• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det jag tycker är värst med både i3 och i8 är att det ser ut som att de skiter ut en 911.
IMG_0936.JPG
IMG_0935.JPG
 
Alltså BMW i3... Säkert en bra bil, men ärligt talat: Den är verkligen skitful.

cq5dam.resized.img.485.low.time1462167288475.jpg


Visst, jag brukar försöka vara diplomatisk och säga saker som "jag tycker" och "enligt min smak/åsikt" men i det här fallet väljer jag bort den breda vägen...
Hur f*****n tänkte designern? Var han full? Hade han ätit för många bratwurst till lunch och vomerade på ritbordet? Fick BMW slut på budget och anställde en förskola att rita bilen? :baby:

Frågorna är många och svaren är få. Ett svar finns dock. En absolut sanning, som överskuggar till och med naturlagarna som styr vårt universum:
Biljäveln är skitful! :dead:

Jag hoppas verkligen man får med en pappkasse att ha över huvudet när man kör.:bag:
Blir provocerad varje gång jag ser den vanskapta stackars bilen. :mad:
Alla "miljö bilar" är designade skitfula med flit.
Det är är för att de som är målgruppen inte kan erkänna att de vill ha en bil, utan skall kunna kunna säga "Vi vill egentligen inte ha en bil, men..."
 
@Laurentius

Jag har 3 mil till jobbet enkel väg och kör i3, med lilla batteriet och utan REX. Går hur bra som helst. Hela familjen är jättenöjd och vi var till och med ute på lite roadtrip i somras. Körde Sthlm-Västervik över en helg. Vi drog ut i skärgården ett par dagar med bilen stod och laddade (gratis!) på Västerviks Kommun. Med lite planering så är det inga problem, det finns ganska många snabbladdningsstationer längs vägarna. Dock är snabbladdning i princip lika dyrt som diesel, per mil.
En brasklapp är räckvidden på vintern. Det är stor skillnad mot sommarhalvåret. Jag har kört den som längst 140 km utan att ladda, men nu på vintern så går den max 100 km. Men då har jag som sagt lilla batteriet.
Det är bara att köra tycker jag!
 
Jag gillar också i3an, ser cool ut! Inte kört, men hört goda saker om den.

Det ÄR tur att smaken är olika. Jag skulle aldrig kunna tänka mig, om jag nu inte hade 40 mil enkel väg till arbetet, att köpa en dieselbil! Även den mest moderna låter som en traktor och ljud är oerhört viktigt för mig! Gillar grunddrag i diesel, men i övrigt är det blankt nej!
 
@Laurentius

Jag har 3 mil till jobbet enkel väg och kör i3, med lilla batteriet och utan REX. Går hur bra som helst. Hela familjen är jättenöjd och vi var till och med ute på lite roadtrip i somras. Körde Sthlm-Västervik över en helg. Vi drog ut i skärgården ett par dagar med bilen stod och laddade (gratis!) på Västerviks Kommun. Med lite planering så är det inga problem, det finns ganska många snabbladdningsstationer längs vägarna. Dock är snabbladdning i princip lika dyrt som diesel, per mil.
En brasklapp är räckvidden på vintern. Det är stor skillnad mot sommarhalvåret. Jag har kört den som längst 140 km utan att ladda, men nu på vintern så går den max 100 km. Men då har jag som sagt lilla batteriet.
Det är bara att köra tycker jag!
Det låter ju hur bra som helst, jag kan ladda den på jobbet så då är räckvidden inte ett problem. Frågan är om man vågar köpa begagnat, jag köper den privat så förmånsvärde o dyl är tyvärr mindre viktigt men däremot undrar jag hur det är med livslängd på batterierna...
 
Jag gillar också i3an, ser cool ut! Inte kört, men hört goda saker om den.

Det ÄR tur att smaken är olika. Jag skulle aldrig kunna tänka mig, om jag nu inte hade 40 mil enkel väg till arbetet, att köpa en dieselbil! Även den mest moderna låter som en traktor och ljud är oerhört viktigt för mig! Gillar grunddrag i diesel, men i övrigt är det blankt nej!
Du har inte lyssnat på BMW och Audis dieselsexor va?
 
Det låter ju hur bra som helst, jag kan ladda den på jobbet så då är räckvidden inte ett problem. Frågan är om man vågar köpa begagnat, jag köper den privat så förmånsvärde o dyl är tyvärr mindre viktigt men däremot undrar jag hur det är med livslängd på batterierna...
En varning: om du provkör så finns ingen återvändo. Sjukt härlig att köra. Kör ifrån det mesta vid rödljusen utom Tesla och är helt tyst. Styrning och körkänsla håller samma klass som 3/5-serien.
Den kommer med 8 års garanti på batteriet, när det har gått ut så är väl andrahandsvärdet nära noll tyvärr. Jag har den som förmånsbil, så för mig var det en no brainer.
 
En varning: om du provkör så finns ingen återvändo. Sjukt härlig att köra. Kör ifrån det mesta vid rödljusen utom Tesla och är helt tyst. Styrning och körkänsla håller samma klass som 3/5-serien.
Den kommer med 8 års garanti på batteriet, när det har gått ut så är väl andrahandsvärdet nära noll tyvärr. Jag har den som förmånsbil, så för mig var det en no brainer.

Bara provkört, men fan så kul den är! Som en gaffeltruck med väghållning, responsen är minst sagt direkt. Den dagen typ i3-någonting fixar 20-25 mil praktisk räckvidd på ren el gör jag nog min dinosauriebränsleexit. Använder inte bil dagligen, relativt ofta inte mer än en eller två turer på en vecka. Därför blir 25-milsradien mer avgörande, det är typ det jag har bilen till.
 
Alltså BMW i3... Säkert en bra bil, men ärligt talat: Den är verkligen skitful.

cq5dam.resized.img.485.low.time1462167288475.jpg


Visst, jag brukar försöka vara diplomatisk och säga saker som "jag tycker" och "enligt min smak/åsikt" men i det här fallet väljer jag bort den breda vägen...
Hur f*****n tänkte designern? Var han full? Hade han ätit för många bratwurst till lunch och vomerade på ritbordet? Fick BMW slut på budget och anställde en förskola att rita bilen? :baby:

Frågorna är många och svaren är få. Ett svar finns dock. En absolut sanning, som överskuggar till och med naturlagarna som styr vårt universum:
Biljäveln är skitful! :dead:

Jag hoppas verkligen man får med en pappkasse att ha över huvudet när man kör.:bag:
Blir provocerad varje gång jag ser den vanskapta stackars bilen. :mad:
Håller med.. tycker det är synd att det är på det viset. Kan de inte bara designa dem så de blir hyfsat lika vanliga bilar... För mig skulle ett potentiellt elbilsköp kunna falla på utseendet för ofta är de så jäääävla fula. i3an ser ju förjävla fånig ut. Tror en stor kundkrets försvinner helt på det, vilket är riktigt synd!
 
Bara provkört, men fan så kul den är! Som en gaffeltruck med väghållning, responsen är minst sagt direkt. Den dagen typ i3-någonting fixar 20-25 mil praktisk räckvidd på ren el gör jag nog min dinosauriebränsleexit. Använder inte bil dagligen, relativt ofta inte mer än en eller två turer på en vecka. Därför blir 25-milsradien mer avgörande, det är typ det jag har bilen till.

På min jag hade med nya batteriet stod det som mest 23,3 mils räckvidd på batteridrift vid full laddning :) dock testade jag aldrig det i praktiken. men sen hade jag 13 mil extra med REX:en för nödfall. Användes aldrig, varken med nya eller gamla batteriet.
 
På min jag hade med nya batteriet stod det som mest 23,3 mils räckvidd på batteridrift vid full laddning :) dock testade jag aldrig det i praktiken. men sen hade jag 13 mil extra med REX:en för nödfall. Användes aldrig, varken med nya eller gamla batteriet.

Det börjar närma sig nu. Jag är helt övertygad om att vi kommer få se en teknikrevolution snart. Förbränningsmotorn har sina fördelar än, till exempel på syntetisk diesel i tunga fordon, men i bilen har den snart gjort sitt. Då gillar jag ändå bra bensinmotorer :)
 
Det börjar närma sig nu. Jag är helt övertygad om att vi kommer få se en teknikrevolution snart. Förbränningsmotorn har sina fördelar än, till exempel på syntetisk diesel i tunga fordon, men i bilen har den snart gjort sitt. Då gillar jag ändå bra bensinmotorer :)

Är av precis samma åsikt, och gillar också bra bensinmotorer. Men efter att ha kört elbil ett tag känns det stenålder att sätta sig i en bil med förbränningsmotor. Visst är det en annan sak med entusiast/prestandabilar men om man ser till en bruksbil, som man använder till vardags. För stadstrafik tycker jag elbilen är oslagbar. Funkar ännu inte riktigt för de som ofta kör långt kanske, men med lite längre räckvidd och fullgod infrastruktur för snabbladdning är inte det långt borta heller. Jag förbokade Model 3 på releasedagen :)
 
I8an är en fantastisk bil.
Jag har inte fått möjlighet att provköra den. Men sett den på nära håll.
Om man är en av dom som inte har cravings för förbränningsmotorer så är det en kanonbil.
Personligen har jag aldrig varit förtjust i el-bilar och hybrider.. Har kört Tesla P90 med Ludacris-mode. Och visst, den går som ett skollat troll. Men den ger mig inte samma tillfredställelse som en bensin eller dieselmotor ger.
 
Tillbaka
Topp