gång jag ser den vanskapta stackars bilen. :mad:
 
Alltså BMW i3... Säkert en bra bil, men ärligt talat: Den är verkligen skitful.

cq5dam.resized.img.485.low.time1462167288475.jpg


Visst, jag brukar försöka vara diplomatisk och säga saker som "jag tycker" och "enligt min smak/åsikt" men i det här fallet väljer jag bort den breda vägen...
Hur f*****n tänkte designern? Var han full? Hade han ätit för många bratwurst till lunch och vomerade på ritbordet? Fick BMW slut på budget och anställde en förskola att rita bilen? :baby:

Frågorna är många och svaren är få. Ett svar finns dock. En absolut sanning, som överskuggar till och med naturlagarna som styr vårt universum:
Biljäveln är skitful! :dead:

Jag hoppas verkligen man får med en pappkasse att ha över huvudet när man kör.:bag:
Blir provocerad varje gång jag ser den vanskapta stackars bilen. :mad:
Kortfattat, du har fel. Kul, udda och lekfull, precis så en dyr elbil ska se ut.
 
Tillbaka
Topp