inox
Basic
Det kan jag hålla med om är en gubbil. Mycket bil för pengarna ocksåTycker jag har en riktig gubbil, lite för dyr och bekväm. En låtsassportbil. Bmw 6-serie utan m-paket, otonade rutor och kromlister.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kan jag hålla med om är en gubbil. Mycket bil för pengarna ocksåTycker jag har en riktig gubbil, lite för dyr och bekväm. En låtsassportbil. Bmw 6-serie utan m-paket, otonade rutor och kromlister.
Snygg, men E-klass är ljusår före om man jämför interiören. BMW kan ju göra bra interiörer (i3, i8 och 7-serie), förstår inte varför de envisas med att ha så tråkiga interiörer i sina standardbilar.Var och kikade på nya 5 serien idag. Riktigt lyckad tycker jag.
![]()
![]()
![]()
![]()
Snygg, men E-klass är ljusår före om man jämför interiören.
Jag uppdaterade mitt inlägg. Ja, rent visuellt men också när det kommer till materialval. Har du provsuttit nya E-klass? Det är som att sitta i en 1,5-miljoners-bil, otroligt bra gjort. Sen att BMWs interiörer är praktiska och välgjorda tycker jag såklart, men nu har vi sett i princip samma interiör i 10-15 år.Rent visuellt eller?
Jag uppdaterade mitt inlägg. Ja, rent visuellt men också när det kommer till materialval. Har du provsuttit nya E-klass? Det är som att sitta i en 1,5-miljoners-bil, otroligt bra gjort. Sen att BMWs interiörer är praktiska och välgjorda tycker jag såklart, men nu har vi sett i princip samma interiör i 10-15 år.
Äsch, är väl bara jag som är negativ som vanligt men det händer för lite hos BMWs standardbilar. Ser ju i princip likadan ut både inuti och utanpå. Hur som helst, lär väl sälja bra och är säkert en mycket bra bil.Den är ganska lik 7 serien. Mina suddiga bilder gör inte saken bättre.
Äsch, är väl bara jag som är negativ som vanligt men det händer för lite hos BMWs standardbilar. Ser ju i princip likadan ut både inuti och utanpå. Hur som helst, lär väl sälja bra och är säkert en mycket bra bil.
Så kan man säga om alla bilar som det kommer en uppföljare till. Varför köpa F10 när E60:n ser liknande ut? Och varför skulle man köpa E60:n när den liknar E39:an? Varför skulle man köpa E34:an när den i sin tur liknar E28:an?Det mest färglösa med G30 är ju att den ser exakt likadan ut som F10. Lockar knappast till att lägga en massa pengar om den ser likadan ut som en 520d -11 för 150.000kr...
![]()
Nädu.Så kan man säga om alla bilar som det kommer en uppföljare till. Varför köpa F10 när E60:n ser liknande ut? Och varför skulle man köpa E60:n när den liknar E39:an? Varför skulle man köpa E34:an när den i sin tur liknar E28:an?Klart det är skillnad på designen. Det märker man främst när man ser dem sida vid sida i verkligheten.
Huruvida designen har förändrats drastiskt eller ej är subjektivt men rent tekniskt verkar det inte skilja speciellt mycket mellan F10 och G30 tyvärr. Mina favoriter av 5-serien är för övrigt F10, E39 och E28. Tycker de är snyggast. Hade nog valt F10 över G30 och sparat lite pengar som man kan lägga på en klocka.Nädu.Det är väldigt mycket större skillnad på E60 och F10. För att inte tala om hur revolutionerande E60 med Chris Bangles nya design var mot E39. G30 ser ut som en facelift av F10 på sin höjd.
Nädu.Det är väldigt mycket större skillnad på E60 och F10. För att inte tala om hur revolutionerande E60 med Chris Bangles nya design var mot E39. G30 ser ut som en facelift av F10 på sin höjd.
Nädu.Det är väldigt mycket större skillnad på E60 och F10. För att inte tala om hur revolutionerande E60 med Chris Bangles nya design var mot E39. G30 ser ut som en facelift av F10 på sin höjd.
Huruvida designen har förändrats drastiskt eller ej är subjektivt men rent tekniskt verkar det inte skilja speciellt mycket mellan F10 och G30 tyvärr. Mina favoriter av 5-serien är för övrigt F10, E39 och E28. Tycker de är snyggast. Hade nog valt F10 över G30 och sparat lite pengar som man kan lägga på en klocka.![]()
Håller med dig!Se, lyssna och upplev i verkligheten är mitt tips.
Det mest färglösa med G30 är ju att den ser exakt likadan ut som F10. Lockar knappast till att lägga en massa pengar om den ser likadan ut som en 520d -11 för 150.000kr...
![]()
Ärligt talat, vilken är vilken??Jag tycker att den är ett jäkligt snäpp upp mot 5 serien jag har idag, men det måste klämmas och kännas för att man ska märka. Mercedes är riktigt nice, känns som ett rymdskepp.
7 Serie och 5 Serie
![]()
![]()
Lite bättre än min bild![]()
Ärligt talat, vilken är vilken??
Haha, jag är seriös. Tittat i fem minuter, ser ju vissa skillnader men vet inte vilken interiör som tillhör vilken serie!Lägg av!
Haha, jag är seriös. Tittat i fem minuter, ser ju vissa skillnader men vet inte vilken interiör som tillhör vilken serie!![]()
Gränsen innan det blir pizzaracer är ju hårfin från att vara en gubbil![]()
Skodda med däck från Landsail eller Sailun...Höjden av Pizzaracer är en 520/320 med M5/M3 emblem och sen några taskiga/billiga skräpfälgar. Dessa "förare" kan inte tänka sig åka orginalhjul men har inte råd med hjul "ett steg upp" från original.
Försök inte ens påstå att skillnaden är lika stor mellan nedanstående som F10 vs G31. Byt glasögon (alt skaffa) i så fall...
![]()
.
![]()
Skodda med däck från Landsail eller Sailun...
Allt är ju en fråga om åsikt. Jag tycker för egen del att det är mycket tråkigt att steget är så litet och det gör mig mindre sugen på modellen om den ser likadan ut som föregångaren. (Vilket var det som stod i mitt första inlägg, inte mer egentligen).Nej, det har jag inte sagt. Måste den vara lika stor för att det ska räknas? Jag påstår att det är mer skillnad än ett face-lift.
Allt är ju en fråga om åsikt. Jag tycker för egen del att det är mycket tråkigt att steget är så litet och det gör mig mindre sugen på modellen om den ser likadan ut som föregångaren. (Vilket var det som stod i mitt första inlägg, inte mer egentligen).
Folk byter ju bil av en massa konstiga anledningar, finns ju de som köper samma bil 2ggr i bara lätt olika utföranden, skulle jag aldrig göra själv exempelvis.
Vad olika man kan uppleva saker! Jag provsatt en ganska basutrusstad E-klass och tyckte verkligen att det var som att provsitta en begagnad Kia, möjligen att jag överdriver lite men den var verkligen en enorm besvikelse. På bild är den riktigt snygg men i verkligheten tyckte jag den var oerhört smäckig och billig, långt ifrån hur er Mercedes bör kännas.Jag uppdaterade mitt inlägg. Ja, rent visuellt men också när det kommer till materialval. Har du provsuttit nya E-klass? Det är som att sitta i en 1,5-miljoners-bil, otroligt bra gjort. Sen att BMWs interiörer är praktiska och välgjorda tycker jag såklart, men nu har vi sett i princip samma interiör i 10-15 år.
Håller med, Mercedes har verkligen sjunkit. De producerar idag bilar där de gödslar med billig pianolackad plast invändigt som känns billigt. Det går knappt att köpa många av bilarna utan AMG-paket eller liknande som skickas med. Bla CLA är verkligen beviset för att Mercedes bestämt sig för att göra billiga volymer ihop med Renault och blunda för brister och billiga lösningar. Folk köper dem för den anses snygg och är billig men långsiktigt urholkar det deras varumärke. Bmw håller kvar mer i sin traditon och jag tycker de lyckas bättre.Vad olika man kan uppleva saker! Jag provsatt en ganska basutrusstad E-klass och tyckte verkligen att det var som att provsitta en begagnad Kia, möjligen att jag överdriver lite men den var verkligen en enorm besvikelse. På bild är den riktigt snygg men i verkligheten tyckte jag den var oerhört smäckig och billig, långt ifrån hur er Mercedes bör kännas.
Jag har i och för sig inte provsuttit basversionen, utan den jag provsatt hade något av interiörpaketen som kostar typ 65000kr. Ganska mycket!Vad olika man kan uppleva saker! Jag provsatt en ganska basutrusstad E-klass och tyckte verkligen att det var som att provsitta en begagnad Kia, möjligen att jag överdriver lite men den var verkligen en enorm besvikelse. På bild är den riktigt snygg men i verkligheten tyckte jag den var oerhört smäckig och billig, långt ifrån hur er Mercedes bör kännas.